لیفت آندوسکوپی ابرو ؛ کاندیدای مناسب، مزایا و معایب، هزینه

8

لیفت ابرو که به عنوان لیفت پیشانی نیز شناخته می شود، روشی محبوب برای جوانسازی پیشانی و ابرو در بیمارانی است که می خواهند علائم پیری را اصلاح کنند.. هدف از جراحی لیفت ابرو، بازگرداندن ظاهر طبیعی ناحیه فوقانی صورت است که مطابق با بقیه قسمت های صورت به نظر می رسد. این جراحی با تکنیک های مختلفی اجرا می شود که یکی از آنها لیفت آندوسکوپی ابرو است.

ابروها باید در موقعیت مناسبی قرار داشته باشند تا پلک بالایی زیبا، جوان و طبیعی به نظر برسد، یکی از روش های درمانی و زیبایی که این آرزوی دیرین افراد میانسال را محقق می کند، لیفت ابرو به روش آندوسکوپی است. بالا بردن ابرو به روش آندوسکوپی مدرن ترین و پیشرفته ترین روش لیفت پیشانی و ابرو است و یک روش کم تهاجمی است. از آنجایی که این روش کم تهاجمی است، بهبودی در مقایسه با لیفت ابروهای سنتی بسیار سریعتر است و به همین دلیل هم این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مطلب می خواهیم در مورد این روش لیفت ابرو و مزایا و معایبش صحبت کنیم. اگر شما هم نیاز به لیفت ابروهای خود دارید و در انتخاب تکنیک مورد نظر مردد هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

لیفت آندوسکوپی ابرو، روشی مدرن برای جوانسازی صورت

و اما لیفت آندوسکوپی ابرو، روشی مدرن برای جوانسازی صورت ، لیفت ابرو با آندوسکوپی روش انتخابی برای جراحی جوانسازی یک سوم فوقانی صورت است. این تکنیک ی تواند کل پیشانی را احیا کند، خطوط اخم و چین و چروک را صاف کند و وضعیت ابروها را به حالت طبیعی خود بازگرداند. لیفت ابرو همچنین پوست شل پلک بالایی را لیفت و سفت کرده و چشم ها را باز می کند.

اگرچه پیشانی نسبت به یک سوم میانی و پایینی صورت بسیار کمتر در معرض پیری و نزول گرانشی قرار گرفته است، گاهی اوقات لازم است لیفت پیشانی را در ترکیب با جراحی پلک یا لیفت صورت به عنوان بخشی از جوانسازی کامل صورت قرار دهیم.

از آنجایی که ابرو و پیشانی نزدیک به چشم هستند، بیشتر نگرانی های مربوط به این ناحیه ناشی از افتادگی بافت ابرو است که به نوعی بر ناحیه چشم نیز تأثیر منفی می گذارد. یا با افتادگی پوست که اندازه چشم ها را کاهش می دهد، ابروهای سنگین بر ظاهر آنها تأثیر می گذارد یا با اختلال فیزیکی در عملکرد پلک بالایی. دومین نگرانی رایج مربوط به وجود چین و چروک و خطوط اخم در قسمت مرکزی پیشانی است که ممکن است ظاهری سنگین یا خسته را نشان دهد.

علت انجام لیفت آندوسکوپی

علت انجام لیفت آندوسکوپی را میتوانید در ادامه مشاهده کنید، دلایل لیفت کردن بافت‌های پیشانی و ابرو شامل برگرداندن افتادگی تدریجی مرتبط با افزایش سن (پتوز) بافت نرم است که یک فرآیند طبیعی پیری صورت است، اگرچه در برخی افراد بارزتر است. ثانیاً، لیفت آندوسکوپی ابرو را می توان برای تنظیم ابرو های کم پشت و سنگین مادرزادی و اصلاح عدم تقارن (به دلیل شرایطی مانند فلج صورت که در آن عدم عملکرد عضلات منجر به افتادگی نامتقارن بافت نرم پیشانی می شود) استفاده کرد.

به معنای دیگر جوانسازی پیشانی و ابرو متناسب با ویژگی ‌های فردی سفارشی شده است و شامل لیفت ابرو، تغییر موقعیت بافت ‌های پایین‌ رفته، تنظیم پوست، و تعدیل عملکرد عضلانی خطوط و چین و چروک ‌ها می شود. پیشانی، ابرو و چشم‌ ها مناطقی هستند که تنظیمات ملایم در آن‌ها می‌ تواند منجر به پیشرفت ‌های اساسی شود، بنابراین یک لیفت ۴ تا ۶ میلی متری اغلب برای باز کردن چشم ها و بازگرداندن حالت جوانی به ابروها کافی است.

لیفت ابرو در این تکنیک معمولاً مستلزم لیفت نیمه بیرونی ابرو است، زیرا بخش میانی از نظر آناتومیک پایدارتر است و کمتر مستعد فرود گرانشی است و به علاوه انحنای ظریف ابرو به سمت بالا از نظر زیبایی شناسی جذاب تر است. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که هدف کلی از این تکنیک لیفت ابرو این است که قسمت بیرونی و نقطه انتهایی ابرو را کمی بالاتر از قسمت داخلی یعنی نقطه شروع ابرو، با قوس ملایمی قرار دهید.

لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو همراه با سایر جراحی های صورت

لیفت آندوسکوپی ابرو همراه با سایر جراحی های صورت چه نتیجه ای دارد؟ شکل و فرم ابرو به اندازه موقعیت و ارتفاع آن مهم است. به همین دلیل لیفت آندوسکوپی ابرو اغلب با انتقال چربی، جراحی پلک و لیفتینگ صورت ترکیب می شود، زیرا این روش ها مکمل یکدیگر هستند تا جوانسازی کامل صورت را فراهم کنند.

نحوه انجام لیفت آندوسکوپی ابرو

شاید از خودتان بپرسید نحوه انجام لیفت آندوسکوپی ابرو به چه شکل است؟ باید بدانید لیفت ابرو به روش اندوسکوپی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. جراح شما برش‌های کوچکی در پشت خط مو ایجاد می‌کند تا ابزار های کوچکی را که برای انجام جراحی استفاده می ‌شود، وارد پوست شما کند. یکی از مزایای این تکنیک لیفت ابرو این است که این برش ها هیچ جای زخم قابل مشاهده ای باقی نمی گذارند.

در مرحله بعدی یک آندوسکوپ (یک لوله نازک بلند با دوربین و نور نصب شده در انتهای آن) نیز از طریق یکی از برش ها وارد می شود و دید واضحی از عضلات و بافت های زیرین شما را برای جراح امکان پذیر می کند.

برای اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله تراش استخوان ابرو  را پیشنهاد میدهیم.

در طول این عمل، جراح پلاستیک شما عضلات ابرو و پیشانی را تغییر مکان داده و موقعیت آنها را مجددا تنظیم می کند و سپس بافت و چربی اضافی ماهیچه ای را از بین می برد. پس از آن بافت های پیشانی با بخیه در جای خود محکم می شوند. بعد از این کار، پوست شما تغییر مکان داده و در یک موقعیت بالا ثابت می شود. پس از اتمام جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو، جراح شما برش ها را با استفاده از بخیه های طبی می بندد.

لازم به ذکر است که لیفت آندوسکوپی ابرو را می توان به عنوان یک روش مستقل یا همراه با سایر روش های صورت مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یا لیفت صورت نیز انجام داد، اما در هر صورت لیفت ابرو به تنهایی نیز می تواند ظاهری با طراوت را به چهره شما بازگرداند. اما در صورت شلی بیش از حد پوست روی پلک ها، جراحی پلک (بلفاروپلاستی) برای برداشتن پوست اضافی ضروری است. فراموش نکنید که روش آندوسکوپی لیفت ابرو نسبت به روش سنتی لیفت ابرو کمتر تهاجمی است و به بیمار اجازه می دهد تا سریعتر بهبود یابد. با توجه به کوتاهتر و کوچکتر بودن برش ها، از دست دادن خون کمتر و عوارض جانبی کمتری وجود دارد.

نحوه انجام لیفت آندوسکوپی ابرو

مزایای لیفت آندوسکوپی ابرو

تکنیک لیفت ابرو با اندوسکوپیک کم تهاجمی است و نتیجه ای به اندازه لیفت ابرو کرونر باز دارد، اما با زمان بهبودی سریعتر و بدون جای زخم قابل مشاهده، محبوب تر از سایر روش های لیفت ابرو محسوب می شود. این روش از طریق تعدادی برش کوچک واقع در پشت خط مو با استفاده از ابزار فیبر نوری با دوربین انجام می شود. این دقت و کنترل را در حین رها شدن، لیفت شدن و سفت شدن ابروهای پتوتیک به حداکثر می رساند و این یکی از بزرگترین مزایای لیفت آندوسکوپی ابرو محسوب می شود.

جراحان معمولاً از چندین نقطه تنظیم مختلف استفاده می ‌کنند که مدیریت دقیق موقعیت و تراز ابرو را ممکن می ‌سازد. این درجه کنترل به این معنی است که این روش برای اصلاح ابرو های نامتقارن، بهبود شکل ابرو های کم مادرزادی یا درمان افتادگی پیشانی پاتولوژیک ناشی از فلج صورت مناسب است. به علاوه نتایج این روش ماندگاری طولانی، از نظر زیبایی شناسی، ظاهری طبیعی و بدون تغییر در خط مو را به بیمار ارائه می دهد. به همین دلیل این روش انتخابی و پر طرفدار برای اکثر بیمارانی است که به دنبال جوانسازی ابرو و پیشانی خود هستند.

لیفت آندوسکوپی یک تکنیک ملایم و در عین حال قدرتمند است که هم از نظر زیبایی و هم بهبود عملکردی را برای پیشانی و ابرو به ارمغان می آورد. بهترین کاندیدها بیمارانی هستند که خاصیت ارتجاعی پوست خوبی دارند. سایر مزایای لیفت ابرو آندوسکوپیک به شرح زیر است:

  • زمان استراحت کمتر نسبت به لیفت ابروهای سنتی
  • مدت زمان عمل کوتاهتر از لیفت ابروهای سنتی
  • آندوسکوپ امکان مشاهده نزدیک عضلات و بافت ها را فراهم می کند
  • پوست و چربی اضافی برداشته می شود
  • افتادگی پلک ها را بهبود می بخشد (در صورت ترکیب با بلفاروپلاستی)
  • آندوسکوپ به جراح اجازه می دهد تا تغییرات دقیق تری در عضلات صورت ایجاد کند
  • در نتیجه پیشانی صاف تر با چین و چروک کمتر در اطراف چشم ایجاد می شود

کاندیدای مناسب لیفت

اگر یک یا چند مورد از نشانه های زیر را دارید شما کاندیدای مناسب لیفت هستید و این عمل زیبایی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد:

  • ابروهای افتاده
  • ابروهای کم پشت
  • ابروهایی که متقارن نیستند
  • اگر نمی خواهید تحت عمل جراحی تهاجمی قرار بگیرید
  • ابروهایی که عصبانی، خسته یا غمگین به نظر می رسند
  • چین های افقی عمیق در پیشانی
  • افتادگی ابرو که به افتادگی پلک بالایی کمک می کند
کاندیدای مناسب لیفت

مراقبت های قبل از لیفت آندوسکوپی ابرو

اما مراقبت های قبل از لیفت آندوسکوپی ابرو ، وقتی در شرف یک جراحی هستید بهتر است از قبل خود را آماده کنید، به خصوص زمانی که قرار است روی حساس ترین ناحیه صورت یعنی ابرو و اطراف چشم شما انجام شود؛ درست مانند لیفت آندوسکوپی ابرو. این آماده سازی با رعایت دستورالعمل های و مراقبت های قبل از لیفت ابرو آندوسکوپیک به شما کمک می کند دوران نقاهت خود را به بهترین و راحت ترین شکل ممکن بگذرانید، شما را از عوارض جانبی و خطرات احتمالی حفظ می کند و در نهایت کمک می کند تا بهترین نتیجه نهایی را از این جراحی زیبایی بگیرید. برخی از این مراقبت ها که قبل از جراحی لیفت ابرو کمک کننده است را با هم می خوانیم:

  • به مدت دو هفته قبل از جراحی از آسپرین، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، ناپروکسن (Aleve) و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی)، ویتامین E، مکمل های گیاهی یا هر دارویی که حاوی این ترکیبات است خودداری کنید. استامینوفن (تیلنول یا معادل ژنریک) و یک مولتی ویتامین روزانه مانعی ندارند.
  • به مدت ۲ هفته قبل و ۴ هفته بعد از عمل از رنگ کردن مو یا سایر درمان های مو خودداری کنید
  • داروهای گیاهی را دو هفته قبل از جراحی قطع کنید زیرا بسیاری از این ترکیبات می توانند خونریزی را افزایش دهند یا با داروی بیهوشی شما تداخل ایجاد کنند.
  • دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید. نیکوتین و دود تنباکو بهبود را به تاخیر می اندازد و می تواند منجر به زخم شود. این بهترین زمان برای ترک این عادت است!
  • دو هفته قبل از لیفت آندوسکوپی ابرو از آسیب نور خورشید جلوگیری کنید. ما استفاده از SPF 30 یا بالاتر را توصیه می کنیم..
  • نسخه های بعد از جراحی (معمولاً یک آنتی بیوتیک و داروهای ضد درد) در روز جراحی به شما داده می شود.
  • بعد از نیمه شب قبل از عمل از خوردن و آشامیدن چیزی از جمله آب خودداری کنید.
  • ترتیبی دهید که شخصی شما را از بیمارستان به خانه برساند چراکه شما اجازه رانندگی یا ترک تنها نخواهید داشت. ترتیبی دهید که شخصی در ۲۴ ساعت اول بعد از عمل در کنار شما بماند.
  • صبح روز جراحی از خوردن و آشامیدن چیزی از جمله آب خودداری کنید. داروهای ضروری را می توان با یک جرعه آب مصرف کرد.
  • موهای خود را شب قبل یا صبح بعد از عمل بشویید. از هیچ گونه محصول حالت دهنده یا اسپری مو نیز استفاده نکنید.
  • لباس های گشاد بپوشید که از جلو یا پشت بسته می شود تا هنگام تعویض لباس به محل جراحی فشاری وارد نشود.
  • از آرایش صورت و چشم خودداری کنید.
  • می توانید از عینک استفاده کنید اما از لنز استفاده نکنید.
لیفت آندوسکوپی ابرو

دوران بهبود و مراقبت های بعد از آندوسکوپی ابرو

دوران بهبود و مراقبت های بعد از آندوسکوپی ابرو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بهبودی پس از لیفت آندوسکوپی ابرو ممکن است از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد و جراح در مورد زمان استراحت، معمولا بین ۱ تا ۲ هفته، توصیه می کند تا استراحت و بهبودی کافی را فراهم کند. پس از انجام چنین عملی، می توانید انتظار کمی تورم پلک های بالایی و مقداری کبودی داشته باشید. در شرایط عادی، تورم نباید آنقدر شدید باشد که از دیدن شما جلوگیری کند. برای کمک به کاهش تورم و کبودی، سر و پیشانی شما قبل از بیدار شدن از عمل جراحی در یک بانداژ محکم بسته می‌شوند. شما می توانید ۴۸ ساعت بعد بانداژ ها را بردارید و پس از آن می توانید در صورت نیاز موهای خود را بشویید.  همچنین می‌ توانید با خوابیدن در حالت سر بالا در هفته اول و قرار دادن کمپرس یخ روی نواحی آسیب‌دیده، تورم را کاهش دهید.

هر گونه تورم در اطراف چشم نیز ممکن است ایجاد شود که معمولاً پس از دو هفته تا حد زیادی از بین می رود. در ابتدا ممکن است به نظر برسد که ابرو های شما کمی بیش از حد لیفت شده است، اما جای نگرانی نیست و پس از این نوع لیفت ابرو، کاملا طبیعی است و بعد از چند هفته آنها به حالت عادی و طبیعی خود باز می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله اصلاح افتادگی پیشانی یا گیجگاه با لیفت تمپورال را پیشنهاد میدهیم.

در ۲۴ ساعت اول نباید دوش بگیرید. بعد از گذشت این مدت می توانید از شامپوی ملایم برای شستن موها استفاده کنید، اما برای جلوگیری از باکتری هایی که می توانند باعث عفونت شوند، ناحیه جراحی شده باید کاملاً خشک شود و هنگام خشک کردن آن باید مراقب گرمای بیش از حد باشید. بهتر است به آرامی (به جای مالیدن) با یک حوله نرم مالیده شود تا پوست سر، مو و صورت خشک شود.

تا دو هفته از ورزش های شدید و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید اما فعال بمانید و برای کمک به گردش خون پیاده روی ملایم داشته باشید. سعی کنید در چهار تا شش هفته اول زیاد سرفه نکنید، به خود فشار نیاورید، وسایل سنگین بلند نکنید یا خم نشوید، زیرا این کار می تواند فشار زیادی بر لبه های زخم وارد کند و روند بهبودی را مختل کند. بخیه ‌ها یا منگنه ‌ها حدود ده روز پس از جراحی برداشته می ‌شوند و بهتر است یک مشاوره بعدی برای بررسی پیشرفت و اطمینان از بهبودی مناسب ترتیب داده ‌شود. برای مطالعه بیشتر به مقاله دوره نقاهت جراحی لیفت ابرو مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو

عوارض جانبی و خطرات احتمالی

تمام جراحی ها درجاتی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی را به همراه دارند  و جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرچند عوارض جانبی این تکنیک لیفت ابرو اکثراً طبیعی و نادر هستند اما با رعایت مراقبت های قبل و بعد از این جراحی می توان آنها را به راحتی کنترل کرد. برخی از عوارض احتمالی لیفت ابرو عبارتند از:

  • خطرات بیهوشی از جمله واکنش آلرژیک، که ممکن است (به ندرت) کشنده باشد
  • خطرات جراحی مانند خونریزی یا عفونت
  • لخته شدن خون که ممکن است باعث عوارض قلبی عروقی بالقوه کشنده مانند حمله قلبی، ترومبوز ورید عمقی یا سکته شود.
  • آسیب به ریه
  • ریزش مو در امتداد زخم
  • مرگ بافت در امتداد زخم یا از دست دادن پوست
  • زخم شدید یا ملتهب، به همراه ایجاد خارش
  • پوست زبر
  • خطوط ناهموار پوست
  • درد دائمی صورت
  • آسیب عصبی، که می تواند باعث فلج موقت یا دائمی بخشی یا تمام حرکات عضلات پیشانی شود و می تواند باعث شود نتوانید ابروهای خود را بالا ببرید یا پیشانی خود را چروک کنید.
  • بی حسی ابرو که ممکن است موقت یا دائمی باشد
  • نتایج ناهموار، به عنوان مثال، ابروها نامتقارن هستند یا در یک راستا قرار نمی گیرند
  • جراحی بیشتر برای درمان عوارض
عوارض جانبی و خطرات احتمالی

هزینه لیفت آندوسکوپی ابرو

مهم ترین قسمت هزینه لیفت آندوسکوپی ابرو ، مجموع هزینه لیفت ابرو به میزان و وسعت ناحیه جراحی شما بستگی دارد، به علاوه تکنیک مورد استفاده، زمان انجام عمل و نوع بیهوشی مورد نیاز نیز عوامل تاثیر گذار دیگر روی این نوع لیفت ابرو هستند. سایر عوامل موثر در هزینه کلی لیفت آندوسکوپی ابرو عبارتند از:

  • آزمایش های پزشکی
  • هزینه های بیمارستان یا مرکز جراحی
  • هزینه های بیهوشی
  • لباس بعد از جراحی
  • نسخه برای داروها
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک یا مطب جراح
  • حق الزحمه جراح

فراموش نکنید که دستمزد جراح بر اساس تجربه او تعیین می شود و از طرفی انتخاب یک جراح پلاستیک دارای گواهی و باتجربه برای به حداقل رساندن عوارض بعد از عمل و زمان بهبودی بسیار مهم است. به طور کلی، بیمه لیفت ابرو آندوسکوپیک را پوشش نمی دهد، زیرا این عمل زیبایی محسوب می شود. اما در برخی موارد نادر، زمانی که بینایی فرد مختل می شود و در صورتی که از نظر پزشکی لازم باشد، ممکن است بخشی از هزینه توسط بیمه پوشش داده شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله لیفت چشم با نخ؛ مراحل انجام، مزایا و معایب، هزینه را پیشنهاد میدهیم.

در آخر

ابروها نقش مهمی در ظاهر افراد دارند. افتادگی ابرو در جوانی یا با افزایش سن ظاهری خسته ایجاد می کند و باعث پر شدن پلک های بالایی می شود. به علاوه شایع ترین شکایتی که بیمار نزد جراح زیبایی می آورد، چین و چروک صورت، ظاهر خسته و چین و چروک پوست اضافی در ناحیه پلک است. به همین دلیل پزشکان روش‌های زیادی مانند لیفت آندوسکوپی ابرو را برای بالا بردن ابروها به منظور بهبود ظاهر ابداع کرده‌اند و بالا بردن ابرو به روش آندوسکوپی جدیدترین و پیشرفته ترین روش لیفت پیشانی و ابرو است. این روش که در مقایسه با جراحی سنتی کم تهاجمی است، شامل ایجاد برش های بسیار کوچک در پشت خط مو و استفاده از یک سیستم نورپردازی و دوربین تخصصی برای انجام جراحی است. در این مطلب اطلاعات جامع و دقیقی در مورد این تکنیک لیفت ابرو گردآوری کردیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 9 =