عمل بینی ترمیمی + هزینه، مراحل انجام، نمونه کار

5

جراحی زیبایی بینی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین عمل‌های زیبایی است. عوامل متعددی می‌توانند روی نتیجه عمل تأثیر منفی بگذارند و باعث شوند فرد از ظاهر بینی خود ناراضی باشد. همین امر باعث می‌شود تا افراد به دنبال عمل بینی ترمیمی بروند و بخواهند بینی خود را با جراحی دیگری اصلاح و ترمیم کنند. به این نوع جراحی، عمل بینی ثانویه هم گفته می‌شود. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی این نوع عمل بپردازیم و آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

عمل بینی ترمیمی چیست؟

عمل بینی ترمیمی (اصلاحی) یا ثانویه یک جراحی پیچیده است که برای اصلاح نتیجه عمل بینی اولیه انجام می‌شود. عمل بینی ترمیمی مناسب افرادی است که از نتیجه جراحی زیبایی خود راضی نیستند یا عمل بینی موجب شده است در عملکرد این عضو اختلالی ایجاد شود. به عنوان مثال، بعد از عمل بینی دچار مشکلات تنفسی شده‌اند. این روش به فرد این امکان را می‌دهد که شکل بینی خود را تغییر دهد و آن فرم زیبایی را که جراحی قبلی ایجاد نکرده است، به دست آورد. می‌توان گفت رینوپلاستی اصلاحی سخت‌ترین عمل جراحی پلاستیک است.

عمل بینی ترمیمی (اصلاحی) یک جراحی پیچیده است

عمل ترمیم بینی چه زمانی مورد نیاز است؟

برخی از افرادی که جراحی رینوپلاستی انجام می‌دهند، از نتایج عمل ناراضی هستند. به عنوان مثال ممکن است بینی آنها ظاهر مورد نظرشان را پیدا نکرده باشد یا مشکلات تنفسی قبلی آنها همچنان پابرجا باشد و یا اختلال جدیدی در سیستم تنفسی آنها رخ داده باشد. موارد اینچنینی می‌تواند به علت تجربه کم پزشک جراح و یا پیچیدگی عمل رینوپلاستی اولیه اتفاق افتاده باشد. در چنین شرایطی، افراد می‌توانند حداقل یک سال پس از رینوپلاستی اولیه برای عمل ترمیم بینی اقدام کنند. البته فقط خواست بیمار مطرح نیست و لازم است پزشک جراح ابتدا ساختارهای بینی را به دقت معاینه کند تا ببیند آیا عمل بینی ترمیمی می‌تواند راه حلی برای مشکلات فعلی باشد یا نه. توجه داشته باشید که عمل ترمیم بینی پیچیده‌تر و حساس‌تر از رینوپلاستی اولیه است بنابراین لازم است ابتدا تمام جوانب امر توسط یک جراح ماهر و با تجربه مورد بررسی قرار گیرد.

بارزترین تفاوت جراحی اولیه و ثانویه بینی چیست؟ برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود این مقاله را از دست ندهید.

قبل از عمل بینی ترمیمی چه باید کرد؟

احتمالا با خود فکر می‌کنید که برای عمل بینی کلی هزینه کرده‌اید، زمان گذاشته‌اید، دردها را تحمل کرده‌اید و حال نتیجه دلخواه را به دست نیاوردید. شما تنها نیستید. بسیاری از افراد هستند که از نتیجه عمل بینی خود راضی نیستند. گاهی حتی بینی عمل شده مشکلی ندارد و با همان عمل اولیه اصلاح شده است اما فرد از فرم جدید بینی خود راضی نیست و قصد دارد شکل آن را دوباره عوض کند. بهتر است تا جایی که امکان دارد در این موارد از روش‌های غیر جراحی استفاده شود. در هر صورت در اکثر مواقع می‌توان با عملی دیگر یا روش‌های غیر جراحی بینی را اصلاح کرد. بهتر است قبل از این که دوباره تحت عمل جراحی قرار بگیرید به نکاتی که در ادامه می‌آوریم توجه کنید.

مطمئن شوید که بینی شما به طور کامل بهبود یافته است

قبل از این که عمل دیگری روی بینی خود انجام دهید باید مطمئن شوید که این عضو از بدن شما به طور کامل بهبود یافته است. به طور کلی حداقل یک سال لازم است تا بینی به طور کامل بهبود یابد. اگر زودتر از این زمان برای عمل ترمیمی اقدام کنید ممکن است به بینی خود بیشتر آسیب بزنید. علاوه بر این، بینی شما هنوز فرم نهایی خود را نشان نداده است. در برخی از منابع آمده است که برای مشاهده فرم نهایی بینی دو سال لازم است. درست است که ورم و کبودی رفع شده است اما بخش داخلی بینی شما همچنان در حال ترمیم است. پس عجله را کنار بگذارید و این تصمیم را با صبر و حوصله بگیرید.

دقت در انتخاب جراح

عمل اصلاحی سخت‌تر از عمل اولیه است زیرا مسائل در مرحله دوم پیچیده‌تر می‌شوند. برای همین باید جراحی را انتخاب کنید که تجربه و دانش کافی برای رسیدگی به ناهنجاری‌های احتمالی پیش‌بینی نشده را داشته باشد. شاید این سوال برای شما پیس بیاید که چگونه می‌توانید تشخیص دهید که جراح صلاحیت انجام جراحی شما را دارد؟ اولین چیزی که باید به آن دقت کنید اعتبارنامه و مجوز پزشک است. علاوه بر این، می‌توانید نام وی را در اینترنت جستجو کنید و نظرات دیگران را بخوانید. شبکه‌های اجتماعی پزشک را چک کنید و با افرادی که نزد آن پزشک عمل کرده‌اند، حرف بزنید. حتماً تصاویر قبل و بعد از عمل جراح را مشاهده کنید و از تیم او بخواهید نمونه‌های مربوط به جراحی ترمیمی را به شما نشان دهند.

مشاوره دقیق

جراحی بینی اصلاحی می‌تواند نسبتاً ساده یا بسیار پیچیده باشد. همه چیز به این موارد بستگی دارد:

  • میزان اختلال ایجاد شده در عمل اول
  • چه مقدار از سپتوم بینی در طی عمل اولیه برداشته شده است؟
  • ویژگی‌های پوست شما
  • کیفیت راه هوایی بینی شما

تنها راه برای دانستن همه موارد فوق، استفاده از مشاوره است. در طول معاینه فیزیکی، جراح شما می‌تواند تشخیص دهد که آیا در طول جراحی زیبایی اولیه، حمایت ساختاری بینی شما از دست رفته است یا خیر. اگر مشکل زیادی در ساختار وجود نداشته باشد، اغلب لازم است که برای عمل ترمیمی از پیوند غضروف استفاده شود. معمولا سعی می‌شود از سپتوم برای انجام این کار استفاده شود و بخش دیگری از بدن شما را برای برداشتن غضروف باز نکنند. اگر غضروف سپتوم قبلاً برداشته شده یا آسیب دیده باشد، ممکن است نیاز به برداشت غضروف از گوش یا دنده باشد. هر یک از این انواع پیوند دارای مزایا و معایبی است که در طول مشاوره در مورد آن‌ها صحبت خواهد شد.

پزشک باید با دقت بینی شما را بررسی کند. پل بینی، نوک و سوراخ‌های آن باید با دقت ارزیابی شوند. تمامی این بخش‌ها هم باید در تناسب با گونه، چانه، ابروها، پیشانی و لب‌های بیمار بررسی شوند. پزشک باید تمامی بخش‌های زیر را با دقت بررسی کند:

  • قسمت بالایی بینی (استخوان‌های بینی)
  • قسمت میانی بینی (شبکه غضروفی)
  • نوک بینی (از جمله سوراخ‌های بینی)
  • اجزای عملکردی بینی، مانند سپتوم، شاخک‌ها و دریچه‌های بینی

در نظر گرفتن هزینه و زمان برای بهبودی

رینوپلاستی اصلاحی معمولاً بین ۲ تا ۵ ساعت طول می‌کشد و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. شما بعد از این عمل هم نیاز به استراحت دارید. باید حداقل شش هفته را به استراحت بپردازید. آتل بینی تا ۷-۸ روز روی بینی شما باقی می‌ماند. تورم و کبودی وجود خواهد داشت. در واقع، تمامی چیزهایی را که در عمل اول گذراندید، دوباره تجربه خواهید کرد. پس باید برای هزینه مجدد و زمان استراحت خود برنامه‌ریزی کنید. از آنجایی که این عمل می‌تواند پیچیده‌تر جراحی اولیه باشد، به احتمال زیاد هم هزینه آن بیشتر خواهد شد. به طور کلی، رینوپلاستی اصلاحی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از جراحی بینی اولیه هزینه دارد.

نمونه عمل ثانویه بینی

در عمل بینی ترمیمی چه کاری انجام می‌شود؟

معمولا جراح برای انجام جراحی بینی ترمیمی به غضروف نیاز دارد تا بتواند ساختار نوک یا پل بینی را ترمیم کند. معمولا غضروف سپتوم کافی نیست و باید از نقاط دیگر بدن مثل گوش یا گاهی هم دنده غضروف گرفته شود. گاهی هم نیاز است برای پوشش نوک یا پل بینی از بافت دیگری استفاده شود. معمولا این پوشش را از جایی برمی‌دارند که در دید نباشد و مشکل خاصی را ایجاد نکند. سپس با استفاده از پیوندهای پوستی، بخش لازم را می‌پوشانند.

نکته مهم این است که جراح شما هر چقدر هم ماهر باشد، نمی‌تواند نتیجه جراحی ترمیمی را تضمین کند زیرا همه چیز به عمل اولیه برمی‌گردد و این نکته که آیا جایی برای ترمیم درست و مناسب باقی مانده است یا خیر. با این حال، حتماً این کار را نزد پزشکی باتجربه انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

در این جراحی سعی می‌شود تا مشکلات زیر رفع شود:

  • افتادگی نوک بینی
  • عدم تقارن سوراخ‌های بینی
  • وجود قوز روی پل بینی
  • مشکلات تنفسی ناشی از عمل اول
  • کوتاه شدن نوک بینی
  • برجستگی بیش از حد نوک بینی
  • زیاد بالا رفتن نوک بینی و ایجاد شدن بینی خوکی
  • انحراف تیغه بینی
  • فرورفتگی‌های ناشی از عمل اولیه
  • بینی پیچ خورده
  • بینی کوتاه
  • اسکارهای قابل مشاهده
  • پل اسکوپی
یک سال زمان نیاز است برای عمل دوم بینی

پیوند غضروف در جراحی ترمیمی بینی

در رینوپلاستی اولیه غالبا مقداری از غضروف بینی تخلیه می‌شود. در صورتی که جراح تشخیص دهد مقدار فعلی غضروف بینی برای جراحی ترمیمی بینی کافی نیست، از پیوند غضروف کمک خواهد گرفت. منابع مختلفی برای پیوند غضروف در عمل بینی ترمیمی وجود دارد؛ از جمله غضروف دنده، غضروف گوش، غضروف تیغه بینی، غضروف مصنوعی و غضروف اهدایی. انتخاب نوع غضروف با توجه به میزان تغییرات و اصلاحات مورد نیاز در بینی توسط جراح انجام خواهد شد.

اهمیت پوست بینی در جراحی ترمیمی بینی

ضخامت پوست بینی می‌تواند بر نتایج جراحی ترمیمی بینی و حتی نوع تکنیک جراحی تأثیر بگذارد. جراحی ترمیمی بینی، دشوارتر و پیچیده‌تر از جراحی بینی اولیه است. اما به طور کلی این پیچیدگی در بینی‌هایی که پوست ضخیم دارند، بسیار بیشتر از بینی‌هایی با پوست نازک خواهد بود. یکی از دلایل دشوار بودن جراحی ترمیم بینی در بینی های دارای پوست ضخیم، وجود التهاب و تورم بسیار زیاد پس از عمل است که برطرف شدن آنها حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد. حتی گاهی لازم است برای رفع این تورم شدید، تزریق استروئید انجام شود. در این مدت طولانی ممکن است اسکارهای اضافی در محل عمل تشکیل شوند و نتایج حاصل از جراحی ترمیم بینی را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین اصلاح نوک بینی در صورت وجود پوست ضخیم بسیار دشوارتر خواهد بود.

آیا نتیجه تمامی عمل های ترمیمی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟

هیچ جراحی نمی‌تواند نتیجه جراحی را تضمین کند. همیشه احتمال بروز عوارض وجود دارد، هرچند احتمالش کم باشد. این روش همان طور که پیشتر ذکر شد، پیچیده است و حتی برخی از جراحان از انجام جراحی ترمیمی خودداری می‌کنند. بیمار باید همیشه انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتیجه جراحی بینی خود داشته باشد. نتایجی که به طور بالقوه می‌توان به دست آورد به عوامل مختلفی بستگی دارند.

چرا جراحی بینی ترمیمی این‌قدر پیچیده و دشوار است؟

این جراحی به دلایل مختلفی جز پیچیده‌ترین عمل‌های زیبایی است. در بسیاری از موارد بافت اسکار عمل قبلی برای عمل ترمیمی مشکل ایجاد می‌کند و ممکن است پس از جراحی ثانویه عود کند. بینی فرد دیگر بافت قبلی خود را ندارد. بافت اسکار جایگزین آن شده است. به همین دلیل هم ممکن است هر حرکتی نتیجه‌ای ناخواسته به بار آورد. از طرفی هم همان گونه که اشاره شد، برای این عمل به غضروف نیاز است. غضروف را هم باید از بخش دیگری برداشت. این که این غضروف را می‌توان از کجا برداشت هم می‌تواند کار را کمی دشوارتر کند. در مجموع، با وجود چند عمل و تلاش‌ها ممکن است باز هم فرد از نتیجه راضی نباشد.

نمونه کار از جراحی بینی ترمیمی

عوارض جانبی عمل بینی ترمیمی

این عمل می‌تواند عوارضی داشته باشد که حتی برخی از آن‌ها ناشناخته هستند و ممکن است برای هر فرد متفاوت باشند. باید دید که در جراحی اولیه چه اتفاقی افتاده است؟ آیا بافت اسکار مشکل‌ساز می‌شود یا خیر؟ معمولا در عمل ثانویه جریان خون بافت کاهش می‌یابد. برای همین بهبودی و ترمیم بینی بیشتر از حالت معمول طول می‌کشد.

علاوه بر این، فرد تمامی عوارض جراحی بینی اولیه را تجربه خواهد کرد. تنفس دشوار، عفونت، تغییر رنگ و تورم پوست، اختلال در خواب، خونریزی خفیف و… از عوارض عمل جراحی ثانویه هستند. پس از انجام این عمل هم نباید سراغ کارهای سنگین بروید، ورزش‌های سنگین کنید و به بینی خود فشار بیاورید. به همین دلیل تا مدتی در زندگی شما اختلال ایجاد می‌شود. مراقبت پس از عمل بینی اصلاحی باید جدی‌تر هم انجام شود زیرا بینی شما حساس‌تر از قبل شده است.

برای بررسی تفاوت عمل جراحی باز و بسته بینی این مقاله را مطالعه نمایید.

چگونه می‌توان بهترین نتیجه را از عمل بینی ترمیمی گرفت؟

برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از عمل کسب کنید، باید به نکاتی توجه کنید. البته پزشک جراح در اینجا نقش بسیار پررنگی دارد. او باید بتواند بینی شما را با دقت فراروان بررسی کند. معاینه قبل از عمل بسیار مهم است. در بخش‌های دیگر به اهمیت معاینه پرداخته‌ایم. پزشک باید تمامی آن نکات را رعایت کند. در نهایت هم اگر توانایی انجام این عمل را ندارد، صادقانه به شما بگوید. حوصله و دقت پزشک در معاینه بسیار اهمیت دارد.

بهتر است عمل خود را نزد پزشکی انجام دهید که حداقل ۵ الی ۷ سال تجربه جراحی داشته باشد. اغلب هم متخصصان گوش، حلق و بینی و هم جراحان پلاستیک به این موضوع اشاره می‌کنند که جراحی بینی یکی از چالش‌برانگیزترین و پرتقاضاترین جراحی‌ها در بین عمل‌های زیبایی است. پس در این زمینه صرفاً جراح خوب بودن کافی نیست. جراح باید نگاهی هنری داشته باشد. در کارش ظرافت باشد و با صبر و حوصله عمل را انجام دهد. وی باید بتواند بینی شما را به عنوان جزئی از یک بخش بزرگ‌تر ببیند و تمامی بخش‌های آن را با در نظر گرفتن سایر اجزای صورت فرم دهد. همه این‌ها نیاز به تجربه دارد.

خطرات عمل ثانویه بینی

ارزیابی‌های مهم قبل از عمل بینی ثانویه

جراح شما باید بینی را از دو نظر بررسی کند:

  • ارزیابی زیبایی‌شناختی

ابتدا باید پوست بیمار بررسی شود. باید ضخامت، کیفیت، پری و یکپارچگی پوست، بافت زیر جلدی و ارتباط آن با ساختارهای زیرین بینی ارزیابی شود. جراح باید قسمت‌های دست نخورده بینی را شناسایی کند. سپس باید ببیند کدام قسمت‌ها نیاز به پیوند دارند. هر گونه عدم تقارن، کجی و… باید شناسایی شود. حتی ریزترین خطاها هم باید شناسایی شوند. آیا بینی خیلی باریک شده است؟ آیا بینی حالتی غیرطبیعی دارد؟ یا قوس بینی زیاد شده است؟ آیا نوک بینی خیلی بالا رفته است؟ در ارزیابی نوک بینی به تقارن، برآمدگی، چرخش، سوراخ بینی و وضعیت غضروف جانبی تحتانی توجه می‌شود. تمام برش‌های داخل و خارج بینی بررسی می‌شود.

  • ارزیابی عملکردی

از مشکلاتی که معمولا در عمل اولیه رخ می‌دهد و افراد برای ترمیم آن تلاش می‌کنند، می‌توان به باریک شدن یا خراب شدن دریچه بینی اشاره کرد. وقتی بینی زیاد از حد باریک شود، دیوار‌ه‌های جانبی آن زیاد به هم نزدیک می‌شوند. در نتیجه تنفس برای فرد دشوار می‌شود. در این حالت دیواره سوراخ‌های بینی فرد در هنگام تنفس به هم نزدیک می‌شوند. پزشک باید تنفس فرد را مشاهده و ارزیابی کند. به هر حال کار اصلی بینی تنفس است و اگر این کار را درست انجام ندهد، زیبایی بینی اهمیتی نخواهد داشت. نباید به خاطر زیبایی عملکرد اصلی بینی را مختل کرد.

با عمل اصلاحی می‌توان به بهبود تنفس فرد کمک کرد. علاوه بر این، می‌توان انحراف سپتوم، هیپرتروفی شاخک تحتانی (بزرگ شدن شاخک‌های تحتانی)، سینکیا (چسبندگی)، اسکار، سوراخ شدن سپتوم و… را با این عمل ترمیم کرد. البته این در صورتی است که جای ترمیم باقی مانده باشد! ناگفته نماند که بسیاری از مشکلات این چنینی در زمان معاینه مشخص نمی‌شوند. به همین دلیل معاینه آندوسکوپی ضروری است و در صورت لزوم باید توموگرافی سینوس انجام شود.

مطالعه مقاله اصلاح و رفع قوز بینی بدون جراحی از دست ندهید.

استفاده از پروتز در جراحی ترمیمی بینی

همانطور که می‌دانید در جراحی بینی اولیه مقداری از غضروف بینی برداشته می‌شود. اگر میزان غضروف برداشته شده به حدی زیاد باشد که با پیوند غضروف قابل اصلاح نباشد و یا جراح تشخیص دهد که محل پیوند غضروف به گونه‌ای است که ممکن است پس از مدتی غضروف بدفرم شود، آنگاه استفاده از پروتز را در جراحی ترمیمی بینی توصیه می‌کند. این پروتزها عموما سیلیکونی هستند و در طولانی مدت، بدفرم یا جذب بدن نمی‌شوند. البته همه افراد شرایط لازم برای استفاده از پروتزهای بینی را ندارند. اگر سابقه عمل‌های متعدد بینی یا دستکاری زیاد بینی را دارید، پروتز بینی به شما توصیه نخواهد شد. همچنین بهتر است پروتز در قسمت نوک بینی به کار نرود. علاوه بر این به خاطر داشته باشید که ممکن است پروتز بینی به مرور حرکت کند یا دچار عفونت شود، بنابراین حتما یک جراح ماهر و باتجربه را برای عمل ترمیمی بینی خود انتخاب کنید.

سابقه عمل‌های متعدد بینی یا دستکاری زیاد بینی

تا چند وقت بعد از ترمیم باید چسب استفاده کرد؟

مدت زمانی که لازم است پس از جراحی ترمیم بینی چسب بزنید، به نوع پوست بینی شما و وسعت جراحی‌تان بستگی دارد. مدت زمان چسب زدن از دو هفته تا دو ماه متغیر است. بینی‌هایی با پوست نازک می‌توانند مدت زمان کوتاه‌تری از چسب استفاده کنند اما در مورد بینی‌هایی با پوست ضخیم (به علت التهاب و تورم شدیدتر) لازم است مدت چسب زدن طولانی (۲ ماه) باشد. جراح با توجه به وضعیت بینی بیمار، مناسب‌ترین زمان برای استفاده از چسب بینی را توصیه خواهد کرد.

مزایای عمل ترمیمی بینی

شاید عمل ترمیمی بینی در نگاه اول صرفا یک جراحی زیبایی به نظر برسد اما اینطور نیست و می‌تواند اهدافی فراتر از جنبه‌های ظاهری را دنبال کند. مهم‌ترین مزایای عمل ترمیمی بینی عبارتند از:

  • رفع مشکلات عملکردی بینی: عمل بینی ترمیمی می تواند ناهنجاری‌های ساختاری ناشی از جراحی بینی اولیه و یا مشکلات عملکردی که در طی جراحی اول به آنها رسیدگی نشده است را برطرف سازد (مشکلات تنفسی مهم‌ترین آنهاست).
  • افزایش اعتماد بنفس: بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که اکثر افراد پس از جراحی بینی، اعتماد بنفس بیشتری پیدا می‌کنند؛ البته پس از یک جراحی بینی موفق با نتایج مطلوب! در صورتی که رینوپلاستی اولیه موفقیت آمیز نباشد، میزان اعتماد بنفس بیمار به شدت افت خواهد کرد و حتی به میزانی کمتر از قبل از جراحی بینی می‌رسد. اصلاح ایرادات بینی با جراحی ترمیمی می‌تواند اعتماد بنفس از دست رفته را به بیمار بازگرداند و روحیه بخش باشد.
  • بهبود وضعیت سلامتی: در صورت وجود مشکلات تنفسی و انسداد مسیرهای هوایی بینی پس از جراحی اولیه، بیمار نمی‌تواند خواب و استراحت با کیفیتی داشته باشد. جریان هوای ضعیف در هنگام خواب به بیدار شدن‌های مکرر در طول شب و خواب کم کیفیت منجر خواهد شد که می‌تواند به خستگی، بیحالی و پرخوری در طول روز منجر شود. تمام این عوامل روی سلامتی فرد تأثیر منفی می گذارند. یک جراحی بینی ترمیمی موفق با رفع نواقص تنفسی به خواب آرام و راحت شبانه کمک خواهد کرد و به طور غیر مستقیم باعث ارتقاء سلامتی فرد می‌شود.

به دغدغه خود و خطرات احتمالی موجود آگاه باشید

شما باید به خوبی بدانید که از چه چیزی ناراضی هستید. کدام بخش بینی از نظر ظاهری شما را ناراضی کرده است؟ کدام مشکل عملکردی بینی باعث شده است که تصمیم بگیرید بینی خود را دوباره عمل کنید؟ وقتی برای معاینه نزد پزشک می‌روید به خوبی و با جزییات مشکل خود را شرح دهید. ممکن است وی در حین معاینه مشکلات دیگری را پیدا کند اما آن چیزی که باعث شده تا شما تصمیم بگیرید دوباره بینی خود را عمل کنید، بسیار مهم است.

درست است که در اکثر موارد امکان ترمیم بینی فرد وجود دارد اما شخص باید خطرات این نوع عمل را به خوبی بشناسد. بداند که چه چیزهایی ممکن است خوب پیش نرود. چه چیزهایی ممکن است تغییر نکند و بعد از عمل چه انتظاراتی داشته باشد.

برای آشنایی با انواع روش های کوچک کردن بینی این مقاله را مطالعه نمایید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی عمل بینی ترمیمی پرداختیم و این نوع عمل را از زوایای مختلف بررسی کردیم. انجام این نوع عمل بسیار دشوار و پیچیده است و پزشکی ماهر باید این کار را انجام دهد. به همین دلیل، باید جراح خود را با دقت زیاد پیدا کنید. علاوه بر این، باید به این نوع عمل با دیدی واقع‌بینانه نگاه کنید زیرا ممکن است پزشک شما نتواند کار زیادی برای بینی بکند. همه چیز به عمل اولیه بستگی دارد. ممکن است جراح نتواند کار زیادی برای بینی شما بکند. از طرفی هم ممکن است بینی نیاز به اصلاحی جزئی داشته باشد و انجام آن برای پزشک آن چنان دشوار نباشد. مهارت و تجربه پزشک در این زمینه بسیار مهم است. نظر شما در این باره چیست؟ آیا بینی شما هم نیاز به عمل ترمیمی دارد؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

در زیر چند سوال رایج در مورد عمل بینی ترمیمی را با هم مرور می‌کنیم.

جراحی بینی ترمیمی می‌تواند به هر دو روش باز یا بسته انجام شود. روش مناسب به شدت اشکالات بینی و تشخیص جراح بستگی دارد.

جراحی بینی ترمیمی می‌تواند به هر دو روش باز یا بسته انجام شود. روش مناسب به شدت اشکالات بینی و تشخیص جراح بستگی دارد.

وجود انحراف در بینی یا صورت بیمار، نازک یا ضخیم بودن بیش از حد پوست بینی و وجود برش‌های زیاد در سوراخ‌ها و پره‌های بینی باعث می‌شود که جراحی ترمیمی بینی دشوارتر شود.

پاسخ این سوال به علت ناموفق بودن جراحی اولیه بستگی دارد. اگر مشکلات ناشی از جراحی اول به خاطر بی دقتی شما و رعایت نکردن دستورالعمل‌های مراقبتی پزشک‌تان بوده است و به دانش و تجربه جراح خود اطمینان دارید، بهتر است جراحی ترمیمی بینی خود را به او بسپارید. اما اگر عدم موفقیت رینوپلاستی اولیه شما به مهارت پایین جراح و بی توجهی او به یکسری بر می گردد، لازم است اینبار با دقت و وسواس بیشتری به انتخاب یک جراح ماهر بپردازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =