بهترین جراح زیبایی بینی دارای چه ویژگی‌های است؟

16

بینی نقطه کانونی صورت هر فرد است. این بخش از صورت تأثیر قابل‌توجهی روی ظاهر فرد می‌گذارد. حال ممکن است بینی به شکلی باشد که فرد آن را دوست نداشته باشد یا شکل و ظاهر بینی روی اعتماد به نفس وی تأثیر بگذارد. آیا ویژگی در بینی شما وجود دارد که با خود می‌گویید کاش می‌توانستید آن را تغییر دهید؟ آیا از عکس گرفتن طفره می‌روید؟ آیا از ظاهر خود راضی نیستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید بدانید که تنها نیستید و افراد زیادی وجود دارند که چنین حسی دارند. برای همین هم به سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند. تمایل افراد برای انجام این جراحی روز به روز بیشتر می‌شود. درست است که انجام این عمل محبوب است و افراد زیادی این کار را انجام می‌دهند، اما شما باید آگاهانه جراح بینی خود را انتخاب کنید. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های بهترین جراحی زیبایی بینی می‌پردازیم. با ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

چرا انتخاب بهترین جراح برای عمل بینی مهم است؟

انتخاب بهترین‌ها در هر زمینه‌ای می‌تواند بخشی از نتیجه را برای شما تضمین کند. حال فکر کنید این کار، عملی روی جسم شما باشد، آن هم بخشی از صورت! مسلماً یک پزشک ماهر می‌تواند خیال شما را از بابت نتیجه راحت کند زیرا تجربه کافی دارد و می‌داند دارد چه می‌کند. همین بهترین بودن هم روی فاکتورهای مهمی همچون هزینه جراحی، زمان انجام عمل و… تأثیر می‌گذارد اما از طرفی شما با خیال راحت این کار را انجام می‌دهید.

برای همین هم باید یک متخصص ر ا انتخاب کنید. به جای یک جراح عمومی زیبایی سراغ یک متخصص را بگیرید. جراحی بینی پیچیده است و به دانش و تجربه عمیق نیاز دارد، بنابراین داشتن مدارک اولیه پزشکی کافی نیست. پزشک باید بتواند پیچیدگی‌های بینی را بداند، نحوه کار با بینی‌های مختلف را بداند، بتواند در لحظه تصمیم درست بگیرد و به نفع شخص عمل کند و هر خواسته‌ای را اجرا نکند.

او باید بتواند برای بیمار وقت بگذارد. اولین ویزیت شما بسیار مهم است. در آن زمان است که می‌توانید تمام سوالات خود را بپرسید و نگرانی‌های خود را بیان کنید. همچنین می‌توانید ببینید که پزشک چگونه برخورد می‌کند و چگونه شما را راهنمایی می‌کند.

معاینه کامل بینی شما توسط پزشک

در انتخاب دقت کنید و به خود زمان بدهید. عجله نکنید. خوب تحقیق کنید و مواردی را که در ادامه توضیح می‌دهیم، در پزشک انتخابی خود بررسی کنید. البته این مورد را هم در نظر بگیرید که صرف داشتن یک پزشک متخصص و ماهر، نمی‌تواند نتیجه را برای شما به صورت صد در صد تضمین کند. به عنوان مثال، مراقبت شما از بینی عمل شده نیز بسیار مهم است. این که به بینی شما ضربه وارد نشود، به درستی استراحت کنید، بخوابید، ورزش کنید و… . در ادامه ویژگی‌های مهمی را که یک جراح بینی خوب باید داشته باشد، بررسی می‌کنیم.

اعتبار، شهرت و پروانه پزشکی معتبر

اولین ویژگی که باید به سراغ آن بروید، اعتبار پزشک است. این که آیا او اعتبار مناسبی برای انجام عمل بینی دارد؟ آیا گواهینامه‌ها و مجوزهای لازم برای انجام این کار را دارد؟ یک جراح زیبایی ممکن است عمل‌های مختلفی را انجام دهد اما آیا او در زمینه جراحی بینی تخصص دارد؟ به سابقه پزشک توجه کنید. جوایز، مقالات، کتاب‌ها و… او را بررسی کنید.

او باید از جانب نظام پزشکی تائید شده باشد. همین پروانه نشان‌دهنده این است که یک پزشک مراحل اولیه تبدیل شدن به یک جراح را طی کرده است و می‌توان به او اعتماد کرد. علاوه بر این، به معنای این است که پزشک مجوزهای لازم را دارد، سابقه سو رفتاری ندارد و جایگاه علمی خوبی دارد.

پروانه پزشکی معتبر جراح بینی

او باید از جانب نظام پزشکی تائید شده باشد. همین پروانه نشان‌دهنده این است که یک پزشک مراحل اولیه تبدیل شدن به یک جراح را طی کرده است و می‌توان به او اعتماد کرد. علاوه بر این، به معنای این است که پزشک مجوزهای لازم را دارد، سابقه سو رفتاری ندارد و جایگاه علمی خوبی دارد.

توجه به تجربه و سابقه پزشک

ممکن است یک پزشک جراحی بینی انجام دهد اما آیا او تجربه کافی را در این زمینه دارد؟ این که یک جراح عملی را بارها و بارها انجام داده باشد، بسیار مهم است؛ زیرا وی دیگر با جنبه‌های مختلف آن عمل آشنا شده است و می‌داند چگونه چالش‌ها را حل کند. البته نمی‌توان گفت کمیت می‌تواند کیفیت را تضمین کند؛ اما قطعاً فاکتور مهمی است.

جراح بینی هنرمند است

بینی یکی از عناصر مهم تعیین‌کننده زیبایی است. در واقع، افرادی که سراغ عمل زیبایی بینی می‌روند، همان طور که از نام این عمل پیدا است، به دنبال زیبایی هستند. پزشک شما باید زیباشناسی بداند. دید یک هنرمند را داشته باشد تا بتواند بهترین فرم بینی را با توجه به شکل کلی صورت و اجزای آن طراحی کند. هر شخص بینی منحصر به فرد خود را دارد. پس پزشک باید تشخیص بالایی در زمینه زیبایی داشته باشد تا بتواند بهترین بینی را مطابق ویژگی‌های صورت شما طراحی کند. او باید بتواند طبیعی‌ترین و از نظر زیبایی‌شناسی، بهترین نتیجه را ارائه دهد.

ریزبینی و جزئی‌نگری پزشک

رینوپلاستی یک جراحی پیچیده و فنی است که شامل جزئیات زیادی می‌شود. برای همین هم جراح باید جزئی‌نگر باشد. بسیاری از اصلاحات این جراحی در حد نیم میلی‌متر هستند. اندازه‌گیری‌ها نیز بر حسب میلی‌متر انجام می‌شود. پس وی باید بتواند به کوچک‌ترین جزئیات توجه کند و نهایت ظرافت را رعایت کند.

ارائه خدمات مختص به هر فرد

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، هیچ دو بینی شبیه هم نیستند. از این رو، هر بیمار به مراقبت شخصی مختص به خود نیاز دارد؛ مثلا زمان بهبودی از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. همچنین ممکن است برخی راه‌های تسریع بهبودی برای یک فرد مناسب باشد و برای فرد دیگر نتیجه عکس بدهد. همین نکته در مورد داروهای خاص نیز صدق می‌کند. ممکن است شما به برخی داروها حساسیت داشته باشید، در حالی که برخی دیگر حساسیت ندارند.

یک جراح خوب مراقبت‌هایی مختص به هر شخص ارائه می‌دهد

ارائه مشاوره کامل

قبل از انجام هر گونه عمل مشاوره با جراح زیبایی ضروری است. بهترین جراح بینی کسی است که مشاوره کاملی را ارائه دهد. به طور خاص، جراح زیبایی شما باید اهدافی را تعیین کند، روش را توضیح دهد، در مورد خطرات صحبت کند و در طول مشاوره و ویزیت‌ها به دنبال عوارض احتمالی باشد. او باید وقت بگذارد و متوجه شود که فرد از این عمل چه می‌خواهد. در عین حال، جراح بینی باید در مورد سابقه پزشکی شما صحبت کند تا بداند که آیا ممکن است در طول عمل عوارضی ایجاد شود یا خیر. گزینه‌های مختلف جراحی بینی نیز باید مورد بحث قرار گیرد تا مشخص شود کدام یک برای فرد بهترین نتیجه را دارد. وی باید بتواند به هر سوالی پاسخ بدهد. شما هم باید با او راحت باشید تا بتوانید سوالات و خواسته‌های خود را آزادانه عنوان کنید.

پس از ویزیت شدن با پزشک و تیم او، این سوالات را بپرسید و نزد خودتان به آن‌ها پاسخ دهید:

  • از خود بپرسید که آیا در حین مشاوره با جراح احساس راحتی می‌کردید؟
  • آیا آن‌ها به نظرات شما احترام می‌گذارند؟
  • آیا آن‌ها به سؤالات شما به صورت واضح و قابل درک پاسخ می‌دهند؟

داشتن مطب و همکاری با بهترین بیمارستان‌های خصوصی

داشتن مطب معتبر برای جراح بینی

علاوه بر این، بهتر است بهترین جراح زیبایی بینی با بهترین بیمارستان‌های خصوصی همکاری داشته باشد زیرا خدمات و مراقبت‌های ارائه شده در این گونه بیمارستان‌ها بهتر است. البته نمی‌توان گفت که بیمارستان‌های عمومی کیفیت لازم را ندارند اما شلوغ‌تر هستند و کارکنان آنان باید به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کنند. در صورتی که در بیمارستان خصوصی کارکنان می‌توانند وقت بیشتری به شما اختصاص دهند و بهتر خواسته‌های شما را برآورده کنند. بهترین جراح زیبایی بینی خدمات عالی را به بیماران خود ارائه می‌دهد و مطمئن می‌شود که به تمام نیازها و نگرانی‌های شما رسیدگی می‌شود. نحوه برخورد او با بیمار بسیار مهم است.

نتایج و بازخوردهای مثبت فراوان و تاییدات شفاهی

حتماً پیش از انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی، نظرات افرادی را که قبل از شما نزد وی رفته بودند، بخوانید. بخش‌های مختلفی را می‌توانید برای بررسی نظرات انتخاب کنید. سایت پزشک، شبکه‌های اجتماعی او، صفحات نقد و بررسی و… می‌توانند بسیار به شما کمک کنند. خواندن نظرات به شما این امکان را می‌دهد تا از تجربه بیماران دیگر مطلع شوید. به طور خاص، می‌توانید دریابید که دکتر چگونه آنان را درمان کرده و به آن‌ها کمک کرده است تا به اهداف خود برسند.

بسیاری از ما نام یک پزشک را از دوستان و آشنایان خود می‌شنویم و سپس با توجه به گفته‌های این افراد تصمیم می‌گیریم به آن دکتر مراجعه کنیم یا خیر. می‌توان گفت آن چه که درباره یک پزشک به صورت دهان به دهان می‌چرخد، بسیار مهم است و اگر تعریف و تمجیدی را از یک فرد آشنا یا دوست بشنویم، تأثیر زیادی روی انتخاب ما می‌گذارد. در واقع، تائید افراد مورد اعتماد ما می‌تواند اطمینان خاطری را در ما ایجاد کند. یک پزشک ماهر نیز تاییدات شفاهی بسیاری دارد.

به عنوان مثال، فرض کنید دوست شما نزد یک پزشک رفته است. حال از روند درمانش با شما می‌گوید. از رفتار پزشک تعریف می‌کند. از نحوه پاسخگویی منشی و… می‌گوید. این موارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید نتیجه‌گیری کلی از کار آن پزشک در ذهن خود داشته باشید

نتایج و بازخوردهای مثبت فراوان از پزشک

حتی سعی کنید مستقیماً با بیماران سابق پزشک صحبت کنید. این روش راهی عالی برای به دست آوردن اطلاعات دست اول در مورد جراح بینی است. همان طور که اشاره شد، اگر فردی در میان آشنایان شما، نزد جراح رفته و از نتیجه راضی است، حتماً با او صحبت کنید. می‌توانید از طریق صفحه فیس بوک، اینستاگرام و… جراح نیز با بیماران سابق ارتباط برقرار کنید و از تجربه آن‌ها بپرسید. در بخش بعدی بیشتر درباره این مورد و فعالیت جراح بینی در فضای مجازی توضیح می‌دهیم.

فعالیت در فضای مجازی و سایت‌ها و ارائه نمونه کار

در عصر ارتباطات و تکنولوژی شرکت‌ها، بیزنس‌ها و… سعی می‌کنند با تولید محتوا بهتر با مخاطب خود در ارتباط باشند. یک پزشک معتبر سایتی دارد که در آن مقالات، اطلاعات، تصاویر و… ارائه می‌شود. داشتن صفحه اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و… نشان‌دهنده این است که پزشک برای برقراری ارتباط موثر با متقاضیان تلاش می‌کند. بخش نظرات نیز در شبکه‌های اجتماعی پزشک باز است تا مردم بتوانند راحت نظرات و تجربیات خود را بیان کنند؛ زیرا او از کار خود مطمئن است و ترسی از بیان نظرات بیماران سابق خود ندارد. شما می‌توانید از همین بخش تجربیات دیگران را بخوانید و درباره مهارت داشتن جراح تصمیم بگیرید. نحوه پاسخگویی وی را در این بخش‌ها در نظر بگیرید و ببینید که تیم او چگونه به نظرات پاسخ می‌دهند.

پزشکان ماهری که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند، به راحتی نمونه کارهای خود را (با حفظ حریم خصوصی بیمار و بر اساس تمایل او) منتشر می‌کنند. شما می‌توانید به سادگی به نمونه کارهای جراح بینی دسترسی داشته باشید.

فعالیت در فضای مجازی و سایت‌ها و ارائه نمونه کار

در عصر ارتباطات و تکنولوژی شرکت‌ها، بیزنس‌ها و… سعی می‌کنند با تولید محتوا بهتر با مخاطب خود در ارتباط باشند. یک پزشک معتبر سایتی دارد که در آن مقالات، اطلاعات، تصاویر و… ارائه می‌شود. داشتن صفحه اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و… نشان‌دهنده این است که پزشک برای برقراری ارتباط موثر با متقاضیان تلاش می‌کند. بخش نظرات نیز در شبکه‌های اجتماعی پزشک باز است تا مردم بتوانند راحت نظرات و تجربیات خود را بیان کنند؛ زیرا او از کار خود مطمئن است و ترسی از بیان نظرات بیماران سابق خود ندارد. شما می‌توانید از همین بخش تجربیات دیگران را بخوانید و درباره مهارت داشتن جراح تصمیم بگیرید. نحوه پاسخگویی وی را در این بخش‌ها در نظر بگیرید و ببینید که تیم او چگونه به نظرات پاسخ می‌دهند.

پزشکان ماهری که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند، به راحتی نمونه کارهای خود را (با حفظ حریم خصوصی بیمار و بر اساس تمایل او) منتشر می‌کنند. شما می‌توانید به سادگی به نمونه کارهای جراح بینی دسترسی داشته باشید.

دسترسی به نمونه کارهای جراح بینی

هر چند می‌توانید نمونه کارها را در زمان مشاوره و در مطب پزشک نیز مشاهده کنید، اما مسلماً دسترسی آنلاین و در هر زمان برای شما راحت‌تر خواهد بود. یک جراح خوب نیز به این مورد توجه خواهد کرد و راحتی مراجعینش برای وی اهمیت دارد. حتماً تصاویر قبل و بعد پزشک را مشاهده کنید. یک پزشک حرفه‌ای آلبومی از کارهای خود دارد که به صورت تصاویر قبل و بعد ارائه می‌شوند. جراح زیبایی بینی معتبر این تصاویر را در صفحات اینستاگرام و… خود منتشر می‌کند و شما می‌توانید ببینید که تا کنون با چه انواع بینی کار کرده است، آیا نتیجه کار همه بیماران یکسان است، آیا فرم بینی با توجه به فرم صورت اصلاح می‌شود و…

داشتن نمونه کار بسیار مهم است و در دسترس قرار دادن آن‌ها برای استفاده مخاطب، مهم‌تر است؛ زیرا نمونه کار سبک جراحی پزشک را نشان می‌دهد و راهی عالی برای ارزیابی مهارت‌های وی است. بهترین جراح زیبایی بینی نیز چنین آلبومی دارد. به عنوان مثال، در نمونه کارها می‌توانید به دنبال فرم بینی خود بگردید. اگر بینی شما گوشتی است، آیا پزشک این گونه بینی‌ها را جراحی کرده است؟ آیا نتیجه مثبت است؟ آیا اکثر عمل‌های او از نوع بینی استخوانی هستند؟ این گونه می‌توانید پاسخ این سوالات را پیدا کنید و ارزیابی کنید که پزشک در چه سبکی مهارت بیشتری دارد.

کلام آخر

در این مقاله ویژگی های بهترین جراح زیبایی بینی خوب و ماهر را بررسی کردیم. از مهم‌ترین کارهایی که باید پیش از عمل بینی باید انجام دهید، تحقیق درباره پزشک است. فاکتورهای مختلفی را باید در نظر بگیرید و در نهایت، بهترین گزینه را انتخاب کنید. این کار را با حوصله انجام دهید و عجله نکنید؛ زیرا قرار است چهره یا حتی مهم‌تر از آن، جان خود را به دست آن جراح بسپارید. فاکتورهایی همچون داشتن اعتبار علمی، شهرت، سابقه کار، تاییدات شفاهی، ظرافت در کار، بازخوردهای مثبت، آلبوم و نمونه کار قوی، فعالیت در فضای مجازی، همکاری با بهترین بیمارستان‌ها و… از جمله ویژگی‌هایی هستند که یک جراح زیبایی بینی کار درست آنان را دارا است. به نظر شما یک پزشک ماهر و جراحی بینی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =