اهمیت و ضرورت مشاوره قبل از جراحی زیبایی بینی

3

اگر می‌خواهید عمل جراحی بینی موفقی داشته باشید، باید قبل از انجام آن با جراح خود به خوبی حرف بزنید و تمامی نکات را بررسی کنید. مشاوره قبل از عمل بینی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند مسائل مهمی را برای شما و جراح روشن کند. در مشاوره عمل بینی باید درباره مواردی همچون سابقه پزشکی، هدف خود از عمل و… حرف بزنید. در این مقاله به بررسی اهمیت و ضرورت مشاوره پیش از جراحی زیبایی بینی می‌پردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

چرا مشاوره عمل بینی بسیار مهم است؟

قبل از این که زیر تیغ جراحی بروید، باید بدانید که قرار است در عمل شما چه اتفاقی بیفتد. شاید شما نوعی از فرم بینی را بخواهید که جراح تشخیص دهد به صورت شما نمی‌آید یا امکان انجام آن روی بینی شما وجود نداشته باشد. علاوه بر این، باید درباره مواردی همچون داروهایی که مصرف می‌کنید، هزینه عمل، دوره نقاهت و… هم حرف بزنید. در ادامه مسائلی را که باید در مشاوره پیش از جراحی بینی نام می‌بریم و اهمیت صحبت درباره هر کدام از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

بررسی سوابق پزشکی

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در مشاوره عمل بینی با پزشک خود در میان بگذارید، سوابق پزشکی شما است.

بررسی سوابق پزشکی جراح بینی

تمامی سوالات جراح درباره سوابق پزشکی خود را با دقت پاسخ دهید؛ زیرا پاسخ‌های شما می‌تواند بر نحوه انجام جراحی زیبایی بینی شما تأثیر زیادی بگذارد. شما باید درباره مسائل زیر با پزشک خود حرف بزنید:

  • هرگونه شرایط پزشکی فعلی و گذشته
  • آلرژی‌های دارویی
  • کارهایی که اخیراً در زمینه دندان پزشکی انجام داده‌اید
  • داروهایی که مصرف می‌کنید
  • هر گونه ویتامین و مکمل‌های گیاهی که مصرف می‌کنید
  • مصرف الکل، سیگار یا تنباکو
  • هر گونه جراحی که قبلاً انجام داده‌اید
  • هر گونه اطلاعات در زمینه واکنش شما به بیهوشی
  • آسیب‌های قبلی به بینی
  • مشکلات تنفسی یا سینوسی

هر گونه پرونده پزشکی قدیمی را که در دسترس دارید، برای پزشک ببرید. در مورد همه چیز صادق باشید. پزشک باید بتواند سلامت عمومی شما را بسنجد. حتی کوچک‌ترین جزئیات می‌تواند مفید باشد. مخصوصاً هر مشکلی که در رابطه با بینی خود داشته‌اید یا هنوز هم دارید. اگر قبلاً بینی شما شکسته است، اگر بینی خود را به هر دلیلی عمل کرده‌اید و… همه این موارد را با پزشک در میان بگذارید. این گونه پزشک می‌تواند بهترین شیوه را برای درمان نگرانی شما انتخاب کند.

صحبت درباره نتیجه مدنظر شما

از دیگر مسائل مهمی که باید در مشاوره قبل از عمل بینی به آن بپردازید، نتیجه دلخواه شما است. شما باید بدانید که دقیقاً چه چیزی را در مورد بینی خود دوست ندارید. همین نکته را هم باید به جراح خود بگویید. او باید بداند که این بخش کدام است تا بتواند تغییرات لازم را ایجاد کند. باید به پزشک خود بگویید که چه مدل فرمی از بینی را دوست دارید. افکارتان را در مورد بینی خود با صراحت و صادقانه به اشتراک بگذارید، اما در عین حال آماده شنیدن صحبت‌های جراح نیز باشید.

بعد از اینکه او بینی شما را به طور کامل معاینه کرد، می‌تواند به شما بگوید که چه بخش‌ها و ویژگی‌هایی را می‌توان به راحتی تغییر یا کاهش داد. دید پزشک در این زمینه بهتر است و می‌تواند به شما بگوید که چه فرم بینی برای صورت شما مناسب‌تر است زیرا وی به تناسب اجزای مختلف صورت با یکدیگر هم توجه می‌کند. در نهایت هم فرمی را انتخاب می‌کند که هم شما را خشنود می‌کند و هم با سایر ویژگی‌های صورت شما مطابقت دارد.

پرسش سوالات مهم

به یاد داشته باشید که مشاوره قبل از عمل یک فرصت عالی برای دریافت پاسخ به هر سؤالی است که ممکن است در مورد روش عمل، نتایج، بهبودی یا هر چیز دیگری داشته باشید. هر گونه نگرانی را مطرح کنید و سوال را بپرسید و پرسیدن خجالت نکشید. اگر هم به پزشکی مراجعه کرده‌اید که به سوالات شما به خوبی و با دقت و کامل پاسخ نمی‌دهد، بهتر است عمل خود را نزد جراح دیگری انجام دهید. پیش از مشاوره تمامی سوالات خود را بنویسید.

پایان مشاوره قبل از جراحی بینی

به دست آوردن دیدی واقع‌بینانه

یکی از دلایل اهمیت مشاوره عمل بینی این است که باعث می‌شود فرد دیدی واقع‌بینانه پیدا کند. ممکن است شما چیزی بخواهید که عمل جراحی نتواند آن را به شما بدهد. برای همین باید با دیدی واقع‌بینانه به قضیه نگاه کنید. ممکن است علت اصلی عمل زیبایی چیزی باشد که پزشک تشخیص دهد که با این راه هم به آن نخواهید رسید. به عنوان مثال، اگر این عمل را برای رفع اضطراب انجام می‌دهید یا اختلالات شخصیتی خاصی دارید که از این روش برای رفع آن‌ها می‌خواهید استفاده کنید، ممکن است بعد از عمل هم به نتیجه نرسید. برای همین هم امکان دارد کاندیدای مناسب عمل زیبایی نباشید. پزشک می‌تواند به شما کمک کند که آینده مسیری را که دارید می‌روید، مشاهده کنید و نتیجه را با دیدی باز بررسی کنید.

بررسی سوابق پزشکی و علمی جراح

از جمله مهم‌ترین کارهایی که پیش از عمل باید انجام دهید، این است که درباره پزشک مدنظر خود تحقیق کنید. صفحات شبکه‌های اجتماعی وی را مشاهده کنید. سایت او را بررسی کنید. علاوه بر این کارها وقتی برای مشاوره نزد پزشک می‌روید، از وی بخواهید تا درباره تجربه عمل‌هایش توضیح دهد. از او بپرسید که چند سال است که جراحی می‌کند و بیشتر در کدام زمینه مهارت دارد. جراحان مدارک و گواهینامه‌های خود را در مطبشان می‌گذارند. مراجعه‌کنندگان می‌توانند مجوزها، مدارک و… را مشاهده کنند. معمولاً این مدارک روی دیوار اتاق پزشک یا در سالن انتظار نصب شده‌اند.

علاوه بر این، درباره تکنیک‌های عمل جراحی سوال بپرسید. از وی بخواهید تکنیک‌های مورداستفاده را برای شما توضیح دهد. قرار است جراحی به روش باز انجام شود یا بسته؟ طبیعتاً هر تکنیکی مزایا و معایبی دارد. برخی از بینی‌ها برای تکنیک‌های بسته مناسب‌تر هستند و برخی دیگر برای تکنیک‌های باز. در هر صورت پزشک شما باید بتواند هر دو شیوه را اجرا کند. عکس‌های قبل و بعد از عمل پزشک را مشاهده کنید. هر جراح آلبومی دارد که شامل تصاویر قبل و بعد از عمل می‌شود. نوع بینی افراد را مشاهده کنید. ببینید که چند درصد از بیماران بینی مشابه بینی شما را دارند. تصاویر بعد از عمل چقدر برای شما رضایت‌بخش است؟ نمونه‌هایی را که شبیه به بینی شما هستند، به خوبی بررسی کنید. آیا از نظر شما نتیجه بعد از عمل خوب و رضایت‌بخش است؟

بررسی مناسب بودن عمل بینی برای شما

یکی دیگر از مواردی که در مشاوره پیش از عمل انجام می‌شود این است که آیا شما کاندیدای مناسب برای جراحی بینی هستید یا خیر. ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که پزشک ترجیح دهد اول آنان را برطرف کنید و سپس عمل را انجام دهید. علاوه بر این، ممکن است سن شما مناسب عمل نباشد و پزشک تشخیص دهد که هنوز رشد صورت شما کامل نشده است و باید صبر کنید.

سیاست‌های جراح در قبل بروز اشتباه و…

مسلما مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، انتخاب پزشکی باتجربه و بامهارت است. با این حال، ممکن است در عمل خطایی رخ بدهد یا مشکلی پیش‌بینی نشده به وجود آید.

سیاست‌های پزشک در زمینه ترمیم بینی

مهم است که این مورد را با شفافیت کامل بررسی کنید. ممکن است شما از نتیجه کار راضی نباشید و نیاز به انجام عمل ترمیمی باشد. باید ببینید که آیا پزشک عمل ترمیمی را رایگان انجام می‌دهد؟ در چه صورت عمل ترمیمی رایگان انجام می‌شود و در چه صورت شما باید هزینه کنید؟ هزینه عمل ترمیمی به چه مواردی بستگی دارد؟ از پزشک خود بپرسید که در صورت نیاز تا چه مدت پس از عمل باید منتظر بمانید تا بتوانید عمل بینی ترمیمی را انجام دهید.

بررسی مراقبت‌های بعد از عمل و دوره نقاهت

جلسه مشاوره قبل از عمل بینی، زمان مناسبی برای پرسش سوالاتی است که به روند بهبودی مربوط می‌شوند. از پزشک خود بخواهید تا دوره نقاهت عمل بینی را برای شما شرح دهد. این که چه مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد. روند بهبودی چقدر دردناک است؟ چه نوع داروهایی را باید مصرف کنید؟ تا چه مدت نباید سرکار یا دانشگاه و… بروید؟ از چه فعالیت‌های بدنی باید اجتناب کنید؟ عمل بینی چه تأثیری بر خواب، غذا خوردن، سفر کردن و… خواهد گذاشت؟ فعالیت‌های روزانه شما چقدر تحت تأثیر این عمل قرار خواهند گرفت؟

تمامی دستورالعمل‌های لازم را در این زمینه از پزشک خود دریافت کنید. با دقت به حرف‌های او گوش دهید؛ زیرا مراقبت در دوره نقاهت بسیار مهم است. هر چقدر هم عمل خوبی داشته باشید اما در این زمان از خود مراقبت نکنید، ممکن است نتیجه خوبی از عمل دریافت نکنید و با فعالیت‌های خود روی آن تأثیر منفی بگذارید.

بررسی هزینه و جنبه مالی عمل

ممکن است همه چیز خوب باشد و شما گزینه مناسبی برای انجام عمل بینی باشید. حال وقت آن رسیده است که درباره هزینه‌ها حرف بزنید. شما باید بدانید که هزینه عمل چقدر است و باید چه میزان برای بیمارستان، داروها، خرید لوازم ضروری بیمارستان و… هزینه کنید. هزینه عمل به موارد مختلفی بستگی دارد و ممکن است هزینه عمل یک شخص بیشتر هزینه عمل شخصی دیگر شود.

مطالعه مقاله بررسی کامل تاثیر جراحی بینی برای بیماران قلبی را پیشنهاد می دهیم.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی اهمیت و ضرورت مشاوره عمل بینی پرداختیم. در جلسات مشاوره قبل از عمل بینی نکات مهمی مطرح می‌شود و موارد مختلفی برای بیمار و همچنین پزشک جراح روشن می‌شود. این موارد می‌توانند روی عمل بینی تأثیر بگذارند. به همین دلیل هم باید این جلسات را جدی بگیرید. نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما چه موارد دیگری را باید در جلسه مشاوره پیش از جراحی بینی مطرح کرد؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − یک =