اهمیت انتخاب بهترین فصل برای عمل زیبایی بینی

4

بسیاری از افرادی که قصد انجام جراحی بینی را دارند، این سوال برایشان پیش میاید که بهترین فصل برای اجرای عمل کدام است؟ چه مواردی در انتخاب بهترین فصل تأثیر دارد؟ چرا برخی از فصول بهتر از بقیه هستند؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه انتخاب بهترین فصل عمل بینی بپردازیم. اگر برای شما هم این سوالات پیش آمده است، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بهترین فصل عمل بینی کدام است؟

جراحی زیبایی بینی در هر فصل قابل انجام است. انتخاب بهترین زمان برای انجام عمل بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ممکن است بتوان یک یا دو فصل را به صورت کلی به عنوان بهترین فصول نام برد اما این مورد می‌تواند در هر شخصی متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از افراد امکان مرخصی گرفتن ندارند. وقتی شما بینی خود را عمل کنید، به استراحت نیاز دارید. ممکن است بدن شما به عمل به گونه‌ای واکنش نشان دهد که بیشتر از حد عادی به استراحت نیاز داشته باشید. درست است که اکثر افراد می‌توانند پس از یک هفته به کارهای عادی و روزمره خود برگردند و این کارها را به تدریج شروع کنند اما ممکن است بدن شما به دو هفته یا بیشتر نیاز داشته باشد.

علاوه بر این، انتخاب بهترین فصل برای عمل بینی به نوع شغل و سایر مسئولیت‌های شما هم بستگی دارد. ممکن است شغل شما سنگین باشد و نیاز باشد در زمان تعطیلات، مثل تعطیلات نوروز سراغ عمل بینی بروید تا بتوانید از این زمان برای استراحت استفاده کنید. برخی از مشاغل هم به گونه‌ای است که فرد می‌تواند برای تعطیلات تابستانی چند روزی را مرخصی بگیرد. به همین علت هم بهترین زمان برای عمل این افراد در تعطیلات تابستانی است.

مورد دیگری که باید به آن توجه شود، آلرژی فصلی است. برخی از افراد در بهار دچار آلرژی فصلی می‌شوند. ممکن است هر فردی به چیزی در یک فصل آلرژی داشته باشد. ممکن است شما در تابستان دچار آلرژی شوید.

آلرژی معمولاً با آبریزش بینی همراه است و اگر در فصلی که آلرژی پیدا می‌کنید، عمل بینی کنید، ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید.

انتخاب بهترین فصل عمل بینی به نوع شغل و سایر مسئولیت ها بستگی دارد

نکته دیگر واکنش بدن شما به سرما و بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا است. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که زود سرما می‌خورند و مریض می‌شوند، بهتر است عمل خود را در فصلی گرم انجام دهید.

با توجه به این نکات، ممکن است بهترین فصل عمل جراحی برای شما متفاوت از دیگری باشد. با این حال، ما در ادامه به فصولی اشاره می‌کنیم که پزشکان به صورت به صورت کلی روی آن‌ها اتفاق‌نظر دارند و فکر می‌کنند این فصول برای اکثر افراد می‌تواند مناسب باشد.

عمل بینی در پاییز و زمستان

ممکن است تصمیم بگیرید که در طول پاییز یا زمستان تحت عمل جراحی زیبایی بینی (جراحی اولیه یا ترمیمی) قرار بگیرید. بد نیست بدانید که هوای سرد این دو فصل تأثیر منفی روی نتیجه بعد از عمل جراحی بینی نخواهد گذاشت. در واقع، بسیاری از متخصصان بر این باورند که دمای سرد در این دو فصل می‌تواند در طول دوره بهبودی چندین مزیت را به همراه داشته باشد.

در دمای سرد تورم و کبودی بعد عمل بینی کمتری را تجربه خواهید کرد. وقتی نور خورشید آن چنان شدید نباشد و هوا زیاد گرم نباشد، این مشکلات نیز کمتر خواهند شد. علاوه بر این، اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرید ممکن است زخم‌های شما تبدیل به اسکار شود. در طول پاییز و زمستان، شب‌ها طولانی‌تر است. به همین دلیل هم شما می‌توانید زمان بیشتری را استراحت کنید. همین امر باعث می‌شود تا این فصول زمان ایده الی برای ریکاوری بعد از عمل بینی باشند.

برای آشنایی بیشتر با مراقبت بعد عمل مطالعه مقاله آشنایی با روش‌های مراقبت بعد از عمل بینی را پیشنهاد میدهیم.

نکاتی برای مراقبت از خود پس از عمل بینی در پاییز و زمستان

هوای سرد می‌تواند باعث خشکی پوست شود. پاییز و زمستان می‌تواند مزایای زیادی را برای افرادی داشته باشد که قصد دارند بینی خود را در این فصول عمل کنند اما این مورد را باید در نظر بگیرید که در این فصل‌ها هوا خشک‌تر هستند. آب و هوای خشک می‌تواند روند بهبود زخم را مختل کند. به همین دلیل باید بانداژ خود را بیشتر نگه‌دارید و زمان بیشتری را در خانه بگذرانید. ممکن است پزشک برای تسریع بهبودی پمادهایی را برای شما تجویز کند.

مورد دیگری که ممکن است در فصول سرد رخ بدهد، رواج سرماخوردگی یا آنفولانزا است. پاییز و زمستان فصل آنفولانزا است. اگر در دوران نقاهت خود دچار سرماخوردگی شوید، ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید. به همین دلیل بهتر است مقدار زیادی ویتامین C مصرف کنید و تا حد ممکن خود را گرم نگه‌دارید تا سرما نخورید.

عمل بینی در پاییز و زمستان

جراحی بینی در بهار و تابستان

بسیاری از افراد فصل بهار را برای انجام عمل جراحی بینی انتخاب می‌کنند تا بتوانند با ظاهری جدید وارد فصل تابستان شوند. علاوه بر این، در این فصل هوا نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم. تعطیلات بهاره نیز زمان مناسبی برای گذراندن دوران نقاهت است. از طرفی هم بسیاری از افراد در تابستان تعطیل هستند و می‌توانند در این زمان به خوبی استراحت کنند. هوای تابستان می‌تواند گرم باشد و گرما نیز باعث بدتر شدن تورم و کبودی می‌شود. این در حالی است که شما بخواهید زمان زیادی را بیرون از خانه بگذرانید. اگر در خانه بمانید و استراحت کنید، مشکلی پیش نمی‌آید.

نکاتی برای مراقبت از خود پس از عمل بینی در فصل بهار و تابستان

بسیاری از افراد در فصل بهار دچار آلرژی می‌شوند. تعداد ماده‌های حساسیت‌زا در هوا در این فصل بیشتر است. بسیاری از افراد در این فصل دچار آبریزش و عطسه شدید می‌شوند و در بینی و نواحی اطراف آن خارش احساس می‌کنند. اگر امکان دارد آلرژی خود را با داروهایی که پزشک برای شما تجویز می‌کند، کنترل کنید. اگر آلرژی شما قابل‌کنترل شدن نیست، بهتر است فصل دیگری را برای عمل بینی انتخاب کنید.

فصل بهار و به ویژه تابستان می‌تواند گرم باشد. البته بستگی به این هم دارد که در کجا زندگی می‌کنید. گرما می‌تواند طول دوران ریکاوری را بیشتر کند و حتی منجر به خونریزی شود. در این دوران نباید زیاد در فضای باز بمانید و فعالیت‌های سنگینی را در هوای تابستانی انجام دهید. تا حد ممکن هم از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

بسیاری از افراد دوست دارند در این فصل به شنا بروند. شما نباید در دوره نقاهت خود به استخر، دریا، دریاچه و… بروید؛ زیرا این کار باعث بروز عفونت می‌شود. تا مدتی باید از فعالیت‌های تفریحی سنگین خودداری کنید.

وقت‌گذرانی در هوای تابستانی، شنا کردن، آفتاب گرفتن و … می‌تواند برای شما خطرناک باشد.

چرا برخی از پزشکان معتقدند بهترین فصل برای عمل بینی زمستان و اوایل بهار است؟

بسیاری از جراحان معتقد هستند بهترین زمان برای عمل بینی، فصل زمستان و اوایل بهار است. علت این انتخاب هم می‌تواند هوای خنک این فصول باشد. پوست بینی در دوران نقاهت بعد از عمل، به تغییرات دما بسیار حساس می‌شود. هوای خنک‌تر باعث انقباض رگ‌های خونی در پوست بینی می‌شود. در نتیجه تورم بینی نیز با سرعت بیشتری کاهش پیدا می‌کند.

با این حال باید در این زمان مراقبت خود باشید و هر وقت که وارد هوای سرد می‌شوید، بینی خود را بپوشانید تا سرما نخورید. با توجه به شرایط آب و هوایی این فصول، کمتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرد و همین امر نیز برای پوست حساس شده بینی بسیار مفید است. معمولاً افراد در فصل زمستان کمتر دچار آلرژی می‌شوند. در نتیجه به دلیل حساسیت دچار گرفتگی و آبریزش بینی نمی‌شوند. برخی افراد ممکن است علائم شدیدتری را نسبت به آلرژی نشان دهند. به همین دلیل خوب است که عمل در زمانی انجام شود که مواد آلرژی‌زای کمتری در هوا پخش است.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین فصل عمل بینی پرداختیم و فصول مختلف را از این نظر بررسی کردیم. با وجود تمام نکات ذکر شده شما می‌توانید عمل بینی خود را در هر فصلی انجام دهید و هیچ محدودیتی وجود ندارد. بهتر است این زمان را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منبع: selcukinanli

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − سه =