خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو با روش های مختلف

2

ابرو و پیشانی اغلب اولین مناطقی هستند که علائم پیری را نشان می دهند. لیفت ابرو که به آن لیفت پیشانی نیز گفته می شود، ابروها را بالا می برد تا ظاهر چین و چروک پیشانی را از بین برده و خطوط اخم را کاهش می دهد و همچنین ممکن است ظاهر چشم بالایی را بهبود بخشد. با وجود تمام این مزایای اما مانند هر عمل زیبایی دیگری، خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو را نباید در نظر نگرفت و باید قبل از عمل حتماً به آن ها فکر کرد.

این عمل به خودی خود چربی و پوست اضافی را با دقت از بین می برد و ماهیچه های ناحیه پیشانی را سفت می کند. همچنین می تواند افتادگی ابروها را اصلاح کند یا شیارهای عمیق بین چشم ها را کاهش دهد. البته تمام این مزایا در صورتی اتفاق می افتد که به دست یک جراح با تجربه و ماهر انجام شود. انتخاب یک جراح ماهر و حاذق می تواند عوارض جانبی و ریسک های احتمالی این عمل لیفت را هم کاهش دهد. در این مطلب با نگاهی دقیق به لیفت ابرو، می خواهیم عوارض و خطرات احتمالی لیفت ابرو و راهکارهای مقابله با آن را بررسی کنیم؛ پس اگر شما هم به این نوع جراحی زیبایی علاقه دارید بهتر است قبل از تصمیم حتماً این مطلب را مطالعه کنید.

همه چیز در مورد عوارض جراحی لیفت ابرو

همه چیز در مورد عوارض جراحی لیفت ابرو در مقاله خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو ، صورت یکی از اولین مواردی است که علائم پیری را نشان می دهد. هنگامی که چین و چروک ها و خطوط ریز در اطراف چشم و روی پیشانی شما ظاهر می شوند، می توانند شما را مسن تر از آنچه هستید نشان دهند. ابروهایی که به دلیل چین و چروک گود می شوند نیز می توانند باعث نشان دادن خستگی مزمن شما شوند.

متاسفانه رژیم غذایی و ورزش قادر به پیشگیری از این نوع پیری نیست و این زمانی است که جراحی لیفت ابرو می تواند نقش مهمی در تغییر چشمگیر ظاهر شما داشته باشد. برای بیمارانی که می ‌خواهند ظاهری جوان‌تر و بهتر داشته باشند، لیفت ابرو یک گزینه مقرون به صرفه و پر فتیده ست. هرچند مانند سایر روش های جراحی این نوع عمل زیبایی هم عوارض جانبی و خطرات خاص خودش را دارد.

آشنایی با عوارض جراحی لیفت ابرو و اطلاع داشتن از آن ها پیش از اقدام به عمل، می تواند شما را در این تصمیم گیری مهم کمک کند. هرچند بسیاری از این عوارض طبیعی هستند و در چند روز بعد از عمل از بین می روند و برخی از خطرات هم نادر هستند. با این حال در ادامه با این عوارض جانبی و خطرات لیفت ابرو بیشتر آشنا می شویم.

همه چیز در مورد عوارض جراحی لیفت ابرو

۷ خطر و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو

در ادامه مقاله خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو به ۷ خطر و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو میپردازیم با ما همراه باشید.

۱واکنش نامطلوب به بیهوشی

گاهی جراح یا پزشک بنا بر تشخیص خود از بیهوشی در روند عمل لیفت ابرو استفاده می کند. در این صورت برخی افراد پس از بیدار شدن از بیهوشی دچار حالت تهوع یا استفراغ می شوند که میتوان این اتفاق را جزو خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو بدانیم. اگر در گذشته واکنش نامطلوب به بیهوشی را تجربه کرده اید، لطفاً به پزشک خود از قبل اطلاع دهید و سابقه پزشکی خود را برای او بازگو کنید. ممکن است گزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد یا داروهایی که پزشک می‌تواند برای راحت‌تر کردن بهبودی شما تجویز کند.

۲- بی حسی و گزگز

بی حسی و گزگز خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو ! تجربه بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن بعد از لیفت ابرو غیر معمول نیست. این عارضه جانبی معمولاً کوتاه مدت است و با بهبودی برش ‌های جراحی، احساس طبیعی در حدود یک تا دو هفته بر می‌گردد.

مطالعه مقاله لیفت آندوسکوپی ابرو؛ کاندیدای مناسب، مزایا و معایب، هزینه پیشنهاد میدهیم.

۳- ریزش مو

این اتفاق را هم میتوان جزء خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو بدانیم، از آنجایی که برش های ایجاد شده در طول لیفت ابرو گاهی در امتداد خط رویش مو قرار دارند، ممکن است پس از عمل لیفت ابرو کمی ریزش مو داشته باشید. این عارضه نیز معمولاً موقتی است و پس از بهبود کامل برش‌ ها و زخم های جراحی، موها در عرض چند ماه دوباره شروع به رشد می ‌کنند.

خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو

۴- آسیب عصبی

با توجه به نوع تکنیک به کار رفته در جراحی لیفت ابرو، ممکن است آسیب عصبی به عنوان یکی از خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو در بیمار رخ دهد. این اعصاب مسئول بالا و پایین بردن ابروهای شما هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نتوانید ابروهای خود را به درستی حرکت دهید. در بیشتر موارد، این نوع فلج صورت موقتی است و پس از بهبودی اعصاب، حرکت طبیعی از سر گرفته می‌شود. در صورت تداوم این آسیب و یا حاد بودن آن حتماً و فوراً باید با پزشک و جراح خود تماس گرفته و از او راهنمایی بخواهید.

۵- عفونت

در قاله خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو متوجه میشوید مانند هر عمل جراحی، همیشه خطر عفونت وجود دارد و جراحی لیفت ابرو نیز از این قاعده مسنتثنی نیست. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است خونریزی بیش از حد، افزایش درد و تورم، قرمزی اطراف برش ها و بهبودی بعد از لیفت ابرو طولانی تری را تجربه کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که دستورالعمل و مراقبت های پس از عمل لیفت ابرو خود را به دقت دنبال کنید و در صورت مشاهده هر یک از این عوارض، بلافاصله با دفتر پزشک و جراح خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: جراحی پلک یا لیفت ابرو، کدام مناسب تر است؟

۶- تورم و کبودی

بد نیست که در مقاله خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو بدانید، تورم و کبودی بخشی طبیعی از جراحی لیفت ابرو و دوران بهبودی پس از آن است. میزان کبودی بستگی به این دارد که چقدر از دستورالعمل های بعد از عمل خود پیروی می‌ کنید و بدن شما چگونه به جراحی پاسخ می ‌دهد. پس از جراحی، به پوشیدن لباس فشرده و استفاده از کمپرس یخ تشویق خواهید شد. هر دوی اینها به محدود کردن تورم و کاهش میزان کبودی کمک می کند. برای مطالعه بیشتر به مقاله دوره نقاهت جراحی لیفت ابرو مراجعه نمایید.

۷- جای زخم

در این قسمت از مقاله خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو متوجه میشوید ایجاد جای زخم به طور معمول اجتناب ناپذیر است، اما از آنجایی که برش ها به طور محتاطانه در امتداد خط مو ایجاد می شوند، معمولاً به راحتی پنهان می شوند. انتخاب یک جراح با تجربه و ماهر در این موارد است که اهمیت پیدا می کند، فراموش نکنید که یک پزشک یا جراح حاذق و با تجربه برش ها را تا حد امکان کوچک می کند تا اندازه اسکار شما را محدود کند.

علاوه بر این مواردی که گفته شد، سایر عوارض جراحی لیفت ابرو شامل موارد زیر می شوند:

  • خون ریزی
  • خط موی بالا
  • سوزش یا خشکی چشم
  • عدم تقارن ابرو ها در صورت
  • تجمع مایع
  • خارش شدید روی پوست ناحیه جراحی شده
  • بهبود ضعیف زخم
  • امکان جراحی ترمیمی در صورت راضی نبودن از نتایج عمل
  • تغییر رنگ و تورم پوست
  • از دست دادن بیش از حد پوست
  • خطر نادر لخته شدن خون

برای آگاهی از عوامل تاثیر گذار روی هزینه این عمل  لیفت ابرو، به مقاله عوامل موثر بر هزینه جراحی لیفت ابرو چیست؟ مراجعه نمایید.

نکات مهم برای مقابله با خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو

همانطور که خواندیم جراحی لیفت ابرو نیز مانند هر جراحی و عمل دیگری با عوارض جانبی و خطراتی همراه است اما نکات مهم برای مقابله با خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو :

در مقابل این خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت آنها و انجام دقیق آن ها می توان عوارض جراحی لیفت ابرو را کاهش داد و یا کاملاً از بین برد. برخی از راه های مقابله با این عوارض و مراقبت های بعد از لیفت ابرو را در ادامه می خوانیم:

  1. درجاتی از تورم و کبودی در دوران نقاهت جراحی لیفت ابرو قابل انتظار است و جراح ممکن است به بیمار توصیه کند که از کمپرس سرد استفاده کند تا تورم به حداقل برسد.
  2. اگر جراح بلافاصله پس از جراحی یک پانسمان را روی ناحیه مورد جراحی قرار دهد، بهتر است ظرف یک تا دو روز برداشته شود.
  3. هنگام دراز کشیدن بهتر است سر خود را بالا نگه دارید، برای این کار می توانید از دو بالش استفاده کنید.
  4. تا حد امکان از فعالیت های شدید و سنگین خودداری کنید و هرگونه ناراحتی غیرعادی را به جراح خود گزارش دهید.
  5. هر گونه درد یا ناراحتی پس از جراحی را می توان با استفاده از داروهای کنترل درد طبق تجویز درمان کرد.
نکات مهم برای مقابله با خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو

در آخر

افرادی که از افتادگی ابرو و خطوط عمیق روی پیشانی رنج می برند، مزایای زیادی را پس از جراحی لیفت ابرو تجربه می کنند. این مزایا عبارتند از بهبود عزت نفس و ظاهری جوان. با این حال، قبل از درمان، مهم است که خطرات بالقوه و عوارض جراحی لیفت ابرو را نیز درک کنید. برای بحث در مورد خطرات خاص و عوارض جانبی احتمالی خود، از شما دعوت می کنیم تا این مطلب را مطالعه کنید؛ همچنین اگر تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

منبع: drsherris

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =