هزینه لیفت صورت در سال ۱۴۰۲ چگونه محاسبه می شود؟

3

پوست و بافت‌های بدن انسان به طور طبیعی با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. همین امر باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک می‌شود. پوست صورت انسان نیز بسیار حساس است و به سرعت این تغییرات را نشان می‌دهد. به همین دلیل افرادی که تمایل دارند می‌توانند از لیفت صورت و کشیدن پوست برای جوانسازی چهره استفاده کنند. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. سوال مهمی که وجود دارد این است که هزینه لیفت صورت چگونه محاسبه می‌شود و به چه عواملی بستگی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

لیفت صورت چیست؟

با افزایش سن پوست صورت سفتی و کشیدگی خود را به مرور از دست می‌دهد. برای از بین بردن پوست اضافی، صاف کردن چین و چروک‌ها و سفت کردن بافت صورت، می‌توان از روش‌های کشیدن پوست صورت استفاده کرد. در کنار آن می‌توان لیفت ابرو و چشم هم انجام داد تا نتیجه بهتری حاصل شود. اغلب دو سوم پایین صورت و ناحیه گردن را لیفت می‌کنند. در ادامه عواملی را که بر هزینه لیفت صورت تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌کنیم.

لیفت صورت و هزینه ی آن برای افراد مختلف

پیچیدگی رویه

میزان چین و چروک، افتادگی پوست و… از فردی به فرد دیگر متفاوت است. گاهی لیفت تنها در بخش گونه، گردن و اطراف چشم انجام می‌شود. در برخی افراد ممکن است نیاز باشد اطراف دهان، چانه و ابرو نیز اصلاح شود. نوع انجام لیفت نیز باید متناسب با خواسته‌های هر بیمار تنظیم شود. در مجموع لیفت صورت می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • لیفت گردن
  • لیفت ابرو
  • جراحی پلک (بلفاروپلاستی)
  • استفاده از فیلر
  • لیزر یا پیوند چربی (برای بهبود نتایج کلی)

افرادی که جوانسازی کامل صورت را انجام می‌دهند، اغلب سایر روش‌ها را نیز با این عمل ترکیب می‌کنند تا نتیجه بهتری حاصل شود. همین امر نیز باعث پیچیده‌تر شدن عمل و بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود. با این حال انجام چندین روش تحت یک بار بیهوشی ارزان‌تر از انجام هر کدام از این موارد به صورت جداگانه است.

پیچیدگی لیفت صورت

شهرت و اعتبار جراح

هر جراحی رویکرد خاص خود را برای انجام جراحی‌ها دارد. هر پزشک تجربه و مهارت خاص خود را دارد. علاوه بر این، میزان امکانات موجود برای یک پزشک ممکن است با پزشکی دیگر تفاوت داشته باشد. مسلماً جراحانی که شهرت بیشتری دارند، مراجعین زیادتری دارند، رضایت از کارهای آنان بسیار بالا است، عمل‌های سلبریتی‌ها و افراد مشهور را انجام می‌دهند، هزینه بیشتری را برای انجام لیفت دریافت می‌کنند.

حتی داشتن عنوان علمی نیز بر هزینه‌ها اثر می‌گذارد. ممکن است جراح انتخابی شما استاد یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران باشد. ممکن است سطح علمی یک پزشک در حد دانشیار باشد. همچنین امکان دارد یک پزشک به صورت مداوم در کنگره‌ها و دوره‌های بین‌المللی حضور پیدا کند و دانش خود را به روز کند. تمامی این موارد می‌تواند روی مهارت پزشک و هزینه‌های عمل او تأثیر بگذارد.

شهرت و اعتبار جراح

منطقه جغرافیایی

عامل مهم دیگری که بر هزینه‌های لیفت صورت اثر می‌گذارد، موقعیت جغرافیایی است. معمولاً هزینه جراحی در شهرهای بزرگ بیشتر است. در حالی که این هزینه‌ها در شهرهای کوچک و استان‌های کم جمعیت‌تر کمتر خواهد بود. مسلماً میزان هزینه داشتن مطب در شهری بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک است. سایر هزینه‌ها نیز برای جراح، کلینیک، بیمارستان و… بیشتر خواهد بود. در نتیجه، با توجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ، هزینه کشیدن پوست صورت نیز بیشتر می‌شود.

منطقه جغرافیایی و تاثیر آن روی لیفت صورت

هزینه‌های مربوط به جراحی

پیش از انجام عمل از پزشک خود بپرسید که آیا هزینه‌های دیگری هم وجود دارد که باید آنان را در نظر بگیرید و روی هزینه نهایی تأثیرگذار باشند؟ احتمال دارد هزینه‌های فرعی وجود داشته باشد که بسیاری از افراد به آن‌ها توجه نکنند. پیش از هر چیزی شما باید چندین بار جراح خود را ملاقات کنید. پس از عمل نیز باید چند بار وی را ملاقات کنید تا نتیجه عمل بررسی و کنترل شود. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که هزینه‌های فرعی همچون هزینه‌های بیهوشی، هزینه تسهیلات جراحی، داروهای تجویزی، لباس‌های لازم برای جراحی و پس از جراحی را در نظر می‌گیرید.

بیهوشی باید توسط یک متخصص بیهوشی یا پرستار بیهوشی انجام شود. پزشکانی که مهارت لازم را ندارند و به کیفیت کار توجه نمی‌کنند، ممکن است برای کاهش هزینه‌ها از یک پرستار بی‌تجربه در این زمینه کمک بگیرند یا دستیاری داشته باشند که مهارت لازم برای انجام این کار را نداشته باشد. این گونه ایمنی بیمار به خطر می‌افتد. معمولاً هزینه‌های بیهوشی ساعتی محاسبه می‌شود؛ بنابراین، قبل از عمل از پزشک خود بپرسید در صورتی که زمان جراحی بیشتر از حد معمول شود، چه تاثیری روی هزینه‌ها خواهد گذاشت.

برای آشنایی با لیفت گونه این مقاله را مطالعه نمایید.

هزینه‌های بیهوشی

بیهوشی باید توسط یک متخصص بیهوشی یا پرستار بیهوشی انجام شود. پزشکانی که مهارت لازم را ندارند و به کیفیت کار توجه نمی‌کنند، ممکن است برای کاهش هزینه‌ها از یک پرستار بی‌تجربه در این زمینه کمک بگیرند یا دستیاری داشته باشند که مهارت لازم برای انجام این کار را نداشته باشد. این گونه ایمنی بیمار به خطر می‌افتد. معمولاً هزینه‌های بیهوشی ساعتی محاسبه می‌شود؛ بنابراین، قبل از عمل از پزشک خود بپرسید در صورتی که زمان جراحی بیشتر از حد معمول شود، چه تاثیری روی هزینه‌ها خواهد گذاشت.

هزینه بیهوشی برای لیفت صورت

هزینه‌های تسهیلات جراحی

از عوامل دیگری که بر هزینه لیفت صورت تأثیر می‌گذارد، هزینه‌های مربوط به تسهیلات جراحی است. این که شما در کدام مرکز جراحی را انجام می‌دهید، اعتبار مرکز تا چه حدی است، کارکنان آن چقدر باتجربه هستند، آیا مرکزی که عمل در آن انجام می‌شود دولتی است یا خصوصی و عوامل این چنینی می‌توانند روی هزینه‌های نهایی تأثیر بگذارند. مسلماً نمی‌خواهید در این باره ریسک کنید و عمل خود را در فضایی ناامن و ناسالم و در کنار کارکنانی انجام دهید که تجربه و مهارت کافی را ندارند. مسئولیت هر اتفاقی که در مطب و مرکزی غیر معتبر بیفتد و نتیجه رضایت بخشی برای شما نداشته باشد، بر عهده خودتان خواهد بود.

پیش از انجام عمل در یک مرکز، درباره آن به خوبی تحقیق کنید. به راحتی می‌توانید در فضای مجازی و صفحات اجتماعی مرکز نظرات دیگر کاربران را بخوانید. روش‌های دیگری هم در این باره وجود دارد. در نظر داشته باشید که خدمات اتاق عمل و خدمات پس از عمل و مراقب از بیمار بسیار مهم هستند و بر موفقیت نتیجه عمل تأثیر زیادی می‌گذارند. پس در این مورد کوتاهی نکنید.

کیفیت تجهیزات پزشکی

برای لیفت صورت از لوازم و مواد مختلفی استفاده می‌شود. تمامی این موارد می‌توانند روی موفقیت نتیجه لیفت صورت اثر مستقیم بگذارند. این که پزشک از دستگاه‌ها، نخ‌ها، فیلرها و… معتبر و تایید شده استفاده کند، بسیار مهم است. تمامی مواد و لوازم به کار رفته شده در جراحی باید معتبر باشند و از طرف سازمان‌های بهداشتی تایید شده باشند. گاهی بیمار می‌تواند بین برخی مواد انتخاب کند؛ مثلاً اگر قصد بر استفاده از فیلر باشد، ممکن است پزشک دو یا سه نوع فیلر را پیشنهاد کند. در این حالت بیمار می‌تواند با توجه به بودجه خود یکی مورد را انتخاب کند.

وجود مشکلات سلامتی و پزشکی

اگر فرد به بیماری‌هایی عفونی همچون HIV، هپاتیت B و C مبتلا باشد، جراح باید ایمنی را در سطح بالاتری در نظر بگیرد؛ زیرا وی باید برای حفاظت از خود و دستیارانش تجهیزات و لوازم را به شکل ویژه‌ای ضدعفونی کند. همین مسئله می‌تواند هزینه را دو یا سه برابر کند. علاوه بر این، ممکن است فرد بیماری یا مشکلی داشته باشد که بر عمل او تأثیر بگذارد. در نتیجه باید با پزشک متخصص دیگری در این زمینه گفتگو انجام شود. در این حالت فرد باید هزینه مشاوره و ویزیت متخصص دیگر را هم در نظر بگیرد.

جراحی ترمیمی

اگر فرد در نزد پزشک دیگری لیفت صورت انجام داده باشد و اکنون از نتایج راضی نباشد، می‌تواند عمل ترمیمی انجام دهد. جراحی اصلاحی می‌تواند قیمت بیشتری داشته باشد. با توجه به این که در جراحی قبلی یک بار پوست صورت کشیده شده است، در عمل ترمیمی محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت. پزشک باید از تکنیک‌های مختلفی استفاده کند تا بتواند این محدودیت‌ها را دور بزند. همین امر باعث می‌شود تا برای انجام جراحی نیاز به تلاش و در عین حال، زمان بیشتری باشد. مسلما چنین شرایطی هزینه عمل را بالا می‌برد. به همین دلیل باید در انتخاب جراح بسیار دقت کنید و وقت بگذارید تا جلوی این گونه مشکلات گرفته شود. البته گاهی عدم رضایت بیمار به معنای بد بودن نتیجه عمل نیست. ممکن است فرد پس از عمل متوجه شود که قصد دارد تغییرات دیگری را نیز اعمال کند که پیش از جراحی اولیه برای وی مهم نبودند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی عوامل مؤثر بر هزینه لیفت صورت پرداختیم. همان طور که توضیح دادیم عواملی مانند شهرت پزشک، موقعیت جغرافیایی، مرکز انجام عمل، داروها، بیهوشی و… می‌توانند روی هزینه نهایی کشیدن پوست صورت تأثیر بگذارند. در نتیجه، اگر قصد دارید لیفت صورت انجام دهید، باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید. در عین حال، باید کمی برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده جا بگذارید؛ زیرا ممکن است مسئله‌ای رخ بدهد و برای رفع آن نیاز باشد مقداری هزینه کنید. هر چند بروز مسائل پیش بینی نشده در این عمل نادر است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =