جراحی لیفت ابرو ؛ روش های انجام، مزایا و معایب

15

وقتی در آینه نگاه می‌کنید، آیا چهره‌تان برداشت درستی از احساساتتان را نشان می ‌دهد؟ حتماً می دانید که فرم چشم و ابرو ها و پیشانی نقش برجسته ای در انتقال احساسات ما به دیگران دارند. اگر افتادگی و سنگینی ابرو باعث می ‌شود شما خسته یا ناراضی به نظر برسید، جراحی لیفت ابرو می ‌تواند راه‌حلی ماندگار و پر فایده برای شما باشد. 

لیفت ابرو یا لیفت پیشانی یک عمل جراحی است که هم در بیماران مرد و هم در زن انجام می شود و به طور خلاصه کاربردش این است که پیشانی را بالا می کشد و ابروها را کانتور می کند. هنگامی که برای اهداف زیبایی انجام می شود، هدف آن بازگرداندن ظاهری جوان تر و با طراوت به ناحیه بالای چشم است.، اما این عمل گاهی درمانی هم هست و هنگامی که به دلایل ترمیمی یا عملکردی انجام می شود، هدف آن ترمیم و بازیابی موقعیت طبیعی ابرو های افتاده (در اثر فلج صورت یا اثرات پیری) است. اگر شما هم فکر می کنید نیاز به چنین عملی دارید می توانید با خواندن این مطلب همه چیز در مورد لیفتینگ ابرو را بدانید. در این مطلب سعی کردیم صفر تا صد این عمل زیبایی و درمانی، از مزایا و معایب آن گرفته تا هزینه و مراقبت های آن را بازگو کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فهرست موضوعات

نشانه‌های افتادگی ابرو

اما نشانه‌های افتادگی ابرو ، ابروها معمولاً یکی از اولین نواحی صورت هستند که تحت تأثیر علائم ناشی از ورود به میانسالی و دوران پیری قرار می گیرند. نقش برجسته آنها در نشان دادن حالات صورت، نزول ابرو ها به خاطر جاذبه زمین و حساسیت پیشانی به آسیب نور خورشید، این روند پیری را تسریع می کند و منجر به افتادگی زودرس ابروها و پیشانی می شود. در حدود ۳۵ سالگی، هم مردان و هم زنان متوجه می شوند که ابروهایشان پایین تر از قبل قرار گرفته اند. این تغییر معمولاً با افزایش چین و چروک در سرتاسر پیشانی و اطراف چشم و پوشاندن پوست بالای چشم همراه است. اگرچه بوتاکس و پرکننده های پوستی می توانند به طور موثر این چین و چروک ها را در مراحل اولیه درمان کنند، اما افتادگی پیشرفته ابرو و پیشانی نیاز به مراقبت های جراحی دارد و اینجاست که جراحی لیفت ابرو برای بازگرداندن ابروها به حالت جوانی و صاف کردن خطوط اخم وارد میدان می شود.

ریزش ابرو اغلب یکی از اولین نشانه های پیری است اما این وضعیت اغلب نادیده گرفته می ‌شود، زیرا اکثر افراد از این مشکل آگاه نیستند و از میزان اصلاحی که این عمل ی ‌تواند فراهم کند بی خبر هستند. افتادگی ابروها باعث افتادگی پلک های بالایی و حرکت هرچه بیشتر آنها به سمت پایین می شود. در موارد شدید، پوست پلک می ‌تواند مژه‌ها را لمس کند یا روی آن قرار بگیرد و اغلب باعث می شوند که به نظر برسد چشمانشان کوچکتر یا گود رفته تر شده است. علاوه بر این ابرو های افتاده به ظاهر خسته در پایان روز کمک می کند و برای خانم ‌ها، این وضعیت اغلب باعث می ‌شود که آرایش چشم بلافاصله پس از استفاده به قسمت بالایی پلک‌هایشان مالیده شود و همیشه ظاهری نامرتب پیدا کنند.

لیفت ابرو چیست؟

برای آشنایی بیشتر با جراحی پلک افتاده پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه نمایید.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو چیست؟ ، عمل لیفت ابرو که به عنوان لیفت پیشانی نیز شناخته می شود، شامل سفت شدن بافت هایی است که از پیشانی حمایت می کنند. این عمل انواع زیادی دارد و گاهی اوقات بسته به نوع لیفت ابرو، پوست اضافی نیز در طی این عمل برداشته می شود. دکتر یا جراح اغلب عمل لیفت ابرو را با بلفاروپلاستی ترکیب می ‌کند تا قسمت بالایی صورت را جوان تر کرده و دید بهینه بیمار را به طور کامل بازگرداند (البته اگر بینایی بیمار تحت تأثیر پتوز پلک قرار گرفته باشد و بینایی او را تحت تاثیر قرار داده باشد). جراحی لیفت ابرو، ابروها را به جایی که به آن تعلق دارند برمی‌گرداند یعنی درست بالای استخوان ابرو. همچنین ممکن است شیارهای پایین پیشانی را صاف کند و یا افتادگی پوست پلک بالای چشم را کاهش دهد. در نتیجه این جراحی، چشم ها بازتر، سر حال تر و جوان تر و هوشیارتر به نظر می رسند.

چرا هر کسی با ورود به میانسالی نیاز به عمل لیفتینگ ابرو دارد؟

اما به راستی چرا هر کسی با ورود به میانسالی نیاز به عمل لیفتینگ ابرو دارد؟ بد نیست بدانید که شیار های عمیق روی پیشانی، خطوط اخم روی چشم‌ ها، افتادگی ابرو ها و پوست کلاه مانند روی چشم ‌ها همگی می‌ توانند شما را مسن‌تر یا حالت چهره شما را ناراحت تر و خسته تر از چیزی که هستند، نشان دهند. چه سن و چه وراثت باعث ایجاد این شرایط شود، لیفت پیشانی یا لیفت ابرو می تواند ظاهری جوان تر، شاداب تر و هوشیار تر به شما بدهد.

جراحی لیفت پیشانی یا لیفت ابرو ممکن است خطوط پای کلاغی عمیق‌تر را در کنار گوشه ‌های بیرونی چشم کاهش دهد، اما دیگر خطوط یا چین‌های اطراف چشم را کاهش نمی ‌دهد. همچنین این لیفت، پوست اضافی یا کیسه های ناشی از رسوب چربی در زیر پلک ها را اصلاح نمی کند. بنابراین اگر چنین مشکلاتی هم دارید برای دستیابی به بهترین نتیجه، ترکیب جراحی لیفت پیشانی یا لیفت ابرو با سایر روش ها مانند جراحی پلک، لیفت صورت، تزریقات ضد چروک یا تزریق شل کننده عضلات توصیه می شود.

آیا جای زخم در لیفت ابرو باقی می ماند یا خیر؟

یکی از دغدغه های افراد هنگام مراجعه به کلینیک زیبایی یا جراح برای انجام عمل زیبایی لیفت ابرو این است که آیا جای زخم در لیفت ابرو باقی می ماند یا خیر؟ . لازم به ذکر است که هرچه در انتخاب جراح با تجربه دقیق تر و آگاه تر عمل کنید، احتمال باقی ماندن جای زخم بعد از عمل لیفت ابرو پایین تر می آید. به طور کلی در طول مشاوره اولیه با یک جراح باتجربه و ماهر، چشم ها، ابروها، پیشانی و خط موی شما برای تعیین روش مناسب لیفت ابرو برای شما تجزیه و تحلیل می شود. در جراحی لیفت پیشانی، برش ها در پشت خط موی سر و یا در خط مویی که پیشانی و پوست سر به هم می رسند، قرار می گیرند. این جایگذاری بستگی به ارتفاع خط موی بیمار دارد و برای دستیابی به یک نتیجه طبیعی، اجتناب از تغییر محسوس الگوی مو ضروری است. دقت زیادی برای ایجاد برش ها در مو، خط مو یا چین های طبیعی پوست نیاز است تا جای زخم های به وجود آمده تا حد امکان نامحسوس باشد. اما روند و مراحل انجام لیفتینگ ابرو به چه صورت است؟

جراحی لیفت ابرو

مراحل عمل لیفت ابرو

وقتی صحبت از روش های ضد پیری به میان می آید، بسیاری از افراد لیفت ساده ابرو را فراموش می کنند یا فراتر از آن نگاه می کنند. با این حال، این روش ساده، مزایای زیبایی شناختی زیادی را ارائه می دهد که چهره خسته را تازه و شاداب می کند. این عمل کم تهاجمی است و مراحل عمل لیفت ابرو انجام آن به شرح زیر است:

۱- بیهوشی

جراحی لیفت ابرو معمولا در اتاق عمل انجام می شود. به شما بیهوشی داده می شود تا در طول عمل جراحی راحت باشید و نوع بیهوشی مورد استفاده بستگی به تکنیک جراحی استفاده شده دارد. معمولاً جراح شما آرامبخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی را پیشنهاد می کند چراکه بیشتر تکنیک ‌ها را می ‌توان با حداقل آرام‌بخشی و تزریق موضعی بی‌حس کننده انجام داد، برای مثال لیفت ابرو با آندوسکوپی تحت بیهوشی عمومی انجام می ‌شود.

۲-برش

لیفت ابرو را می توان به روش های مختلفی انجام داد که در ادامه با هر کدام بیشتر آشنا می شویم. برخی از جراحان ترجیح می دهند از آندوسکوپ (لوله ای نازک با دوربین در انتهای آن) و ابزارهای ویژه ای استفاده کنند که از طریق برش های کوچک ایجاد شده در خط مو قرار می گیرند. این تکنیک اجازه می دهد تا بافت و عضله زیر پوست تنظیم شود و منبع چین و شیارهای قابل مشاهده در پیشانی را اصلاح کند.

۳- برش آندوسکوپی لیفت ابرو

برخی از جراحان ترجیح می ‌دهند عمل لیفت ابرو را از طریق چیزی که به آن برش تاجی شکل گفته می‌ شود انجام دهند.

  • برش تاج از گوش به گوش در بالای سر در پوست دارای مو ایجاد می ‌شود. پس از آن پوست پیشانی بلند می شود و هر گونه تنظیم عضلانی را می توان تحت تجسم مستقیم انجام داد. در این روش اسکار و جای زخم حاصل از لیفت ابرو به خوبی در داخل مو پنهان می شود.
  • برش کرونال لیفت ابرو برای زنانی که پیشانی های بسیار بالایی دارند، ممکن است یک برش فقط در خط موی قدامی انجام شود. به این ترتیب می توان ابرو را بدون تغییر در ارتفاع خط موی جلویی بالا برد. جای زخم ایجاد شده، اگرچه تا حدودی قابل مشاهده است، اما اغلب می تواند با موهای چتری نیز پنهان شود.

 ۴- بستن برش ها

برش های انجام شده در عمل لیفت ابرو معمولا با موارد زیر بسته می شوند:

  • بخیه های قابل حل یا قابل جذب
  • چسب های پوستی
  • کلیپ های خاص
بستن برش ها

انواع جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو یک عمل زیبایی است که خطوط عمودی و افقی پیشانی و همچنین افتادگی پوست اطراف بالا و بیرون چشم را با بالا کشیدن ناحیه ابرو کاهش می دهد. به طور کلی سه نوع لیفت ابرو وجود دارد: لیفت ابرو به روش اندوسکوپیک، لیفت ابرو موقت و لیفت ابرو سنتی. بیایید به هر یک از انواع جراحی لیفت ابرو نگاهی بیندازیم.

۱- لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت ابرو با اندوسکوپیک روشی است که اخیراً توسعه یافته و کم تهاجمی است و افتادگی پوست و چین و چروک را کاهش می دهد. برای انجام لیفت آندوسکوپی ابرو، جراح پلاستیک از برش ها و بخیه های کوچک برای کاهش چین و چروک و افتادگی پوست استفاده می کند.

جراحان زیبایی به طور فزاینده‌ای از روش آندوسکوپی برای عمل لیفت ابرو استفاده می‌کنند، اما اغلب می ‌تواند به نتیجه‌ای به همان اندازه مطلوب برسد. برای لیفت ابرو به روش آندوسکوپی، جراح زیبایی شما یک سری برش بسیار کوتاه (طول حدود ¾ اینچ) درست در پشت خط مو ایجاد می کند. سپس، با استفاده از یک دوربین ریز مخصوص و ابزار نازک، عضلات را تغییر می ‌دهد و بافت ‌های زیرین پیشانی را لیفت و در صورت نیاز چربی و بافت اضافی را برای ایجاد ابرویی جوان‌تر از بین می ‌برد.

۲- لیفت موقت ابرو

و اما لیفت موقت ابرو ، طبق مقاله ای که توسط هیئت جراحی زیبایی آمریکا منتشر شده است، جراحی لیفت گیجگاهی ابرو معمولاً همراه با جراحی پلک انجام می شود. در این تکنیک عمل لیفت ابرو، برش هایی به طول یک اینچ در بالای هر شقیقه و پشت خط مو ایجاد می شود. جراح پلاستیک شما از این برش ها برای لیفت کردن و تغییر موقعیت ناحیه بیرونی ابروی شما استفاده می کند. لیفت گیجگاهی ابرو نسبت به لیفت ابرو آندوسکوپی تهاجمی تر است، اما نسبت به لیفت ابرو سنتی کمتر تهاجمی است.

لیفت گیجگاهی ابرو شامل برش‌های کمی طولانی‌تر از لیفت آندوسکوپی ابرو است و از طریق این برش‌ها، جراح زیبایی شما بافت‌های ناحیه بیرونی ابرو را تغییر مکان می‌دهد. سپس، از طریق برش هایی که برای عمل پلک بالا ایجاد می شود، ناحیه بین ابرو ها لیفت می شود تا خطوط اخم صاف شود.

۳- لیفت سنتی یا لیفت کرونال ابرو

لیفت سنتی یا لیفت کرونال ابرو ها دیگر اغلب انجام نمی شود زیرا روش های کمتر تهاجمی تر در دسترس هستند، اما برای برخی از بیماران همچنان بهترین گزینه محسوب می شود. این نوع عمل لیفت ابرو تحت بیهوشی و با ایجاد یک برش از گوش به گوش و برداشتن بخش کوچکی از پوست و بافت انجام می شود. پس از کوتاه کردن پوست اضافی، جراح برش را می بندد و پانسمان و بانداژ می کند. لیفت ابرو به شکل کرونال در صورتی استفاده می ‌شود که خط رویش مو در حال عقب‌نشینی باشد، اما بسته به بهبودی، ممکن است یک اسکار قابل مشاهده باشد.

یکی از سوالات متداولی که بیماران علاقه مند به جراحی لیفت ابرو معمولاً می پرسند این است که چگونه بدانم کدام تکنیک برای من مناسب است؟ در پاسخ به این سوال مهم باید گفت تکنیک جراحی که برای شما مناسب است به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله ویژگی ‌های منحصر به فرد صورت شما، مانند ارتفاع پیشانی، ویژگی‌ های خط رویش مو، خطوط فعلی ابرو ها، و همچنین خواسته ‌های زیبایی شناختی شما. در طول مشاوره با یک جراح باتجربه، وی ویژگی های شما را ارزیابی می کند و به نیازهای شما گوش می دهد و سپس تکنیک مناسب برای شما را مشخص می کند.

لیفت سنتی یا لیفت کرونال ابرو

چه کسی کاندیدای خوبی برای جراحی لیفت ابرو است؟

ولی چه کسی کاندیدای خوبی برای جراحی لیفت ابرو است؟ ، اگر ابرو های افتاده، پلک‌های بالایی سنگین از ابروها ، و چین و چروک ‌های قابل مشاهده در پیشانی ‌تان دارید، ممکن است کاندید خوبی برای عمل لیفت ابرو باشید، به‌خصوص اگر این چین و چروک ‌ها به درمان‌ های غیرجراحی مانند بوتاکس پاسخ مطلوبی ندهند. یکی دیگر از شاخص ‌هایی که نشان می ‌دهد می‌ توانید از لیفت ابرو بهره‌مند شوید، حالت های نامناسب چهره است، آیا همیشه خسته، غمگین یا عصبانی به نظر می ‌رسید؟ اگر اگر چنین است، لیفت ابرو ممکن است به بازیابی ظاهری هوشیار و پر جنب و جوش که شخصیت واقعی شما را منعکس می کند، کمک کند.

برای انجام جراحی لیفت ابرو، باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشید و سیگاری نباشید. اگر ترک سیگار برای شما دشوار است، از پزشک خود در مورد استفاده از چسب نیکوتین قبل و بعد از جراحی سوال کنید. آماده باشید تا اطلاعاتی در مورد سابقه پزشکی خود، از جمله هر گونه دارو (با نسخه و بدون نسخه) و مکمل هایی که مصرف می کنید، به پزشک و جراح ارائه دهید. جراح باید این اطلاعات را در طول مشاوره شما بررسی کند تا واجد شرایط بودن شما برای جراحی بالا بردن ابرو را تعیین کند. همچنین با بررسی شرایط و سابقه پزشکی شما ممکن است تکنیک‌های غیرجراحی دیگری مانند بوتاکس یا نوروتوکسین دیگر را ارائه دهد که می‌ تواند ابروی بیرونی را لیفت کند. علاو بر این برای جراحی، ممکن است از شما بخواهد که مصرف برخی دارو ها را (با اجازه پزشک) قبل از جراحی متوقف کنید تا خطر و عوارض جانبی جراحی لیفت کاهش یابد.

آیا نتایج عمل لیفت ابرو ماندگار خواهد بود؟

به راستی آیا نتایج عمل لیفت ابرو ماندگار خواهد بود؟ بله، هنگامی که این عمل توسط یک جراح زیبایی مجرب و دارای تخصص و سابقه کار بالا در این عمل زیبایی انجام شود، بهبود های انجام شده در جراحی لیفت ابرو سالیان دراز ادامه خواهد داشت. با این حال، هیچ چیز نمی تواند روند طبیعی پیری را متوقف کند و در نهایت بافت های پیشانی شما با گذشت زمان و گرانش شروع به افتادگی خواهند کرد. اما می ‌توانید با داشتن یک سبک زندگی سالم، به افزایش ماندگاری نتایج عمل لیفت ابرو خود کمک کنید. روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، رژیم غذایی غنی از مواد غذایی کامل و ویتامین ها داشته باشید و سیگار نکشید. این مراقبت ها که در ادامه همین مطلب بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، کمک می کند بدن شما سالم بماند و پوست به بهترین شکل بهبود پیدا کند.

آیا نتایج عمل لیفت ابرو ماندگار خواهد بود؟

دوران نقاهت و بهبودی عمل لیفت ابرو

درمورد دوران نقاهت و بهبودی عمل لیفت ابرو باید بدایند، جراحی لیفت ابرو یک روش سرپایی است که با استفاده از بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی داخل وریدی با بی‌حسی موضعی انجام می‌ شود، بنابراین مدت زمان جراحی به نوع لیفت ابرو و همچنین انجام یا عدم انجام عمل دیگری در همان زمان بستگی دارد اما اکثر عمل های لیفت ابرو حدود یک تا سه ساعت طول می کشد.

  • برش‌های شما ممکن است با بخیه یا منگنه بسته شوند، که معمولاً حدود ۱ هفته پس از جراحی برداشته می‌ شوند.
  • ممکن است عمل لیفت ابرو خود را در یک مرکز مطب جراح، یک مرکز جراحی سرپایی یا یک بیمارستان انجام دهید.
  • جراح داروهایی را برای راحتی شما در طول عمل جراحی تجویز می کند.
  • برای ایمنی شما در طول جراحی، از مانیتورهای مختلفی برای بررسی قلب، فشار خون، نبض و میزان اکسیژن در گردش خون شما استفاده می شود.
  • جراح شما طرح جراحی را که قبل از عمل با شما صحبت شده است، دنبال خواهد کرد. اما پس از شروع جراحی، جراح ممکن است تصمیم بگیرد که تکنیک های مختلف را ترکیب کند یا یک تکنیک را تغییر دهد تا بهترین نتیجه را برای عمل لیفت ابرو شما تضمین کند. مهم است که شما احساس راحتی کنید و به جراح خود برای اتخاذ این تصمیمات اعتماد کنید.
  • ناحیه تحت درمان با یک پد استریل و یک باند الاستیک برای جلوگیری از خونریزی و تورم (ادم) پیچیده می شود. در چند روز اول پس از جراحی، بخیه و پانسمان روی پیشانی خود خواهید داشت.
  • بیماران معمولاً پس از لیفت ابرو درد بسیار کمی را در دوران نقاهت خود تجربه می کنند، اما معمولاً احساس ناراحتی جزئی و همچنین احساس سفتی در سرتاسر پیشانی خود دارند. تورم و کبودی در ۱۰ روز اول پس از جراحی شایع‌ تر است و بیشتر پس از حدود ۲ هفته برطرف می ‌شود.

جدول زمانی برای از سرگیری فعالیت پس از لیفت ابرو به فرد بستگی دارد، اگر به تنهایی لیفت ابرو انجام می دهید، بهبودی معمولاً بسیار سریعتر از زمانی است که برای بیمارانی که لیفت ابرو را همراه با لیفت صورت یا سایر عمل های زیبایی دیگر انجام می دهند. در زیر مراحل معمول بهبودی پس از جراحی لیفت ابرو آورده شده است:

روز عمل

  • پیاده روی برای بازگشت خانه به شدت توصیه می شود.

۱ تا ۲ روز پس از جراحی

  • دوش گرفتن مجاز است. اما مراقب اطراف محل های برش و جای زخم عمل خود باشید.

۱ هفته پس از جراحی

  • بازگشت به یک کار کم تحرک مانعی ندارد. برخی از بیماران می توانند زودتر به سر کار بازگردند اما فراموش نکنید که ممکن است زودتر از حالت معمول خسته شوید، بنابراین در ابتدا یک برنامه کاری محدود را در نظر بگیرید.

۱ تا ۲ هفته پس از جراحی

  • تا زمانی که تحرک کامل دارید و دیگر از دارو های مسکن نسخه‌ای استفاده نمی ‌کنید، می توانید رانندگی را از سر بگیرید.

۲ تا ۴ هفته پس از جراحی

  • به تدریج می توانید ورزش را از سر بگیرید. در این مرحله جراح زیبایی شما راهنمایی می کند که کدام فعالیت مجاز است.
دوران نقاهت و بهبودی عمل لیفت ابرو

مراقبت های قبل از عمل لیفت ابرو

لیفت ابرو یک روش پیچیده است و چندین کار وجود دارد که می توانید در آماده سازی هر جراحی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که حد ممکن با کمترین زمان از کار افتادگی در دوران نقاهت روبرو شوید. برخی از مراقبت های قبل از عمل لیفت ابرو می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تا حد امکان تناسب اندام خود را برای کمک به روند بهبودی حفظ کنید.
  • به جراح خود در مورد داروهایی که مصرف می کنید اطلاع دهید، زیرا ممکن است نیاز به قطع مصرف داشته باشد. دارو هایی که ممکن است نیاز به قطع داشته باشند می ‌توانند شامل دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) یا داروهای حاوی آسپرین باشد.
  • سیگار را ترک کنید
  • یک تاریخچه پزشکی کامل که شامل مسائل مربوط به سلامتی در گذشته و حال، دارو هایی که اخیراً مصرف کرده اید، همراه با هرگونه آلرژی که ممکن است از آن رنج ببرید، به جراح خود ارائه دهید.
  • همچنین ممکن است در آماده کردن خانه خود برای دوران بهبودی بعد از عمل تلاش کنید. این آمادگی سازی می تواند شامل ایجاد یک فضای راحت با بالش ها و کیسه های یخ باشد.
  • همسر، یکی از خویشاوندان یا دوست باید همراه شما شود تا بعد از عمل شما را به خانه برساند. ترجیح داده می شود که آن شخص یا هر کس دیگری بتواند ۲۴ ساعت پس از بازگشت به خانه شما را زیر نظر داشته باشد.
  • از پرسیدن هرگونه سؤالی که ممکن است از جراح خود داشته باشید دریغ نکنید زیرا ضروری است که شما به خوبی از این تکنیک مطلع باشید و راحت باشید.
  • مصرف الکل خود را محدود کنید.
  • برای بهبودی ایمن قبل و بعد از عمل خود را هیدراته کنید.
  • برای دوره نقاهت با مرخصی گرفتن از محل کار و اطمینان از اینکه همه چیزهایی را که در دوران نقاهت نیاز دارید در دسترس دارید، برنامه ریزی کنید.

مراقبت های بعد از عمل لیفت ابرو

بعد از جراحی لیفت ابرو انجام مراقبت ها و دستورالعمل هایی لازم است تا بتوانید بهترین نتیجه را از این عمل به دست بیاورید. این مراقبت ها در هر بازه زمانی بعد از عمل متفاوت هستند که در ادامه با مراقبت های بعد از عمل لیفت ابرو آشنا می شویم:

مراقبت های مراحل اولیه ریکاوری لیفت ابرو

در لیست زیر شما میتوانید مراقبت های مراحل اولیه ریکاوری لیفت ابرو را مشاهده کنید.

  • برای کاهش تورم از کیسه های سرد به مدت چهل و هشت ساعت در اطراف چشم خود استفاده کنید.
  • درد معمولاً مشکل مهمی در لیفت ابرو نیست. با این حال، مقداری ناراحتی و سفتی در گوش و بالای سر و ابرو وجود دارد. اکثر بیماران پیشانی خود را به عنوان احساس سفت شدن و تا حدودی بی حسی در شب جراحی توصیف می کنند. در صورت نیاز، جراح شما داروهای ضد درد را در اختیار شما قرار می دهد.
  • کبودی موقت، تورم و بی حسی در شب اول بعد از جراحی شایع است. حداکثر تورم چهل و هشت تا هفتاد و دو ساعت پس از جراحی رخ می دهد و در روز چهارم یا پنجم پس از عمل شروع به کاهش می کند.
  • ممکن است به دلیل مایعات داخل وریدی که در طول جراحی به شما داده شد، نیاز به دستشویی رفتن مکرر داشته باشید. مایعات زیادی بنوشید تا از از دست دادن مایعات بدن جلوگیری کنید.
  • بهتر است تقریباً پنج تا هفت روز اول بعد از عمل با پشت و سر بالا بخوابید.
  • دوش گرفتن و حمام کردن معمولاً یک یا دو روز پس از جراحی مجاز است. هنگام استفاده از آب داغ، سشوار و شانه احتیاط کنید.

مراقبت های چند هفته اول بهبودی

و اما مراقبت های چند هفته اول بهبودی که بسیار نیز هم مهم هستند را میتوانید در لیست زیر به طور کامل مشاهده کنید.

  • کبودی ناشی از لیفت ابرو در ابرو کمتر از نواحی مجاور ظاهر می شود. در نتیجه، هر گونه خونریزی معمولاً در زیر پلک ها جمع می شود و پلک های پایینی را کبود می کند، حتی اگر پلک های پایینی جراحی نشوند. ابن کبودی معمولا در روز سوم تا پنجم به اوج خود می رسد و طی دو تا سه هفته برطرف می شود.
  • در هفته اول بهبودی، باید فعالیت ملایمی داشته باشید، از جمله پیاده روی برای کمک به گردش خون. با این حال، از بلند کردن اجسام سنگین یا فعالیت های شدید خودداری کنید.
  • احساس در پوست سر شما ممکن است به طور موقت کاهش یابد. این احساس در چند هفته اول پس از جراحی شروع به بازگشت می کند و با بیدار شدن مجدد اعصاب، پوست سر شما شروع به احساس خارش می کند. بی حسی کامل پشت برش در لیفت ابروهای باز معمولاً به مدت ۹ تا ۱۲ ماه پس از جراحی باقی می ماند.
  • احتمالاً می‌توانید پس از یک هفته به سر کار بازگردید و در عرض چند هفته به فعالیت کامل خود برسید.
مراقبت های مراحل اولیه ریکاوری لیفت ابرو

برای بررسی تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی این مقاله را مطالعه نمایید.

خطر و عوارض جانبی عمل لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو مانند هر عمل جراحی خطراتی دارد. با این حال، زمانی که عمل لیفت ابرو توسط یک جراح مجرب و با تجربه انجام می شود، عوارض غیر معمول و اغلب جزئی هستند اما با تمام این تفاسیر، احتمال خطر و عوارض جانبی عمل لیفت ابرو باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، خونریزی و عفونت بیش از حد ممکن است اتفاق بیفتد، البته به ندرت. یک عارضه شایع تر، از دست دادن حس در امتداد یا کمی فراتر از خط برش جراحی است. این عارضه معمولاً موقتی است و با گذشت زمان برطرف می ‌شود، اگرچه ممکن است در برخی از بیماران دائمی باشد. ممکن است اسکارهای گسترده و گهگاهی بیش از حد و همچنین ریزش مو در امتداد لبه های اسکار رخ دهد. در موارد نادر، اعصابی که حرکت ابرو را کنترل می کنند ممکن است از یک طرف یا هر دو طرف آسیب ببینند و در نتیجه توانایی بالا بردن ابروها یا چروک شدن پیشانی را از دست بدهند.

بهترین متخصص لیفت ابرو

قبل از اینکه برای انجام لیفت ابرو با استفاده از جراحی یا سایر روش‌های دیگر اقدام کنید، باید به ویژگی‌های بهترین متخصص لیفت ابرو توجه داشته باشید. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

گواهینامه و مجوز پزشکی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از لیفت ابرو باید به آن توجه داشته باشید، بررسی گواهینامه و مجوز پزشک متخصص مورد نظر است. این مسئله به خصوص در امور پزشکی زیبایی اهمیت بیشتری دارد. زیرا امروزه بسیاری از افراد بدون داشتن مجوز و مدرک به ارائه خدمات زیبایی مثل لیفت ابرو، کاشت مو و مواردی مانند این می‌پردازند.

این دسته از افراد، متخلف شناخته شده و باید به سازمان نظام پزشکی گزارش داده شوند. بنابراین قبل از لیفت ابرو، مدارک تحصیلی و مجوز پزشکی متخصص را مورد بررسی قرار دهید. روش‌های مختلفی برای مشاهده گواهی نامه و مجوز پزشکی وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید نام متخصص را در گوگل جستجو کنید یا در صفحات مجازی، مجوز پزشک را مشاهده کنید.

مهارت و تجربه

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین متخصص لیفت ابرو، مهارت و تجربه است. پزشکانی که تجربه و سابقه کاری طولانی‌تری دارند، معمولاً فرایند لیفت ابرو به شکل بهتری انجام می‌دهند. ارائه خدمات زیبایی نیاز به تمرین و درک درستی از وضعیت ظاهری زیباجو دارد. البته منظور این نیست که پزشکان تازه کار فرد مناسبی برای لیفت ابرو نیستند. بسیاری از متخصصین تازه کار امروزه مشغول به فعالیت هستند که با وجود تجربه بسیار کم، مهارت و استعداد زیادی در زمینه لیفت ابرو دارند. بنابراین بهتر است مهارت کلی پزشک را مورد بررسی قرار دهید.

زیبایی شناسی

از دیگر ویژگی‌های بهترین متخصص لیفت ابرو، زیبایی شناسی است. یک متخصص زیبایی باید در وهله اول فرم صورت و شکل ظاهری زیباجو را مورد بررسی قرار دهد و متناسب با آن، بهترین فرم لیفت ابرو را به متقاضی پیشنهاد دهد. بسیاری از متخصصین زیبایی به این مسئله توجهی ندارند و فرایند لیفت ابرو را صرفا بر اساس خواسته‌ها و سلیقه زیباجو انجام می‌دهند.

همین مسئله موجب نارضایتی اکثر متقاضیان لیفت ابرو خواهد شد. بسیاری از افرادی که برای لیفت ابرو اقدام می‌کنند، درک درستی از بهترین فرم ابرو ندارند و صرفا بر اساس مشاهده چند مدل ابرو در فضای مجازی تصمیم می‌گیرند. بنابراین وظیفه متخصص این است که در رابطه با فرم ابرو به زیباجو مشاوره دهد.

رفتار مناسب

بهترین متخصص لیفت ابرو، باید رفتار مناسبی با زیباجویان داشته باشد. متخصصینی که صبر و حوصله کافی برای شنیدن خواسته‌ها و سخنان زیباجویان ندارند، به سرعت کنار گذاشته می‌شوند و فرد مناسبی برای لیفت ابرو نیستند. بنابراین هنگام مراجعه حضوری به مطب متخصص موردنظر، به رفتار پزشک و نحوه پاسخگویی او به سوالات توجه داشته باشید.

هزینه عمل لیفت ابرو

قیمت و هزینه عمل لیفت ابرو متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. دستمزد جراح برای جراحی لیفت ابرو نیز بر اساس تجربه وی، نوع روش مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی مطب خواهد بود. متاسفانه اکثر طرح های بیمه درمانی عمل لیفت ابرو یا عوارض آن را پوشش نمی دهند، اما اگر بتوانید ثابت کنید لیفت ابروی شما یک جراحی درمانی و با هدف پزشکی بوده است، ممکن است شامل پوشش بیمه نیز بشوید.

هزینه های لیفت ابرو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه های بیهوشی
  • هزینه های بیمارستان یا مرکز جراحی
  • آزمایش های پزشکی
  • لباس بعد از جراحی
  • نسخه های دارویی
  • حق الزحمه جراح

جراحی لیفت ابرو توسط دکتر ذوالفقاری

جراحی لیفت ابرو توسط دکتر ذوالفقاری ، اگر شما هم از ابروهای افتاده، پلک های پایین آمده و خط و خطوط بین ابرو و پیشانی رنج می برید می توانید جراحی لیفت ابرو را به عنوان یک گزینه زیبایی و درمانی در نظر بگیرید. این عمل که به آن لیفت ابرو یا لیفت پیشانی نیز گفته می شود، یک عمل زیبایی است که ابروها را بالا می برد تا ظاهر چین و چروک و خطوط اخم را کاهش دهد و پوست افتاده این ناحیه از صورت را لیفت کند. دکتر علی اصغر ذوالفقاری جراحی با تجربه در زمینه جراحی لیفت ابرو و پیشانی است. می‌توانید برای مطلع شدن از شرایط جراحی با مشاورین ایشان تماس بگیرید. در این مطلب تمام آنچه که باید از لیفت ابرو بدانید را بازگو کردیم؛ اگر شما هم تجربه یا نظری در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان این صفحه به اشتراک بگذارید.

منبع: oculofacialarts

سؤالات متداول جراحی لیفت ابرو

[/vc_column_text]

لیفت ابرو به روش کلاسیک، لیفت آندوسکوپیک ابرو و لیفت ابرو با برش موقت نمونه‌هایی از روش‌های رایج لیفت ابرو هستند.

به طور معمول، ۷ روز بعد از جراحی لیفت ابرو باید برای کشیدن بخیه‌ها اقدام کنید. در غیر این صورت، ممکن است محل بخیه عفونت کند.

بله. در صورتی که شخص کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ابرو و لیفت شقیقه باشد، جراحی لیفت ابرو و شقیقه به صورت همزمان انجام می‌شود.

برخی افراد تصور می‌کنند جراحی لیفت ابرو و پلک بالایی هردو منجر به تغییر موقعیت ابرو می‌شود. در حالی که فقط جراحی لیفت ابرو باعث بالاتر رفتن ابروها خواهد شد. در جراحی پلک، صرفا پوست اطراف چشم به سمت بالا کشیده می‌شود.

[/vc_column][/vc_row]

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − سه =