تراش استخوان ابرو چیست ؟ نحوه انجام، مراقبت ها، عوارض

432

 

شاید اسم تراش استخوان ابرو نیز به گوشتان خورده باشد و از خودتان بپرسید تراش استخوان ابرو چیست ؟ چندین قسمت در صورت هر فردی وجود دارد که به تشخیص مردانه یا زنانه بدن آن کمک می کند. به همین دلیل است که جراحی زنانه‌سازی صورت یا همان تراش استخوان ابرو اغلب شامل مجموعه‌ای از جراحی‌های سفارشی برای رسیدگی به نواحی مختلف صورت است. وقتی صحبت از پیشانی و ابروها می شود، بسیاری می دانند که لیفت ابرو می تواند به زنانه شدن صورت کمک کند، اما با این حال گزینه درمانی کاهش استخوان ابرو گزینه بهتری به نظر می رسد.

جراحی کاهش استخوان ابرو یک درمان زیبایی است که هدف آن تغییر شکل پیشانی شماست و این روش کم تهاجمی با تغییر فیزیکی شکل استخوان های تشکیل دهنده پیشانی انجام می شود. به عنوان یک قسمت برجسته از صورت ما، ظاهر پیشانی ما می تواند چهره ما را تحت تاثیر قرار دهد و استخوان ابروی بیرون زده چهره مردانه تری به صورت می دهد که اغلب زنان از آن ناراضی هستند. انتخاب این روش برای کانتورینگ پیشانی، در ابتدا می تواند دلهره آور باشد اما با داشتن اطلاعات بیشتر در مورد این عمل زیبایی قطعاً نظر شما عوض خواهد شد. ما در این مطلب تمام نکات و اطلاعات مهم در مورد این عمل زیبایی را بررسی می کنیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تراش استخوان ابرو چیست؟

 

تراش استخوان ابرو چیست؟ کانتورینگ پیشانی با کاهش استخوان ابرو می ‌تواند یک روش بسیار متحول کننده باشد و یکی از ویژگی ‌های رایج جراحی زنانه‌سازی صورت و مناسب برای کسانی است که از فرم پیشانی خود ناراضی هستند و یا عمل تطبیق جنسیت انجام داده و به دنبال زنانه تر کردن چهره خود هستند.

به طور کلی آناتومی و پیشانی مردانه تمایل دارد برآمدگی استخوانی برجسته‌تری را درست بالای چشم‌ ها نشان دهد که معمولاً به آن استخوان ابرو می‌ گویند. در حالی که پیشانی زنانه دارای ظاهری صاف تر و شیب ملایم است. قسمت مرکزی پیشانی یا ناحیه بین ابرو ها به زاویه ایجاد شده بین پیشانی و بینی مربوط می شود و قسمت جانبی آن بیشتر به موقعیت ابروها مربوط می شود، که ممکن است در سطح استخوان ابرو قرار گرفته و ظاهر مردانه تری را در برخی خانم ها نشان دهد و وقتی ابروها بالاتر از این سطح قرار می گیرند، ظاهری کمانی و زنانه تر به فرد می دهد (به عکس زیر توجه کنید) به همین علت است که برخی از خانم ها از ظاهر ابرو پیشانی خود ناراضی هستند و به دنبال جراحی های زیبایی می گردند که بتواند این مشکل را برطرف کنند.

بعد از اینکه متوجه شدیم تراش استخوان ابرو چیست باید بدانیم روش های مختلفی وجود دارد که جراحان ممکن است بسته به برجستگی استخوان ابرو، ضخامت دیواره سینوس پیشانی، اندازه سینوس و به طور کلی مدل پیشانی فرد از آنها استفاده کنند و یکی از آنها تراش استخوان ابرو است. ناگفته نماند که این روش و عمل زیبایی را می توان با لیفت ابرو یا جراحی کاهش یا پیشرفت خط مو ترکیب کرد. محل برش یا اسکار بستگی به آناتومی پیشانی، خط رویش مو و اینکه آیا در حال انجام سایر روش‌ها در همان زمان هستید، خواهد بود. بد نیست بدانید که جراحی کاهش یا پیشرفت خط مو معمولاً همزمان با جراحی کاهش استخوان ابرو انجام می شود.

برای رفع این مشکل، جراح زیبایی معمولاً اگر یک سینوس کوچک با دیواره سینوس فرونتال بسیار ضخیم وجود داشته باشد، استخوان اضافی ابرو را سوراخ کرده یا می تراشد. از طرف دیگر اگر شیب بین بینی و پیشانی از قبل ملایم و زنانه باشد، جراح ممکن است بتواند ناحیه بالا را پر کرده و آن را کانتور کند.

اگر دیواره سینوس فرونتال نازکی وجود داشته باشد، رایج ترین روشی که می توان انجام داد شامل برداشتن قطعه استخوان برجسته درست در جلوی سینوس است، بدین ترتیب استخوان تراشیده شده و به موقعیت خود باز می گردد.

در کمال تعجب، عمل تراش استخوان ابرو واقعاً دردناک نیست. علیرغم اینکه این یک روش جراحی است که در آن استخوان‌ها را کانتور می‌ کنیم و یک برش در خط مو ایجاد می ‌کنیم، اکثر مردم می ‌گویند که بهبودی اصلاً دردناک نیست. ممکن است کمی ناراحتی به دلیل اینکه بیمار به تازگی عمل جراحی انجام داده و برخی از افراد احساس تهوع دارند، وجود داشته باشد، اما این بیشتر به دلیل اثرات بیهوشی عمل است تا خود عمل.

آیا جراحی تراش استخوان ابرو خطرناک است؟

احتمالا شماهم این سوال را از خود کرده ایدکه تراش استخوان ابرو چیست؟ بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند این عمل زیبایی عمل خطرناک و سنگینی است و عوارض بدی دارد به همین دلیل هم از انجام آن سر باز می زنند. ولی آیا جراحی تراش استخوان ابرو خطرناک است؟ باید خاطر نشان کرد که تراش استخوان ابرو تا زمانی که توسط جراحی انجام شود که آناتومی پیشانی و صورت را به خوبی می داند و همیشه این نوع جراحی را انجام می دهد، نه تنها خطرناک نیست بلکه بسیار بازدهی خوبی نیز دارد و رضایت شما را به راحتی جلب میکند و نظر شما را در این مورد تغییر میدهد. با این وجود باید بدانید که مواردی در اطراف سینوس فرونتال و استخوان ابرو وجود دارد که باید در مورد آنها دقت کرد مانند خود سینوس فرونتال، مجاری و مغز. بنابراین در صورتی که به این جراحی زیبایی ابرو و پیشانی علاقه دارید، باید مطمئن شوید که جراح شما یک سی تی اسکن انجام می دهد تا قبل از جراحی، تصویر واضحی از آناتومی شما ارائه دهد. به علاوه در مورد انتظارات خود از نتیجه عمل و عوارض جانبی و دوران نقاهت آن نیز به طور شفاف صحبت کنید و از او راهنمایی بگیرید.

نحوه انجام تراش استخوان ابرو و مراحل آن

بعد از اینکه متوجه شدیم تراش استخوان ابرو چیست حال باید به بررسی نحوه انجام تراش استخوان ابرو و مراحل آن بپردازیم، کاهش استخوان ابرو شامل تغییر شکل خطوط پیشانی شما است. در حالی که این فرآیند بسته به نوع عمل بزرگ کردن پیشانی که انجام می ‌دهید می ‌تواند متفاوت باشد، چند مرحله متداول برای انجام آن وجود دارد که با هم می خوانیم:

۱. مشاوره قبل از عمل

اهمیت مشاوره قبل از عمل پزشک دلایل شما برای انجام این درمان و همچنین اهداف و انتظارات شما را توضیح خواهد داد. ممکن است یک ارزیابی سلامت کلی انجام شود و همچنین سی تی اسکن برای تجزیه و تحلیل شکل، موقعیت و اندازه استخوان ابرو و تعیین اینکه آیا شما واجد شرایط درمان هستید یا خیر.

۲. آماده شدن برای جراحی

پس از آنکه فهمیدیم تراش استخوان ابرو چیست و باید به قسمت های مهم بپردازیم، آماده شدن برای جراحی نیز جزو مراحل این عمل محسوب میشود چراکه بیشتر عمل های تراش استخوان ابرو با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. این بدان معنی است که در طول عمل کاملاً بیدار خواهید بود، اما نباید هیچ گونه درد یا ناراحتی احساس کنید. با این حال، بسته به وضعیت شما، پزشک ممکن است ترجیح دهد از بیهوشی عمومی نیز استفاده کند. این مسئله ای است که می تواند در طول مشاوره قبل از عمل مورد بحث قرار گیرد.

تکنیک تراش استخوان ابرو

 

۳. تکنیک تراش استخوان ابرو

بدنیست بدانید تکنیک تراش استخوان ابرو که پزشک شما از آن استفاده می کند به نوع جراحی که تحت آن قرار می گیرید بستگی دارد. اما، برخی از مراحل رایج در بیشتر کاهش استخوان ابرو دخیل هستند. به طور کلی مراحل این عمل زیبایی به شرح زیر است:

  1. برای دسترسی به استخوان ابرو، یک برش در ابرو ایجاد می شود که این برش به طور کلی در امتداد خط مو است به این دلیل که جای زخم و اسکار آن با موهای جلوی سر پوشانده شود.
  2. فرم ابرو را اصلاح می شود و هرگونه توده استخوانی مورد نیاز برای تغییر شکل پیشانی برداشته می شود.

دوران نقاهت برش استخوان ابرو

و قسمت مهم ماجرا بعد از اینکه متوجه شدیم تراش استخوان ابرو چیست دوران نقاهت برش استخوان ابرو است، زنانه سازی پیشانی یا همان عمل تراش استخوان ابرو معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود و دوران بهبودی آن بسیار راحت و کوتاه است. دوران نقاهت این عمل برای افراد مختلف بسیار متفاوت است، اما اکثر بیماران درد و درد را برای ۳ تا ۴ روز گزارش می کنند که به خوبی با دارو کنترل می شود. بی حسی کامل پوست سر در بالای برش قابل انتظار است، اما این بی حسی به آرامی و در طی چند ماه از بین می رود. اگر برشی در امتداد خط رویش مو ایجاد شود، بخیه هایی ایجاد می شود که باید در حدود یک هفته بعد از عمل برداشته شوند. اسکار حاصل از برش برای چندین ماه قابل مشاهده است، اما به آرامی محو می شود. موهای جدید در نهایت از طریق اسکار رشد می کنند و به پنهان کردن آن کمک می کنند. برای گذراندن هر چه بهتر و راحت تر این دوره داروی ضد درد، ضد التهاب، داروی تهوع و آنتی بیوتیک برای بیمار تجویز می شود.

مراقبت های بعد از تراش استخوان ابرو

یکی از اصلی ترین قسمت های هر عمل جراحی مراقبت های بعدد از عمل است، این جراحی نیز مانند دیگر عمل ها نیاز به مراقبت دارد و اما مراقبت های بعد از تراش استخوان ابرو ، پس از انجام عمل تراش استخوان ابرو می توانید انتظار کمی تورم و کبودی داشته باشید اما هر دردی معمولاً با مسکن‌های بدون نسخه قابل کنترل است و باید در چند روز اول کاهش یابد. باید سعی کنید به مدت ۱ تا ۲ هفته از ورزش یا فعالیت های شدید خودداری کنید تا به ناحیه تحت درمان فرصت بهبودی سریع بدهید.

اگر پزشک در حین جراحی از بخیه استفاده کرده باشد، بین ۷ تا ۱۰ روز پس از درمان، بخیه ها برداشته می شود و در صورت استفاده از بخیه های قابل حل، این بخیه ها پس از حدود یک هفته حل می شوند. اکثر بیماران چند هفته پس از درمان به سر کار باز می‌گردند، اما معمولاً برای حدود ۱ تا ۳ ماه بعد از عمل، مقداری بی‌حسی در پیشانی تجربه می ‌شود. نتایج کامل معمولاً چند ماه طول می‌ کشد تا بعد از عمل، به طور کامل مشاهده شود.

مراقبت های بعد از تراش استخوان ابرو

عوارض جانبی و خطرات تراش استخوان ابرو

در این قسمت از مقاله تراش استخوان ابرو چیست بد نیست بدانید درمورد عوارض جانبی و خطرات تراش استخوان ابرو بر اساس آناتومی منحصر به فرد صورت بیمار، خطرات نیز تا حد زیادی فردی هستند. این روش دارای خطرات جراحی مورد انتظار و همچنین چند مورد خاص برای تکنیک جراحی مورد استفاده است. برخی از عوارض جانبی تراش استخوان ابرو عبارتند از:

  1. عفونت
  2. جای زخم قابل مشاهده
  3. ریزش مو
  4. عوارض جانبی طولانی مدت
  5. نکروز پوست
  6. آسیب عصبی
  7. آسیب به سینوس فرونتال
  8. عوارض ناشی از بیهوشی عمومی

لازم به ذکر است که اکثر این خطرات و عوارض نادر هستند. اما شما می توانید با مراجعه به یک پزشک یا جراح با تجربه، این خطرات را کاهش دهید.

کاندیدای تراش استخوان ابرو

حال که میدانیم تراش استخوان ابرو چیست باید بدانیم افراد زیر کاندیدای تراش استخوان ابرو محسوب می‌شوند بررسی کنید که آیا جزو آنان هستید یا خیر:

  1. خانم‌هایی که صورت درشت و پف زیادی در پشت پلک بالای خود دارند.
  2. افرادی که جراحی پشت پلک بالا را انجام داده‌اند اما به خاطر برجستگی استخوان ناحیه ابرو به نتایج دلخواه دست نیافته‌اند.
  3. کسانی که در ناحیه پیشانی و اطراف چشم دارای برجستگی یا ناهمواری هستند و گودی چشم‌های آنها بیش از حالت طبیعی است.
  4. برجستگی استخوان ابرو باعث می‌شود چهره فرد خشن به نظر برسد. اکثر خانم‌هایی که چهره مردانه‌ای دارند، می‌توانند با تراش استخوان ابرو به ظاهر ظریف‌تری دست پیدا کنند.
  5. از آنجایی که جراحی تراش استخوان ابرو ممکن است با توجه به شرایط فرد تحت بیهوشی انجام ‌شود، لازم است فرد متقاضی از سلامت عمومی مطلوبی برخوردار باشد. افرادی که فشار خون بسیار بالا، دیابت کنترل نشده و اختلالات خونریزی دارند، کاندید مناسبی برای این روش نیستند.

خلاصه ای از تراش استخوان ابرو

برای مرور و جمع بندی راحت‌تر شما عزیزان، مهم‌ترین نکات پیرامون تراش استخوان ابرو در جدول زیر آورده شده است.

جمع بندی تراش استخوان ابرو
سن مجاز برای جراحی تراش استخوان ابرو: بالای ۲۰ سال
طول مدت جراحی: حدود ۹۰ دقیقه
بی حسی موضعی یا بیهوشی: با توجه به وضعیت بدنی فرد و تکنیک به کار رفته انتخاب می‌شود.
تکنیک‌های موجود برای تراش استخوان ابرو: ایجاد برش در داخل مو، ایجاد برش در ابتدای مو، جراحی به روش باز
دوره نقاهت: رفع کبودی حدود ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد/ حدود ۸۰ درصد از ورم در طی یک ماه اول برطرف می‌شود/ رفع کامل تورم (۲۰ درصد باقی مانده) بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد.

هزینه تراش استخوان ابرو

شاید بپرسید عوامل موثر بر هزینه تراش استخوان ابرو چیست باید بدانید، هزینه تراش استخوان ابرو در سال های اخیر مقرون به صرفه تر شده است. اما، قیمت‌های درمان بسته به چند عامل می‌تواند تغییر کند. هزینه های کاهش استخوان ابرو می تواند بر اساس موارد زیر متفاوت باشد:

  • وسعت و پیچیدگی ناحیه تحت درمان
  • دستمزد پزشک و کلینیک خاصی که انتخاب می کنید
  • ترکیب این عمل با یک درمان حمایتی مانند فرم دادن به فک یا ایمپلنت گونه
  • تهیه نسخه های دارویی
  • هزینه های مربوط به بیهوشی

برای اطلاعات بیشتر از لیفت ابرو با اندوتاین این مقاله را مطالعه نمایید.

انجام جراحی تراش استخوان ابرو توسط دکتر ذوالفقاری

و اما انجام جراحی تراش استخوان ابرو توسط دکتر ذوالفقاری ، عمل زنانه سازی پیشانی یا همان تراش استخوان ابرو شامل بازسازی استخوان پیشانی با تراشیدن قوس فوقانی و تمام برآمدگی های استخوان پیشانی است برای عقب راندن استخوان ابرو و کمک به زنانه تر کردن فرم پیشانی. این عمل کم تهاجمی است و عوارض جانبی کمی دارد اما می تواند چهره شما را کاملاً تغییر دهد. دکتر علی اصغر ذوالفقاری جراحی با تجربه در زمینه جراحی تراش استخوان ابرو می‌باشد. می‌توانید برای مطلع شدن از شرایط جراحی با مشاورین ایشان تماس بگیرید. در این مطلب اطلاعات جامع و کاملی در مورد این جراحی زیبایی وجود دارد. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چند سوال رایج در مورد تراش استخوان ابرو در زیر گردآوری شده است.

پنوماتیزاسیون یا گشاد شدن حفره سینوس فرونتال، برجستگی استخوان های ابرو را ایجاد می‌کند. این رشد استخوان نیست، بلکه کشش استخوان به دلیل انبساط هوای زیرین است. به همین دلیل است که استخوان‌های ابرو هر چه بزرگتر باشند، نازک‌تر خواهند بود و اغلب تنها چند میلی‌ متر ضخامت دارند. وجود برجستگی در استخوان ابرو غالبا امری ژنتیکی است و در صورت ایجاد شدن، توسط هیچ گونه فشار یا قالب گیری خارجی قابل تغییر نیست. اگر برجستگی استخوان ابرو از نظر زیبایی شناسی، بیش از حد باشد آنگاه لازم است برای کاهش استخوان ابرو جراحی انجام شود.

نتایج حاصل از تراش استخوان ابرو دائمی خواهد بود و نیازی نیست نگران رشد مجدد استخوان ابرو باشید.

خیر. جراحی تراش استخوان ابرو یک روش کم تهاجمی با حداقل عوارض جانبی است. استفاده از تکنیک‌های مختلف جراحی با توجه به میزان برجستگی استخوان ابرو و وضعیت بدنی فرد باعث می‌شود که بیمار در طول جراحی هیچ گونه دردی احساس نکند و دوره نقاهتی آسان و بدون ریسک قابل توجه را سپری نماید.

بخیه‌های جذبی برای تراش استخوان ابرو پس از حدود یک هفته جذب می‌شوند. بخیه‌های غیر جذبی نیز ۷ تا ۱۰ روز پس از عمل کشیده خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 6 =