اقدامات قبل از جراحی گوش

3

جراحی گوش به دلایل مختلفی انجام می‌شود. فرقی ندارد که شما ما کدام یک از انواع جراحی گوش را انجام داده باشید. در صورت باید دستورالعمل‌هایی را پیش از جراحی اجرا کنید. این توصیه‌ها و نکات می‌تواند روند جراحی و بهبودی را راه برای شما بهتر کند. در نهایت بهترین نتیجه را از عمل خود بگیرید. در این مقاله قصد داریم اقدامات قبل از جراحی گوش را بررسی کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

علت اهمیت اقدامات قبل از جراحی گوش چیست؟

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی روشی مناسب برای رفع مشکلات ظاهری این عضو از بدن است. جراحی گوش معمولا با بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. به همین دلیل بهتر است فرد نکاتی را پیش از عمل جراحی رعایت کند؛ زیرا برخی از مواد غذایی، داروها و… می‌توانند روی روند جراحی و نتیجه آن اثر منفی بگذارند و حتی روند بهبودی را مختل کنند. در ادامه اقدامات لازم پیش از جراحی گوش را بررسی می‌کنیم.

انتخاب پزشکی باتجربه و ماهر

مهم‌ترین کاری که پیش از عمل جراحی گوش باید انجام دهید، انتخاب پزشک ماهر و باتجربه است. می‌توانید برای پیدا کردن پزشکی ماهر در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید و از دوستان آشنایان خود پرس و جو کنید. حتما پزشک انتخابی خود را از منظر تحصیلات و سوابق کاری بررسی کنید.

هزینه عمل جراحی گوش در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

مشاوره و ویزیت اولیه

پس از انتخاب پزشک باید با او ملاقات کنید. حتما نمونه کارهای پزشک را ببینید و بررسی کنید. همچنین ببینید که پزشک چگونه سوالات شما را پاسخ می‌دهد. آیا برای شما به اندازه کافی وقت می‌گذارد؟ آیا سوالات را با دقت پاسخ می‌دهد؟ آیا شما را از جوانب مختلف جراحی آگاه می‌کند؟

پزشک سوابق سلامتی شما را بررسی خواهد کرد. در صورت مصرف هر گونه دارو باید به وی اطلاع دهید زیرا برخی از داروها روی روند جراحی و بهبودی اثر منفی می‌گذارند. ممکن است نیاز باشد آزمایشاتی را انجام دهید. تمامی سوالات خود را در مورد جراحی از پزشک بپرسید و دغدغه‌های خود را با پزشک در میان بگذارید.

مشاوره و ویزیت اولیه برای جراحی زیبایی گوش

قطع مصرف داروهای مختل‌کننده جراحی

برخی از داروها می‌توانند روند جراحی و بهبودی شما را مختل کنند. به همین دلیل باید مصرف آنان را متوقف کنید. حتی پس از قطع مصرف برخی از داروها باید چند هفته‌ای منتظر بمانید زیرا ممکن است اثرات آنان با چند روز صبر کردن از بین نرود. برخی از داروها موجب مختل شدن فرایند انعقاد خون می‌شوند. توصیه می‌شود تا مصرف آنان را از دو تا سه هفته قبل از عمل جراحی گوش متوقف کنید. این داروها می‌توانند شامل برخی مسکن‌ها، آسپرین، هپارین، وارافارین، مکمل‌هایی مانند ویتامین E شوند. این موارد می‌توانند موجب بروز خونریزی و عدم توقف آن در زمان جراحی شوند.

البته برخی از داروها را نمی‌توان قطع کرد. برای همین باید با متخصص خود در این زمینه گفتگو کنید و توصیه‌های او را در این زمینه اجرا کنید. ممکن است بتوان دوز دارو را کاهش داد یا داروی دیگری را جایگزین کرد که چنین مشکلاتی را به همراه نداشته باشد. در صورتی که به دارویی حساسیت دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

عدم مصرف سیگار و الکل

الکل و سیگار را هم باید از حداقل دو هفته پیش از جراحی کنار بگذارید. این موارد نیز باعث رقیق شدن خون می‌شوند. در نتیجه روند بهبودی شما مختل می‌شود. همچنین ممکن است در زمان عمل دچار مشکلاتی همچون عدم اکسیژن‌رسانی کافی خون شوید. علاوه بر این، احتمال بروز خونریزی نیز افزایش پیدا می‌کند.

رفتن به حمام

حتما چند ساعت قبل از عمل به حمام بروید؛ زیرا ممکن است تا چند روز پس از عمل نتوانید این کار را انجام بدهید. گوش شما نباید خیس شود و گرما ممکن است موجب تورم بیشتر آن شود.

پوشیدن لباس راحتی

از دیگر اقداماتی که باید قبل از عمل جراحی گوش انجام دهید این است که لباسی راحت بپوشید تا بتوانید آن را راحت از سر خارج کنید. اکثر عمل‌های زیبایی نیازی به بیهوشی عمومی ندارند و ممکن است در مطب پزشک انجام شوند. در نتیجه ممکن است برای رعایت بهداشت تنها روپوشی به شما بدهند تا روی لباس خود بپوشید. بهتر است از لباس دکمه‌دار استفاده کنید تا نیازی نباشد آن را از سر خارج کنید.

ناشتا بودن

حتما پزشک به شما تاکید خواهد کرد که ۶ تا ۸ ساعت پیش از عمل غذا نخورید. غذایی هم که پیش از عمل می‌خورید باید سبک باشد.

ناشتا بودن قبل از جراحی گوش

جدا کردن جواهرات

پیش از عمل تمامی جواهرات و زیورآلات را از گوش خود جدا کنید تا مجبور نشوید در زمان عمل این کار را انجام دهید؛ زیرا در هر صورت پزشک به شما می‌گوید که آنان را دربیاورید. بهتر است هر گونه جواهر قیمتی را در خانه بگذارید تا در مطب گم نشوند.

اطلاع دادن به پزشک در صورت بیمار شدن

اگر متوجه شده‌اید که چند روز پیش از عمل دچار سرماخوردگی شده‌اید یا به بیماری‌هایی مثل آنفولانزا یا کرونا مبتلا شده‌اید، حتما به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که پیشتر در اثر سرماخوردگی و چنین بیماری‌هایی به عفونت گوش مبتلا شدید هم به پزشک خود اطلاع دهید؛ زیرا ممکن است پزشک زمان عمل افرادی را که مستعد عفونت گوش در اثر بیماری هستند، تغییر بدهد.

کمک گرفتن از همراه

معمولا برای جراحی‌های سرپایی و معمولی نیازی به همراه نخواهید داشت و حتی خودتان می‌توانید به خانه برگردید؛ اما در صورتی که جراحی گوش شما گسترده‌تر است و فکر می‌کنید نمی‌توانید از پس برخی کارها بعد از عمل برآیید، حتما از فرد دیگری در آن روز کمک بگیرید تا شما را پس از عمل به خانه ببرد و برخی از کارها را انجام دهد.

مقاله مراقبت های بعد از جراحی گوش از دست ندهید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی اقدامات قبل از جراحی گوش پرداختیم. همان طور که توضیح دادیم پس از انتخاب پزشکی ماهر باید تمامی اطلاعات پزشکی خود را در اختیار او قرار دهید تا از بروز هر گونه مشکل در حین و بعد از عمل جلوگیری شود. برخی داروها، مکمل‌ها و… می‌توانند فرایند عمل شما را مختل کنند و روی نتیجه اثر منفی بگذارند. پس باید تمامی کارهایی را که پیش از عمل انجام می‌دهید، بررسی کنید تا بعداً مشکلی برای شما پیش نیاید. نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 2 =