روش های مراقبت بعد از لیفت ابرو

15

مراقبت بعد از لیفت ابرو امری بسیار مهم است. خطوط افقی که روی پیشانی و ناحیه اطراف ابرو ظاهر می ‌شوند عمدتاً از ۲۰ سالگی شروع به شکل‌گیری کرده و بعد از مدت کوتاهی ابرو ها شروع به افتادگی می کنند. در واقع افتادگی ابرو زمانی اتفاق می افتد که عضلات و پوست پیشانی ضعیف شده و به مرور زمان آویزان می شود. افتادگی ابرو می ‌تواند باعث ایجاد یک ظاهر خسته، بی‌علاقه یا عصبانی شود و همچنین می ‌تواند پلک‌های بالایی را سنگین و افتاده نشان دهد.

لیفت ابرو می تواند راه حلی برای این علائم رایج پیری باشد. همانطور که از نام آن پیداست، این روش یک راه حل جراحی برای بالا بردن و سفت کردن ابرو است که در نتیجه ظاهری جوان، شاداب و هوشیار به همراه دارد. تکنیک های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد و روشی که استفاده می شود به بیمار و سطح پیری بستگی دارد که باید به آن توجه شود. با تمام مزایا  و فوایدی که این درمان زیبایی دارد، دستیابی به بهترین نتایج ممکن از این عمل، نیازمند دقت در انجام مو به مو مراقبت بعد از لیفت ابرو است. در این مطلب می خواهیم در مورد دوران بهبودی و مراقبت های بعد از لیفت ابرو صحبت کنیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ریکاوری بعد از لیفت ابرو

ریکاوری بعد از لیفت ابرو، بهبودی پس از عمل لیفت ابرو معمولاً یک تا دو هفته طول می کشد. جراح شما در مورد مدت زمانی که بتوانید به سطح عادی فعالیت و کار خود بازگردید صحبت خواهد کرد. پس از جراحی، جراح دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد مراقبت‌های بعد از عمل به شما و مراقبتان می‌دهد، از جمله اطلاعاتی در مورد:

  • مراقبت از برش جراحی
  • علائم معمولی که تجربه خواهید کرد
  • عوارض جانبی بالقوه لیفت ابرو

برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، افزایش ماندگاری لیفت ابرو و همچنین جلوگیری از بروز برخی عوارض جانبی ناشی از عمل، باید تمام دستورالعمل های مراقبت بعد از لیفت ابرو را که جراح شما ارائه می دهد، دنبال کنید. همچنین مهم است که بدانید مدت زمان ریکاوری بعد از لیفت ابرو در بین افراد بسیار متفاوت است. در ادامه با مهم ترین و اصلی ترین دستورالعمل های بعد از لیفت ابرو بیشتر آشنا می شویم.

ریکاوری بعد از لیفت ابرو

نکات مهم در مورد مراقبت بعد از لیفت ابرو

همانطور که اشاره کردیم بعد از نحوه و روند جراحی، مراقبت بعد از لیفت ابرو اهمیت بسیار زیادی در نتایج این عمل دارد. این مراقبت ها طبق زمان بندی دوران نقاهت متفاوت است، بنابراین لیستی از نکات مهم در مورد مراقبت بعد از لیفت ابرو را به تفکیک زمان بندی دوران بهبودی، بررسی خواهیم کرد:

نکات مراقبتی شب بعد از جراحی

در ادامه شاهد نکات مراقبتی شب بعد از جراحی هستید.

  • کبودی موقت، تورم و بی حسی در شب اول بعد از جراحی لیفت ابرو شایع است. ممکن است به دلیل مایعات IV که در طول جراحی به شما داده شده است، در طول شب نیاز به دستشویی رفتن داشته باشید. مایعات زیادی بنوشید تا از این از دست دادن مایعات جلوگیری کنید.
  • اکثر بیماران احساس سفتی و تا حدودی بی حسی در پیشانی خود در شب بعد از جراحی را گزارش کرده اند. اگرچه درد به ندرت مشکل ساز است، اما در صورت نیاز داروهای ضد درد برای شما تجویز می شود.

مراقبت بعد از لیفت ابرو یک روز پس از جراحی

اما مراقبت بعد از لیفت ابرو یک روز پس از جراحی بیشترین اهمیت را دارد بر همین اساس در لیست زیر نکاتی را آورده ایم.

  • پس از جراحی لیفت ابرو، هیچ پانسمانی برای مراقبت وجود نخواهد داشت.
  • اکثر بیماران شب بعد از عمل با رژیم غذایی مایعات شروع می کنند. معمولاً تا روز بعد اکثر بیماران به رژیم غذایی عادی خود باز می گردند.
  • مقداری تورم، کبودی و ناراحتی بلافاصله پس از جراحی طبیعی است و معمولاً با داروهای مسکن تجویزی شما کنترل می شود. هیچ داروی ضد درد دیگری از جمله تیلنول، آسپرین یا ایبوپروفن را همراه با داروهای مسکن خود مصرف نکنید، مگر اینکه دکتر به شما اجازه دهد. شما باید از صبح بعد از جراحی شروع به مصرف آنتی بیوتیک کنید و تا یک هفته بعد از جراحی آن را ادامه دهید. ترکیبی از آرنیکا مونتانا و بروملین پس از جراحی به منظور ارتقاء روند بهبودی شما توصیه می شود.
  • دوش گرفتن و استحمام از روز بعد پس از جراحی مجاز است. مقدار زیادی نرم کننده ممکن است به شستن و تمیز کردن موهایی که پس از جراحی مات یا گره خورده اند کمک کند.
  • در مراقبت بعد از لیفت ابرو در این مدت فعالیت سبک توصیه می شود، از جمله حرکت در خانه و پیاده روی در بیرون به منظور کمک به گردش خون. با این حال، در هفته اول دوران نقاهت لیفت ابرو، هیچ گونه فعالیت سنگین یا بلند کردن اجسام سنگین نباید انجام شود. ورزش بدنی به طور کلی می‌تواند دو هفته پس از جراحی از سر گرفته شود.
مراقبت بعد از لیفت ابرو شب بعد از جراحی

مراقبت بعد از لیفت ابرو یک هفته پس از جراحی

مراقبت بعد از لیفت ابرو یک هفته پس از جراحی هم نیز بسیار پر اهیمت است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

  1. اکثر بیماران می‌توانند ظرف چند روز پس از جراحی لیفت ابرو با وسایل نقلیه خود رانندگی کنند.
  2. اکثر بیماران پس از هفته اول بهبودی مجاز به بازگشت به ورزش های سبک و کم تاثیر قلبی عروقی هستند. شما می توانید انتظار کاهش احساس در پیشانی خود را داشته باشید که ناشی از تورم بعد از جراحی است. این بی حسی معمولاً با کاهش تورم در طی چند هفته یا بیشتر از بین می رود. منگنه ها در خط مو یا بخیه های یک برش قبل از خط مو یک هفته پس از جراحی برداشته می شوند.
  3. یک هفته پس از جراحی می توانید آزادانه حمام و دوش بگیرید.
  4. معمولاً می‌توانید در عرض یک هفته به کار خود بازگردید و در عرض چند هفته به فعالیت کامل خود برسید. احساس در پوست سر شما ممکن است به طور موقت کاهش یابد. این احساس در چند هفته اول پس از جراحی شروع به بازگشت می کند و با شروع دوباره بیدار شدن اعصاب، پوست سر شروع به خارش می کند.
  5. بی حسی در قسمت قدامی پوست سر پس از لیفت ابرو قابل انتظار است و تقریبا همیشه موقتی است. با بازگشت احساس و بهبود اعصاب، بیماران اغلب دچار خارش می شوند که ممکن است با مصرف آنتی هیستامین هایی مانند کلاریتین یا بنادریل کاهش یابد.
مراقبت بعد از لیفت ابرو یک هفته پس از جراحی

مراقبت بعد از لیفت ابرو یک ماه پس از جراحی

و در آخر مراقبت بعد از لیفت ابرو یک ماه پس از جراحی را مورد بررسی قرار داده ایم زیرا از اهمیت بالایی برخوردار است مانند مدت زمان هایی که در بالا گفته شد.

  • بسته به میزان فعالیت بدنی مورد نیاز برای انجام وظایف مورد انتظارتان، باید در این مدت به ریتم عادی خود در محل کار بازگشته باشید. با این وجود از هر گونه فعالیتی که باعث ناراحتی و یا درد می شود باید تا زمان بیشتری در روند بهبودی خودداری شود. 

در آخر

یکی از مهم ترین مراحل روند لیفت ابرو، مراقبت بعد از لیفت ابرو است. انجام این مراقبت ها باعث می شود تا بهترین نتیجه ممکن را از این عمل گرفته، ماندگاری نتایج حاصل از عمل را افزایش داده و عوارض جانبی ناشی از لیفت ابرو را کاهش داده یا از بین ببرد. با رعایت این مراقبت ها در طی چند ماه، بسیاری از مزایای جراحی لیفت ابرو شما شروع به تحقق خواهد کرد و شما شروع به لذت بردن از تحولی خواهید کرد که از جراحی جوانسازی خود دریافت کرده اید. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − پنج =