عوامل تأثیرگذار و فاکتورهای مهم در تعیین هزینه عمل بینی

8

افرادی که قصد دارند رینوپلاستی انجام دهند، می‌توانند دغدغه‌های متعددی داشته باشند. آنها نگران فرم نهایی بینی خود هستند، سعی دارند بهترین پزشک را انتخاب کنند تا جلوی عوارض جانبی احتمالی را بگیرند و می‌خواهند بدانند که هزینه عمل بینی برای آنها چقدر تمام می‌شود. تعیین این هزینه پس از معاینه و ارزیابی بینی شما توسط جراح در جلسه مشاوره تخمین زده خواهد شد. تعیین این هزینه با در نظر گرفتن چندین فاکتور انجام می‌شود. مطلب امروز به طور کامل به عوامل تأثیرگذار و فاکتورهای مهم در تعیین هزینه رینوپلاستی می‌پردازد. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

مسئله مهمی که می‌تواند ذهن هر زیباجویی را درگیر کند، فکر کردن به هزینه انجام رینوپلاستی است. اگر کمی در این مورد تحقیق کرده باشید، پس حتما متوجه شده‌اید که هزینه جراحی بینی می‌تواند بسیار متغیر باشد. عوامل متعددی بر هزینه کلی رینوپلاستی تأثیر می‌گذارند و البته قیمت بالا همیشه به معنای کیفیت عالی کار نیست. اما این فاکتورها از چه قرار هستند؟ باید بدانید که هزینه عمل بینی، چیزی فراتر از دستمزد پزشک است. در زیر به مهم‌ترین عواملی که می‌توانند بر هزینه نهایی کار تأثیر بگذارند، می‌پردازیم.

  • بیمه: از آنجا که رینوپلاستی یک عمل زیبایی انتخابی است، در اغلب موارد تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. اگر انحراف تیغه بینی یا یک نقص جدی داشته باشید که بر تنفس شما تأثیر می‌گذارد، ممکن است بتوانید بخشی از هزینه جراحی بینی خود را برای این سپتوپلاستی دریافت کنید. آسیب، بیماری یا سرطانی که باعث از دست دادن بخشی از بینی شما شود، می‌تواند نیاز به جراحی ترمیمی بینی داشته باشد که ممکن است تا حدی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. اما برای دریافت این هزینه باید آزمایشات و اسکن‌های لازم انجام شود و مدارک مربوط به نقص بینی شما مورد تأیید بیمه درمانی‌تان قرار بگیرد.
  • دستمزد جراح: پزشک شما حق الزحمه مختص به خود را برای انجام جراحی بینی دریافت می‌کند که می‌تواند بر اساس تجربه و موقعیت جغرافیایی جراح متغیر باشد. پزشکان در شهرهای بزرگ معمولا دستمزدهای بالاتری را مطالبه می‌کنند زیرا هزینه‌های سربار (overhead) در آنجا بالاتر از شهرهای کوچکتر است. همچنین حق الزحمه جراحانی که تجربه بیشتری دارند، نسبت به جراحان تازه کار بیشتر است.
  • بیهوشی: تکنسین بیهوشی برای خدمات خود هزینه جداگانه‌ای دریافت می‌کند. پزشک شما ممکن است از یک متخصص بیهوشی یا یک پرستار بیهوشی معتبر استفاده کند. شما می‌توانید بیهوشی عمومی دریافت کنید و کاملا بیهوش شوید یا از یک آرامبخش وریدی استفاده نمایید. در اینصورت شما آرامش عمیقی را در طول عمل احساس می‌کنید اما در طی جراحی بیهوش نمی‌شوید. هر یک از این دو گزینه، قیمت متفاوتی خواهند داشت. هزینه یک پرستار بیهوشی نیز معمولا کمی کمتر از یک متخصص بیهوشی است.
  • تسهیلات جراحی: عمل بینی را می‌توانید در یک بیمارستان و یا مراکز جراحی سرپایی انجام دهید. بیمارستان معمولا هزینه بالاتری خواهد داشت به خصوص اگر قرار باشد پس از عمل، یک شب در بیمارستان بستری شوید.
  • مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی: شما چند هفته قبل از جراحی با پزشک خود ملاقات خواهید کرد تا در مورد انتظارات شخصی خود از عمل صحبت کنید و برای انجام پروسه برنامه ریزی نمایید (جلسه مشاوره). برخی پزشکان، جلسه مشاوره رایگان دارند و برخی دیگر ویزیت دریافت می‌کنند. همچنین لازم است اسکن و آزمایشات قبل از جراحی را انجام دهید که هزینه جداگانه‌ای دارد. بعد از جراحی نیز شما به داروهای ضد درد، چسب بینی و گاز استریل و … برای کنترل درد و پانسمان بینی‌تان نیاز خواهید داشت. در هنگام تعیین هزینه کلی رینوپلاستی باید همه این ویزیت‌ها و وسایل مورد نیاز قبل و بعد از عمل را نیز در نظر بگیرید. حتما از پزشک خود سوال کنید که آیا هزینه ویزیت‌ها و لوازم مورد نیاز  بعد از عمل به طور جداگانه دریافت می‌شود یا در هزینه عمل لحاظ شده است.
نتیجه قبل و بعد عمل زیبایی بینی
  • میزان پیچیدگی عمل بینی: پیچیدگی خود رینوپلاستی، از عواملی است که معمولا افراد در هنگام در نظر گرفتن هزینه کلی عمل بینی فراموش می‌کنند. بسته به اینکه پوست ضخیم یا نازک، صدمات متعدد به بینی یا انحراف شدید بینی دارید یا نه، پیچیدگی عمل جراحی مورد نیاز می‌تواند متفاوت باشد و متعاقبا هزینه آن نیز افزایش خواهد یافت. در اکثر موارد هزینه عمل بینی‌های گوشتی بالاتر از بینی‌های استخوانی است زیرا عمل آنها سنگین‌تر است و به دقت و تجربه بیشتری نیاز دارد. همچنین اگر برای تغییر شکل و ساختار بینی به پیوند غضروف نیاز داشته باشید، لازم است این بافت از گوش، دنده یا تیغه بینی شما برداشته شود و در نتیجه عمل پیچیده‌تر و هزینه آن بیشتر خواهد بود.
  • تکنیک استفاده شده برای جراحی بینی: بطور کلی در جراحی بینی از دو تکنیک استفاده می‌شود: عمل بینی باز و عمل بینی بسته. اگر جراحی بینی شما به روش بسته انجام شود، برشی در بینی شما ایجاد نخواهد شد و پروسه جراحی از طریق سوراخ‌های بینی انجام می‌شود. در مواردی که بینی به تغییرات جزئی و محدود نیاز داشته باشد، پزشک می‌تواند عمل بینی بسته را انتخاب کند. اما در جراحی باز، پوست بینی کنار زده می‌شود. مدت این جراحی و میزان پیچیدگی آن، بیشتر از عمل بسته است و می‌تواند تغییرات اساسی و قابل توجهی در ساختار بینی ایجاد کند. بنابراین واضح است که هزینه بالاتری خواهد داشت.
  • تعداد جراحی‌های قبلی رینوپلاستی: به طور معمول عمل‌های جراحی بینی بعدی که به آن جراحی ترمیمی نیز می‌گویند، دشوارتر است زیر احتمال بروز عوارض جانبی پس از جراحی مجدد بینی بیشتر خواهد بود و دوره بهبودی طولانی‌تری نیز دارد. بنابراین لازم است برای انجام جراحی ترمیم بینی، به یک پزشک بسیار متبحر مراجعه کنید تا از پس دشواری عمل بر بیاد. همه این موارد باعث می‌شود که عمل جراحی بینی شما هزینه بالاتری داشته باشد.
  • سایر هزینه‌ها: اگر برای انجام جراحی بین خود به شهر دیگری رفته باشید، باید هزینه حمل و نقل و هزینه اقامت در آنجا را نیز در نظر بگیرید. همچنین لازم است در چند روز اول دوره نقاهت خود سر کار نروید که می‌تواند به کاهش درآمد شما منجر شود. این موار جزء هزینه‌های غیر مستقیم جراحی بینی محسوب می‌شود.

چرا عمل بینی ارزان، ریسک بالاتری دارد؟

در بسیاری از موارد، شاهد تبلیغات برخی کلینیک‌ها و پزشکان زیبایی در مورد انجام عمل بینی ارزان هستیم. متأسفانه چنین تبلیغاتی می‌تواند اکثر افراد را وسوسه کند تا رینوپلاستی خود را با صرف هزینه پایین‌تری انجام دهند. اما با کمی تحقیق و پرس‌ و جو متوجه می‌شوید مراکز یا مطب‌هایی که جراحی بینی ارزان را پیشنهاد می‌کنند، اِشکالاتی دارند. اول اینکه آنها معمولا اصول استاندارد رینوپلاستی را رعایت نمی‌کنند. به عنوان مثال بجای یک جراح با تجربه، یک رزیدنت کم تجربه عمل بینی شما را انجام می‌دهد و همین کم تجربگی پزشک می‌تواند بر نتیجه نهایی کار تأثیر بگذارد. ضمنا این گونه جراحان معمولا در یک روز، چندین عمل بینی را پشت سر هم انجام می‌دهند و بنابراین هر جراحی بدون اختصاص زمان لازم و دقت کافی صورت می‌گیرد. این مسئله می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایندی را متوجه بیمار سازد.

نتیجه عمل بینی دائمی و ماندگار است

بنابراین پشیمانی از انجام رینوپلاستی پس از عمل می‌تواند اعتماد بنفس شما به شدت پایین بیاورد. مگر آنکه مجددا جراحی بینی انجام دهید که این به معنای صرف هزینه مجدد و البته بسیار بیشتر و قرار گرفتن در معرض ریسک بالاتر عوارض جانبی (در مقایسه با جراحی بینی اولیه شما) خواهد بود.

برای آشنایی با عمل بینی استخوانی پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه نمایید.

حرف آخر

رینوپلاستی یا جراحی بینی، یک عمل زیبایی پرطرفدار است که می‌تواند بهبودهای قابل توجهی در چهره افراد ایجاد کند. هر جراحی بینی، یک فرایند منحصر بفرد است و متناسب با اهداف درمانی و زیبایی هر بیمار طراحی می‌شود. پیچیدگی عمل، زمان مورد نیاز برای جراحی، محل زندگی شما، میزان تجربه پزشک جراح و تکنیک‌های مورد استفاده در جراحی، تعدادی از عواملی هستند که در تعیین هزینه عمل بینی شما نقش دارند. به طور کلی هزینه جراحی بینی، کمی بیشتر از سایر روش‌های زیبایی است و علت آن، دقت و مهارتی است که جراح باید برای ایجاد تغییر در ساختار و فرم بینی بکار گیرد.

سوالات متداول هزینه عمل بینی

مدت زمان انجام جراحی بینی به نوع بینی بیمار و شدت مشکل او بستگی دارد. اگر بینی به تغییرات مختصر و جزئی نیاز داشته باشد، معمولا عمل در عرض دو ساعت به پایان خواهد رسید. اما در مواردی که جراحی سنگین‌تر و میزان تغییرات مورد نیاز بیشتر باشد (مثلا در بینی‌هایی که نیاز به پیوند غضروف دارند)، این زمان می‌تواند تا سه ساعت نیز افزایش یابد و در نتیجه هزینه جراحی نیز بیشتر خواهد شد.

شاید شنیده باشید که برخی پزشکان از لیزر برای انجام رینوپلاستی استفاده می‌کنند و حتی به این خاطر، هزینه بیشتری دریافت می‌نمایند. باید بدانید که لیزر فقط برای انجام برش ابتدای عمل بکار می‌رود و مزیت قابل توجهی نسبت به تیغ جراحی ندارد. بنابراین استفاده از برش لیزری صرفا جنبه تبلیغاتی خواهد داشت.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چون نوک بینی‌شان بزرگ است، پس حتما بینی گوشتی دارند. در حالیکه بزرگ بودن سر بینی می‌تواند بخاطر غضروف‌های بزرگ این ناحیه باشد یا به ضخیم بودن پوست بینی مربوط شود. بنابراین توصیه می‌شود خودتان در این مورد قضاوت نکنید و اجازه دهید جراح پس از معاینه بینی شما، نوع آن را تشخیص دهد و هزینه انجام جراحی را تعیین نماید.

در رینوپلاستی عموما از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود تا جراح، فرصت و آرامش کافی را برای انجام دقیق پروسه جراحی داشته باشد. با اینحال نوع بیهوشی مناسب برای شما توسط متخصص بیهوشی‌تان تعیین می‌شود که به وضعیت سلامتی، سن، و میزان تغییراتی که لازم است روی بینی شما اعمال شود، بستگی خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − سیزده =