هزینه عمل جراحی گوش در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

76

امروز جراحی اجزای مختلف صورت مثل جراحی بینی و جراحی گوش بسیار رایج است. بسیاری از افراد با استفاده از جراحی‌های زیبایی، به فرم صورت دلخواه خود می‌رسند. یکی از رایج‌ترین انواع جراحی زیبایی، جراحی گوش است که با هدف زیبایی گوش یا رفع مشکلاتی مثل شکستگی استخوان گوش انجام می‌شود.

جراحی گوش با عنوان اتوپلاستی نیز شناخته می‌شود و نتایج آن کاملاً دائمی هستند. با استفاده از این جراحی می‌توان برجستگی گوش را از بین برد و ابعاد و اندازه گوش بزرگ را کوچک کرد. جراحی زیبایی گوش برای آقایان اهمیت بیشتری دارد. زیرا اغلب بانوان می‌توانند گوش را در زیر موهای خود پنهان کنند.

ولی آقایان امکان پنهان کردن گوش بزرگ یا گوش شکسته را ندارند. این جراحی گوش در مراکز مختلف با هزینه‌های متفاوت انجام می‌شود. هزینه عمل گوش در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۳ تغییراتی داشته است. در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره هزینه عمل گوش و تغییرات آن طی چند سال اخیر صحبت کنیم.

جراحی گوش چیست؟

جراحی گوش یا اتوپلاستی یکی از عمل‌های رایج برای بهبود نواقص و اصلاح فرم گوش است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. مشکلاتی مثل بزرگ بودن گوش، به مرور زمان باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود. خوشبختانه می‌توان با استفاده از این جراحی، تمامی نواقص گوش را از بین برد. جراحی گوش به طور معمول بین ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه طول می‌کشد و هزینه آن با توجه به روش جراحی گوش متفاوت است.

محدودیت سنی برای انجام جراحی گوش وجود ندارد و همه افراد از سنین ۵ تا ۶ سال به بالا می‌توانند برای عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی اقدام کنند. ولی معمولاً متخصصان توصیه می‌کنند که متقاضیان جراحی گوش در سنین پایین، حداقل تا سن ۱۲ سالگی صبر کنند تا بتوانند نتیجه بهتری از جراحی زیبایی گوش دریافت کنند.

برخی از نوزادان بعد از تولد، ممکن است مشکلاتی مثل بزرگ بودن لاله گوش یا شکستگی استخوان گوش را تجربه کنند. با توجه به اینکه گوش نوزاد بسیار نرم است و به راحتی شکل می‌گیرد، می‌توان از روش‌هایی مثل آتل زدن برای رفع نواقص و اصلاح فرم گوش این دسته از افراد استفاده کرد.

جراحی گوش چیست؟

مقاله مراقبت های بعد از جراحی گوش از دست ندهید.

هزینه جراحی گوش

هزینه عمل گوش به عوامل مختلفی بستگی دارد و ثابت نیست. در ادامه برخی از عوامل موثر بر هزینه عمل گوش را به شما معرفی می‌کنیم.

۱.روش جراحی

یکی از عوامل موثر بر هزینه جراحی گوش، نوع روش جراحی است. همان طور که گفته شد، عمل گوش یا اتوپلاستی با استفاده از روش‌های مختلف و با اهداف متفاوتی انجام می‌شود. در ادامه درباره هزینه هر یک از روش‌های جراحی گوش صحبت می‌کنیم:

  • جراحی گوش بیرون زده

یکی از رایج‌ترین روش‌های جراحی گوش، اتوپلاستی جراحی گوش بیرون زده است. در این حالت، فاصله قابل توجهی بین پوست سر و لاله گوش وجود دارد که باعث می‌شود گوش‌ها به سمت بیرون متمایل باشند. با توجه به شرایط فرد، ممکن است برای انجام جراحی از داروی بی حسی یا ماده بیهوشی استفاده شود.

معمولا پزشکان برای افراد بزرگسال از ماده بیهوشی استفاده نمی‌کنند. همین موضوع هزینه جراحی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. مهم‌ترین وظیفه پزشک‌ هنگام انجام جراحی گوش بیرون زده، برداشتن پوست اضافه است. برای برداشتن پوست اضافه ابتدا یک برش در قسمت پشتی گوش ایجاد می‌شود. به این ترتیب، پزشک می‌تواند به راحتی غضروف گوش را جابجا کند یا فرم آن را تغییر دهد. پوست اضافه نیز برداشته شده و در نهایت محل برش بخیه زده می‌شود. مدت زمان انجام جراحی گوش بیرون زده بین ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه است.

این روش جراحی بسیار شایع است و هزینه انجام آن نسبت به سایر روش‌های جراحی گوش کمی بیشتر است. البته دو مسئله بر هزینه جراحی گوش بیرون زده تاثیرگذار هستند. گاهی اوقات لازم است بخشی از غضروف و پوست اضافی در گوش برداشته شود. اما در بسیاری از موارد نیازی به برداشتن غضروف اضافی نیست و تنها کاری که پزشک باید انجام دهد برداشتن پوست اضافی است. در صورتی که غضروف اضافی و پوست اضافه به صورت همزمان برداشته شود، هزینه جراحی گوش افزایش خواهد یافت.

  • جراحی کوچک کردن گوش

یکی دیگر از انواع جراحی گوش، جراحی کوچک کردن گوش است. اندازه گوش برخی از افراد به صورت ژنتیکی بزرگ است. این دسته از افراد می‌توانند با استفاده از جراحی کوچک کردن گوش به سایز دلخواه خود برسند و ابعاد و اندازه گوش را تا حد قابل قبول کوچک کنند. انجام جراحی کوچک کردن گوش بسیار ساده است و برخلاف جراحی گوش بیرون زده، طی مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.

به همین دلیل نیازی به استفاده از ماده بیهوشی نخواهد بود. اما برای افرادی که در زیر سن دوازده سال قرار دارند، باید از ماده بیهوشی استفاده شود. در این جراحی، غضروف و پوست اضافه به صورت همزمان برداشته می‌شود. به این ترتیب، ابعاد گوش کوچک‌تر خواهد شد. با توجه به اینکه جراحی کوچک کردن گوش ساده‌تر از سایر انواع جراحی گوش است، با هزینه کمتری انجام می‌شود. البته باز هم تعیین هزینه نهایی بر عهده پزشک است.

  • جراحی زیبایی لاله گوش

یکی دیگر از انواع جراحی گوش، جراحی زیبایی لاله گوش است. در این حالت، گوش‌های فرد اندازه و ابعاد استانداردی دارند. ولی ممکن است لاله گوش به دلیل تصادف یا شکستگی هنگام ورزش فرم نامناسبی پیدا کرده باشد. پارگی لاله گوش و شکستگی استخوان‌های گوش شکل نامناسبی ایجاد می‌کند که برای بسیاری از افراد آزار دهنده است.

این مسئله می‌تواند در درازمدت بر اعتماد به نفس افراد تأثیرگذار باشد. خوشبختانه می‌توان با استفاده از جراحی زیبایی لاله گوش، این مشکل را برطرف کرد. این جراحی با هزینه مناسبی انجام می‌شود. زیرا پیچیدگی جراحی زیبایی گوش نسبت به سایر روش‌ها مثل جراحی گوش بیرون زده کمتر است.

عوامل موثر بر هزینه جراحی گوش

۲.هزینه اتاق عمل و بیهوشی

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه عمل گوش، هزینه اتاق عمل و بیهوشی است. گاهی اوقات ممکن است جراحی اتوپلاستی در کلینیک‌های خصوصی انجام شود. اما در برخی از موارد جراحی گوش در بیمارستان‌های دولتی انجام خواهد شد. در صورتی که جراحی در بیمارستان دولتی انجام شود، نیاز به پرداخت هزینه اتاق عمل نخواهد بود یا هزینه بسیار ناچیزی دریافت می‌شود. اما هزینه تزریق ماده بیهوشی از شما دریافت خواهد شد.

در صورتی که جراحی اتوپلاستی در کلینیک خصوصی انجام شود، هزینه نهایی افزایش خواهد یافت. زیرا بابت بستری شدن بعد از عمل و ارائه خدمات در اتاق عمل هزینه جداگانه‌ای دریافت می‌شود. به طور کلی، هزینه جراحی گوش در کلینیک خصوصی حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد هزینه کل را تشکیل می‌دهد.

۳.دستمزد جراح

از دیگر عوامل موثر بر هزینه عمل گوش، دستمزد جراح است. مدت زمان دستمزد انجام جراحی‌های زیبایی در مراکز مختلف با یکدیگر متفاوت است. زیرا هر پزشک با توجه به تجربه و مهارت خود، هزینه خاصی را دریافت می‌کند.

به عنوان مثال، ممکن است یک جراح در شهرستان ده میلیون تومان بابت اتوپلاستی دریافت کند. اما دستمزد جراحی دیگر در پایتخت کشور حدود ۲۰ میلیون تومان باشد. بنابراین محدودیتی در رابطه با دستمزد جراح وجود ندارد و هزینه نهایی باید در جلسه مشاوره با پزشک تعیین شود.

۴.آزمایشات قبل و بعد از جراحی

از دیگر عوامل موثر بر هزینه عمل، آزمایشات قبل و بعد از جراحی است. انجام برخی از آزمایش‌ها مثل آزمایش عدم بارداری و عدم اعتیاد قبل از جراحی گوش الزامی است. نتایج این آزمایش‌ها به پزشک نشان می‌دهد شما فرد مناسبی برای جراحی اتوپلاستی هستید یا خیر.

همچنین پزشک باید مطمئن شود بیمار نسبت به ماده بیهوشی و تزریق بیحسی حساسیت ندارد. معمولا آزمایش خاصی بعد از جراحی اتوپلاستی تجویز نمی‌شود. اما شاید لازم باشد برای بررسی بهتر ساختار گوش، آزمایش تصویربرداری از گوش را انجام دهید.

هزینه جراحی گوش در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

به طور کلی، جراحی گوش هزینه بالایی نسبت به سایر جراحی‌های زیبایی صورت ندارد. با این وجود، هزینه کل جراحی گوش در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است. برخی از پزشکان در سال ۱۴۰۱ هزینه‌ای در حدود ۸ الی ۱۰ میلیون تومان برای گوش دریافت می‌کردند. اما در سال ۱۴۰۳ ، هزینه عمل اتوپلاستی به ۱۲ الی ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

با این حال، باز هم نمی‌توان هزینه نهایی را به درستی تخمین زد. زیرا ممکن است یک جراح با توجه به مهارت و تخصص خود هزینه بالای ۱۵ میلیون تومان دریافت کند. در عین حال امکان دارد دستمزد یک پزشک دیگر زیر ۸ میلیون تومان باشد. بنابراین برای آگاهی دقیق از قیمت عمل گوش، باید با مرکز درمانی مورد نظر خود تماس بگیرید.

هزینه جراحی گوش در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

سخن پایانی

مشکلات ظاهری گوش مثل گوش بیرون زده یا بزرگ بودن لاله گوش باعث شده است بسیاری از افراد متقاضی انجام جراحی گوش یا اتوپلاستی باشند. این جراحی در اغلب موارد به صورت سرپایی انجام می‌شود و دستمزد آن نسبت به سایر جراحی‌های زیبایی کمتر است. با این حال، عوامل مختلفی بر هزینه عمل گوش موثر هستند که در این مطلب به طور کامل به آن اشاره شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه عمل گوش، بهتر است با مشاوران مراکز زیبایی محل سکونت خود تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =