اصلاح افتادگی ابرو با جراحی ؛ مراحل انجام، مراقبت ها، هزینه

16

با شروع روند پیری، ابرو های شما ممکن است شروع به افتادگی کنند. این افتادگی در ناحیه ابرو و پلک بالایی چشم می تواند ظاهری ناراحت و خسته برای فرد ایجاد کند. خوشبختانه اصلاح افتادگی ابرو با جراحی امکان پذیر است. جراحی ابرو های افتاده می تواند ظاهر جوانی را به شما بازگرداند و علاوه بر این وجود چین و چروک بین ابرو ها و خطوط روی پیشانی شما را نیز کاهش دهد.

جراحی افتادگی و شلی پوست ابرو به طور کلی باعث بهبود چشمگیر در بازتر شدن چشم ها و کاهش وزن ابرو ها روی پلک می شود. نتیجه باید ظاهری ظریف و تمیز باشد و طبیعی به نظر برسد. این جراحی مانند تمام جراحی های دیگر زیبایی صورت، باید برای یک مرد یا زن متناسب با ابعاد و ویژگی های دیگر صورت طراحی و اجرا شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به طور کامل در مورد جراحی افتادگی ابرو صحبت کنیم و مراحل انجام آن، مزایا و مراقبت ها و سایر اطلاعات مربوط به این جراحی زیبایی را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

افتادگی ابرو چیست؟

افتادگی ابرو چیست؟ نام دیگر افتادگی ابرو، پتوز نام دارد. پتوز به عنوان افتادگی ابرو و پلک بالایی که تا حدی مردمک را می پوشاند تعریف می شود. پتوز ظاهری خسته و خواب آلود برای فرد ایجاد می کند و بینایی وی را کاهش می دهد. ترمیم افتادگی ابرو با جراحی ( اصلاح افتادگی ابرو با جراحی ) به عنوان راهی برای ایجاد ظاهری جوان تر و شاداب تر و همچنین بهبود بینایی در نظر گرفته شده است.

برخی از بیماران مبتلا به پتوز همچنین دارای پوست و چربی اضافی در پلک بالایی خود هستند که در زمان ترمیم پتوز قابل اصلاح است. ترمیم پتوز معمولا توسط چشم پزشک متخصص در جراحی پلک انجام می شود. ترمیم پتوز به تجربه زیادی نیاز دارد و در برنامه ریزی و انجام جراحی ابرو دقت لازم است.

علت ایجاد افتادگی ابرو چیست؟

اما علت ایجاد افتادگی ابرو چیست؟ و اصلاح افتادگی ابرو با جراحی به چه شکل است؟ در اکثر افراد، افتادگی ابرو به دلیل کشش تدریجی بافتی که از پلک بالایی حمایت می کند، ایجاد می شود. این عارضه که پتوز اینولوشنال نیز گفته می شود، معمولاً با افزایش سن رخ می دهد. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از لنز های تماسی نیز ممکن است بافت پلک بالایی را ضعیف کند.

هنگامی که ابروها فرو می ‌روند و افتادگی در این قسمت ایجاد می شود، به دلیل برآمدگی پلک‌ های بالایی و روی هم قرار گرفتن مژه ‌ها، چشم ‌ها کوچک‌ تر و عمیق ‌تر به نظر می ‌رسند. اگر افتادگی ابروها ناشی از وضعیتی به نام پتوز ابرو باشد، بافت چشم خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

لیفت ابرو چیست و مزایای آن

بد نیست بدانیم لیفت ابرو چیست و مزایای آن را بررسی کنیم. یکی دیگر از راه های اصلاح افتادگی ابرو با جراحی یعنی لیفت ابرو است که به آن برش ابرو نیز گفته می شود و اغلب با بریدن پوست اضافی در امتداد لبه پایینی ابرو انجام می شود. به این ترتیب افتادگی پلک بالا را می توان بدون تغییر در ظاهر اصلی، چه پلک دوتایی یا تکی، سفت و آن را لیفت کرد. یکی از بزرگترین مزایای این روش عدم وجود جای زخم است، به علاوه اسکار های حاصل از این روش قابل توجه نیستند زیرا در پشت ابروها پنهان می شوند.

تورم جزئی نیز ممکن است تا ۲ هفته رخ دهد، که بسته به فرد مدت زمان متفاوتی دارد.

اصلاح افتادگی ابرو با جراحی

مراحل انجام جراحی افتادگی ابرو

عمل افتادگی ابرو که همان بالابردن ابرو است، لیفت ابرو نام دارد این عمل را با تعریف اصلاح افتادگی ابرو با جراحی میشناسند. که به عنوان لیفت پیشانی نیز شناخته می شود، این عمل زیبایی بیشتر به صورت آندوسکوپی و از طریق برش های کوچک پوست سر انجام می شود. مراحل انجام جراحی افتادگی ابرو به شرح زیر است:

  • اولین مرحله این روش جراحی این است که اغلب تحت بی حسی موضعی همراه با آرامبخش انجام می شود و در طی آن چند برش زیر یا پشت خط مو ایجاد می شود.
  • پس از آن آندوسکوپ از طریق دوربین برای مشاهده عضلات و بافت های زیر پوست استفاده می شود.
  • در مرحله بعد، پوست پیشانی لیفت شده و بافت های زیرین یا لیفت می شوند یا پوست های اضافی این قسمت برداشته می شوند تا نتایج مطلوب حاصل شود.
  • در ادامه این فرآیند، ابرو ها ممکن است با بخیه های موقت به موقعیت بالاتری کشیده شوند و به اصطلاح لیفت شوند.

نتایج حاصل از جراحی افتادگی ابرو

شاید برای شما هم جای سوال باشد که در طول فرآیند بهبودی پس از جراحی افتادگی ابرو چه انتظاری باید داشت؟ و نتایج حاصل از جراحی افتادگی ابرو یا اصلاح افتادگی ابرو با جراحی به چه شکل است. پس از عمل، معمولاً حدود ده روز طول می ‌کشد تا بهبودی اولیه شروع شود که شامل برداشتن بخیه ‌ها توسط پزشک نیز می ‌شود. ممکن است کبودی و تورم موقتی ایجاد شود و می توانید مناطق آسیب دیده را با آرایش بپوشانید تا کبودی موقت را بپوشانید. عوارض جانبی نیز ممکن است شامل سردرد یا بی حسی باشد.

یک جراح زیبایی دارای گواهی هیئت مدیره می تواند ظاهری جوان و شاداب را با نتایج طبیعی ایجاد کند که روند پیری را به چالش می کشد. بنابراین پیش از هر چیزی به خوبی در مورد انتخاب جراح خود دقت کنید و این عمل حساس را به دست یک کاردان بسپارید تا بهترین نتایج ممکن را بگیرید.

اصلاح افتادگی ابرو با جراحی

چه کسانی برای جراحی افتادگی ابرو مناسب هستند؟

ولی نکته اصلی این است چه کسانی برای جراحی افتادگی ابرو مناسب هستند؟ یا بهتر است اینگونه بگوییم چه کسانی مناسب برای اصلاح افتادگی ابرو با جراحی هستند. ممکن است شما کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ابرو باشید اگر:

  1. از نظر جسمی سالم هستید.
  2. غیرسیگاری هستید.
  3. نگرش مثبت و اهداف واقع بینانه داشته باشید.

به طور کلی با افزایش سن، خطوط چین و چروک ناخوشایند ممکن است روی پیشانی ظاهر شوند. خطوط اخم بین ابرو ها می تواند ما را عصبانی یا خیلی جدی  نشان دهد. شل شدن پوست ممکن است باعث افتادگی ابرو ها شود، که در این صورت پلک های بالایی ما را پوشانده و ما را خسته نشان دهد. اگر این علائم پیری در ناحیه ابرو شما را آزار می دهد، لیفت ابرو ممکن است برای شما مناسب باشد.

مزایای جراحی افتادگی ابرو

مزایا و محدودیت های اصلاح افتادگی ابرو با جراحی یکی از اطلاعات مهمی است که باید قبل از تصمیم برای عمل حتماً در نظر بگیرید تا بتوانید شرایط و خواسته های خود را با آن تطبیق دهید. برخی از مهم ترین مزایای جراحی افتادگی ابرو شامل موارد زیر می شود:

  1. پوست اضافی زیر ابرو را از بین می برد.
  2. ظاهری جوان تر به ابرو ها می بخشد.
  3. ظاهر کلی صورت را شاداب تر و پرانرژی تر می کند.
  4. تقارن بین دو ابرو را بهبود می بخشد.
  5. با اسکار های نامرئی ظاهری طبیعی می بخشد.

معایب جراحی افتادگی ابرو

مثل هر عمل زیبایی دیگری اصلاح افتادگی ابرو با جراحی نیز قطعاً کامل نیست و معایبی دارد. اطلاع کافی از این معایب گاه می تواند نظر شما را در مورد انجام جراحی افتادگی ابرو زیر سوال ببرد و به شما کمک کند تا روش مناسب دیگری برای درمان خود پیدا کنید. به همین دلیل در ادامه برخی از اصلی ترین معایب جراحی افتادگی ابرو را برایتان گلچین کرده ایم:

  1. بسته به شرایط شما، اسکار و جای زخم ۱۰ روز یا بیشتر طول می کشد تا ناپدید شوند.
  2. ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته درد و تورم داشته باشد که البته طبیعی است و با رعایت مراقبت های بعد از عمل ناپدید می شود.
معایب جراحی افتادگی ابرو

درباره دوره نقاهت جراحی لیفت ابرو بیشتر بدانید.

عوارض جانبی و خطرات جراحی افتادگی ابرو

تصمیم برای انجام جراحی پلاستیک بخصوص اصلاح افتادگی ابرو با جراحی بسیار شخصی و در عین حال بسیار مهم است. در نهایت شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا جراحی به درد شما می خورد و آیا عوارض جانبی و خطرات جراحی افتادگی ابرو برای شما قابل قبول است یا خیر. برخی خطرات جراحی لیفت ابرو عبارتند از:

  1. خطرات بیهوشی
  2. خون ریزی
  3. سوزش یا خشکی چشم
  4. عدم تقارن صورت
  5. آسیب عصب صورت همراه با ضعف یا فلج
  6. تجمع مایع
  7. عفونت
  8. ریزش مو در اطراف برش ها
  9. بی حسی یا سایر تغییرات در احساس پوست یا خارش شدید
  10. درد، که ممکن است ادامه پیدا کند
  11. بهبود ضعیف جای زخم
  12. امکان نیاز به جراحی ترمیمی
  13. خطر نادر ترومبوز وریدی عمقی (لخته شدن خون) که می تواند منجر به آمبولی ریه همراه با درد قفسه سینه و تنگی نفس شود.
  14. از دست دادن بخشی از پوست

این خطرات و سایر عوارض جانبی ناشی از این عمل زیبایی قبل از رضایت شما به طور کامل با جراح و پزشک مورد نظر مورد بحث قرار خواهند گرفت. بنابراین مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح پلاستیک خود مطرح کنید.

عوارض جانبی و خطرات جراحی افتادگی ابرو

مراقبت های بعد از جراحی افتادگی ابرو

اما مراقبت های بعد از جراحی افتادگی ابرو چیست و چه میزان اهمیت دارد. در طول ریکاوری و دوران نقاهت اصلاح افتادگی ابرو با جراحی ، دستورالعمل های خاصی از سوی پزشک به شما داده می شود که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نحوه مراقبت از محل جراحی
  • دارو های مصرفی یا خوراکی
  • نگرانی های خاصی که باید در محل جراحی یا سلامت عمومی خود جستجو کنید
  • اطلاع از اینکه چه زمانی باید با جراح پلاستیک خود پیگیری کنید.

در ادامه این مراقبت‌ها را بررسی می‌کنیم:

  1. بهبود اولیه زخم ممکن است ۱۰ تا ۱۴ روز طول بکشد. بخیه ها یا گیره ها در صورت لزوم برداشته می شوند و بنابراین شما باید پس از ۱۰ تا ۱۴ روز آماده بازگشت به کار و فعالیت عادی باشید.
  2. با وجود اینکه ظاهر شما بعد از ۲ هفته احیا شده، اما متوجه خواهید شد که بهبودی برای چندین هفته ادامه خواهد داشت، زیرا تورم از بین می رود و خطوط برش اصلاح و محو می شوند. بهبودی کامل شما ممکن است چندین ماه طول بکشد و پیروی از دستورات پزشک در این مدت برای موفقیت جراحی شما ضروری است.
  3. در ۲۴ ساعت اول دوش گرفتن و استحمام نباید انجام شود. پس از این مدت می ‌توانید از شامپوی ملایم برای شستشوی مو ها استفاده کنید، اما برای جلوگیری از باکتری ‌هایی که می ‌توانند باعث عفونت شوند، نواحی جراحی باید کاملاً خشک شوند.
  4. بیماران باید تا دو هفته از ورزش های سنگین، بلند کردن اجسام سنگین یا فعالیت های شدید بدنی خودداری کنند. با این حال، برای کمک به گردش خون، مهم است که تحرک داشته باشید و در طول روز پیاده روی آرام و سبک داشته باشید.

هزینه جراحی افتادگی ابرو

بد نیست هزینه جراحی افتادگی ابرو را مورد بررسی قرار دهیم. دستمزد جراح برای جراحی لیفت ابرو بر اساس تجربه وی، نوع روش مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی مطب متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که اکثر طرح های بیمه درمانی جراحی لیفت ابرو یا عوارض آن را پوشش نمی دهند، زیرا این جراحی نوعی جراحی زیبایی است و بیمه اکثراً هزینه های مربوط به عمل زیبایی را پوشش نمی دهد. هزینه های اصلاح افتادگی ابرو با جراحی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. هزینه های مربوط به بیهوشی
  2. هزینه های بیمارستان یا مرکز جراحی
  3. آزمایش های پزشکی
  4. لباس بعد از جراحی
  5. نسخه های دارویی
  6. حق الزحمه جراح
هزینه جراحی افتادگی ابرو

تمام آنچه را که نیاز است رادر مورد تزریق ژل پلک بدانید را در مقاله آشنایی با مراحل تزریق چربی به پشت پلک؛ مراقبت ها، مزایا و معایب بخوانید.

روش های خانگی اصلاح افتادگی ابرو

در صورتی که به هر دلیلی مایل به انجام اصلاح افتادگی ابرو با جراحی نیستید و برای رفع افتادگی ابرو هایی که ناشی از استرس و کم خوابی است، می توان از روش های خانگی اصلاح افتادگی ابرو نیز استفاده کرد. یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات باید گرفته شود تا پوست اطراف ابرو با استفاده از ویتامین ها و مواد مغذی طبیعی شانس ترمیم خود را داشته باشد. همچنین تمرینات و ماساژ چشمی وجود دارد که می توان آنها را برای بهبود ظاهر ابرو ها امتحان کرد. تمرینی که اغلب موثر است شامل قرار دادن سه انگشت وسط هر دست زیر هر ابرو است. در حالی که چشم ها را باز نگه داشته اید و کف دست ها را کمی روی صورت قرار داده اید، سعی کنید ابرو ها را به آرامی به سمت بالا و کمی به سمت بیرون فشار دهید. سپس ابرو ها را به سمت پایین فشار داده و به مدت ۱۰ ثانیه در حالت نگه دارید.

انجام اصلاح افتادگی ابرو با دکتر ذوالفقاری

و اما انجام اصلاح افتادگی ابرو با دکتر ذوالفقاری ، لیفت ابرو که به عنوان اصلاح افتادگی ابرو با جراحی نیز شناخته می شود، روشی محبوب برای جوانسازی پیشانی و ابرو در بیمارانی است که می خواهند علائم پیری به وجود آمده در گذر سال ها را اصلاح کنند. تغییر موقعیت ابرو و پیشانی به کمک این عمل زیبایی نه تنها ابرو را لیفت می کند و ناحیه چشم را جوان تر می کند، بلکه شکل جوانی را به خط ابرو باز می گرداند. هدف از جراحی لیفت ابرو، بازگرداندن ظاهر طبیعی ناحیه فوقانی صورت است که مطابق با بقیه قسمت های صورت به نظر می رسد. دکتر علی اصغر ذوالفقاری جراحی با تجربه در زمینه جراحی لیفت ابرو و پیشانی است. می‌توانید برای مطلع شدن از شرایط جراحی با مشاورین ایشان تماس بگیرید. در این مطلب تمام اطلاعاتی که در باره این جراحی وجود دارد را در اختیار شما قرار دادیم، اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: trambellir

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − دو =