عمل بینی استخوانی + نمونه واقعی قبل و بعد از عمل

2

قبل از جراحی زیبایی بینی باید مواردی مثل نوع بینی مورد بررسی قرار بگیرد. همانطور که می‌دانید، بینی انواع مختلفی دارد. برخی از انواع بینی شامل بینی استخوانی و بینی گوشتی هستند. تشخیص نوع بینی قبل از جراحی زیبایی بینی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا پزشک زمانی می‌تواند بهترین روش برای جراحی بینی را پیشنهاد دهد که ابتدا نوع بینی شخص را تشخیص داده باشد. تشخیص بینی استخوانی بسیار ساده است.

این نوع بینی معمولا غضروف و بافت استخوانی بیشتری نسبت به بینی گوشتی دارد. همچنین چربی تجمع یافته زیر سطح پوست، در بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی کمتر است. جراحی بینی استخوانی تحت شرایط خاصی انجام می‌شود که در ادامه این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بینی استخوانی و مقایسه با بینی غضروفی یا بینی گوشتی

حجم بالای بافت استخوانی باعث می‌شود تا فضای زیادی برای رشد سلول‌های چربی وجود نداشته باشد. به همین دلیل، پوست سطح بینی استخوانی معمولا نازک است و چربی کمی دارد.

در افراد با بینی استخوانی، مشکلاتی مثل برآمدگی یا قوز مشهودتر است. بینی‌های استخوانی معمولا مقدار قابل توجهی غضروف دارند. به همین دلیل، پزشک برای اصلاح فرم بینی و جراحی زیبایی نیازی به استفاده از غضروف مصنوعی ندارد. زیرا می‌تواند از غضروف بینی خود شخص استفاده کند. افراد با بینی استخوانی، معمولاً بیشتر متقاضی انجام جراحی زیبایی هستند. چرا که در بینی استخوانی، مشکلات ساختاری بینی مثل انحراف کاملا مشخص است.

اما در بینی گوشتی، ممکن است به علت تجمع چربی در سمت راست یا چپ بینی، انحراف به شکل شدید مشخص نباشد. با این حال، جراحی بینی همیشه یک انتخاب کاملا مناسب برای افراد با بینی استخوانی است. چرا که این دسته از افراد معمولاً نتیجه بهتری را بعد از عمل مشاهده می‌کنند و رضایت بیشتری دارند.

مراحل جراحی بینی استخوانی 

جراحی بینی استخوانی مراحل خاص خود را دارد. بیشتر مراحل عمل بینی استخوانی با سایر انواع بینی مثل بینی گوشتی یکسان است. با این حال، در برخی از مراحل می‌توان تفاوت‌هایی را نیز مشاهده کرد. در ادامه به طور کامل مراحل جراحی بینی استخوانی را برای شما بازگو می‌کنیم:

  • جلسه مشاوره

اولین و مهم‌ترین مرحله قبل از جراحی بینی، شرکت در جلسه مشاوره است. با توجه به اینکه بینی شما استخوانی است، باید حتماً در این جلسه شرکت کنید تا با مشورت پزشک، به یک سبک مناسب جراحی برسید. به عنوان مثال، برخی از افراد دارای بینی استخوانی با تیغه بلند هستند. معمولا پزشکان به این دسته از افراد توصیه می‌کنند که جراحی را به شکل نیمه فانتزی انجام دهند. زیرا در این حالت، تیغه بینی کوتاه‌تر به نظر می‌رسد و تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر فرد خواهد داشت.

اما در صورتی که بینی استخوانی با تیغه بلند به شکل تقریباً طبیعی جراحی شود، ممکن است ظاهر بسیار بدی را به صورت شخص ببخشد. تشخیص بهترین سبک جراحی زیبایی بینی برای افراد با بینی استخوانی راحت‌تر از بینی گوشتی است. زمانی که در جلسه مشاوره شرکت می‌کنید پزشک به آرامی تیغه بینی و نوک بینی را لمس می‌کند تا میزان استخوان زیر پوست را به طور کامل احساس کند. دومین چیزی که پزشک در جلسه مشاوره به آن توجه می‌کند، میزان غضروف روی بافت استخوانی است.

غضروف در بینی استخوانی روی دو بخش مختلف قرار می‌گیرد. اولین بخشی که غضروف روی آن قرار می‌گیرد، تیغه جلویی بینی است که اصطلاحا قوز یا برآمدگی بینی نامیده می‌شود. علاوه بر این، بخشی از غضروف روی نوک بینی قرار دارد. پزشک به طور کامل این دو ناحیه را مورد بررسی قرار می‌دهد تا میزان غضروف را بررسی کند. در صورتی که بینی استخوانی دارای حجم مناسبی از غضروف باشد، نیازی به استفاده از غضروف مصنوعی برای پایداری بینی و اصلاح فرم آن نخواهد بود.

اما در صورتی که بینی استخوانی شما غضروف زیادی نداشته باشد، پزشک مجبور است از غضروف‌های سایر نواحی بدن مثل غضروف گوش یا غضروف مصنوعی استفاده کند. شما می‌توانید شکل بینی مورد نظر خود را به پزشک نشان دهید تا در نهایت روی یک سبک بینی به توافق برسید.

  • انجام آزمایش 

بعد از اینکه جلسه مشاوره به پایان رسید، باید نتایج آزمایش خود را نزد پزشک ببرید. معمولاً تعدادی آزمایش استاندارد و مشخص وجود دارد که تمامی کلینیک‌های زیبایی نتایج آن را از شما درخواست می‌کنند. نتایج آزمایش جراحی زیبایی بینی استخوانی ظرف سه الی پنج روز آماده خواهد شد. بعد از آن، لازم است نتیجه آزمایش را به پزشک نشان دهید و در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشت، می‌توانید برای جراحی آماده شوید.

برخی از افراد صرف نظر از اینکه چه نوع بینی دارند، کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی نیستند. به عنوان مثال، انجام جراحی زیبایی بینی برای افراد باردار و افرادی که دارای دیابت شدید هستند به هیچ وجه مناسب نیست.

  • ورود به دوره ریکاوری ( مراقبت قبل عمل)

دوره ریکاوری نیز یکی دیگر از مراحل جراحی زیبایی بینی استخوانی بوده و با مراحل جراحی بینی گوشتی یکسان است. دوره ریکاوری به بازه زمانی ۳ تا ۷ روز قبل از جراحی زیبایی بینی گفته می‌شود. شما در این دوره زمانی، فرصت دارد تا به طور کامل خود را برای عمل زیبایی آماده کنید. به عنوان مثال، بهتر است لوازمی که بعد از جراحی به آنها نیاز دارید را تهیه کرده و در منزل قرار دهید.

چرا که ممکن است برای یک الی دو هفته توانایی خروج از منزل را نداشته باشید. همچنین از مصرف غذاهای چرب و شور خودداری کنید. به اندازه کافی غذا و نوشیدنی‌های حاوی ویتامین تهیه کنید تا بدن شما بعد از عمل ضعیف نشود.

  • انجام جراحی بینی استخوانی 

در روز عمل، ابتدا نوعی ماده بیهوشی به بدن شما تزریق می‌شود. با توجه به اینکه جراحی زیبایی بینی به شکل باز یا بسته انجام می‌شود، نوع ماده بیهوشی و روش پزشک کاملاً متفاوت خواهد بود. در هر صورت، در بینی استخوانی پزشک مجبور است کمی پره‌های بینی یا قسمت میانی بینی را برش بزند. این برش به پزشک امکان می‌دهد تا دسترسی بهتری به بافت استخوانی زیر سطح پوست داشته باشد.

بعد از آن، پزشک از ابزارهایی برای شکستن بافت استخوانی و فرم دهی مجدد آن استفاده می‌کند. قبل از انجام این کار، پزشک موظف است غضروف روی تیغه جلوی بینی را بردارد. در صورتی که مقدار غضروف کافی باشد، نیازی به استفاده از غضروف مصنوعی نخواهد بود و پزشک می‌تواند همان غضروف را برای بخش جلویی نوک بینی مورد استفاده قرار دهد. احتمال خونریزی و درد بعد از جراحی بینی استخوانی بیشتر از بینی گوشتی است.

چرا که در این روش، پزشک مجبور است ضربات شدیدتری به بافت استخوانی وارد کند تا استخوان شکسته شده و راحت‌تر فرم بگیرد. بعد از فرمدهی استخوان بینی، پزشک مجدداً پره‌های بینی را سر جای خود قرار داده و آن را بخیه می‌زند. برخی از پزشکان از تامپون برای پایداری بافت استخوانی بینی استفاده می‌کنند. مدت زمان قرارگیری تامپون در حفره بینی به نوع بینی شما و نظر پزشک بستگی دارد.

غضروف در بینی استخوانی

برای اطلاعات بیشتر از جراحی بینی فانتزی این مقاله را مطالعه نمایید.

مراقبت ‌های بعد از عمل بینی استخوانی 

جراحی بینی به تنهایی تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی صورت شما دارد. اما اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از جراحی بینی استخوانی دریافت کنید، باید حتماً مراقبت‌های بعد از عمل را انجام دهید. همانطور که گفته شد، مقدار درد و خونریزی بعد از جراحی بینی استخوانی بیشتر است. به همین دلیل، لازم است تمامی مواردی که در این مقاله بیان می‌شود بعد از جراحی بینی استخوانی به طور کامل رعایت شده و مورد توجه قرار بگیرد. برخی از مراقبت‌های بعد از عمل بینی استخوانی شامل موارد زیر هستند:

۱.نحوه خوابیدن

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید بعد از جراحی زیبایی بینی استخوانی به آن توجه کنید، نحوه دراز کشیدن روی سطح زمین است. تا جایی که می‌توانید در چند ساعت اول بعد از جراحی به پهلو روی زمین دراز نکشید. صورت شما باید کاملاً رو به سقف قرار بگیرد.

علاوه بر این، برای اینکه خون در بدن شما به شکل متعادلی جریان پیدا کند، لازم است از یک یا دو بالش زیر سر خود استفاده کنید. در زمان دراز کشیدن روی زمین، حتماً سر خود را به سمت بالا بگیرید تا خونریزی شدیدتر نشود. اگر به شکل کاملاً صاف روی سطح زمین دراز بکشید، ممکن است درد شدیدی را احساس کنید و بینی شما متورم‌تر شود.

۲.استفاده از کمپرس آب سرد

برای متوقف ساختن خونریزی بینی استخوانی، بعد از جراحی حتماً از کمپرس آب سرد استفاده کنید. با توجه به اینکه روی بینی شما گچ قرار دارد، کمپرس آب یخ به صورت مستقیم با پوست بینی در تماس نخواهد بود. ولی در هر صورت، بهتر است کمپرس آب سرد را در یک حوله یا پارچه قرار دهید. نحوه قرار دادن کمپرس آب سرد بعد از جراحی بینی به این صورت است که ابتدا باید کمپرس را برای حدود ۳۰ دقیقه روی سمت چپ بینی قرار دهید و سپس جای آن را با سمت راست بینی عوض کنید.

۳.تغذیه مناسب

تا جایی که می‌توانید از مواد غذایی حاوی ویتامین استفاده کنید. با توجه به اینکه غذا خوردن برای حدود سه الی هفت روز بسیار سخت است، می‌توانید غذاهای مایع مثل سوپ یا فرنی استفاده کنید. نوع تغذیه شما بعد از جراحی بینی اهمیت بسیار زیادی دارد.

بسیاری از افراد به دلیل عدم تغذیه صحیح به خصوص در یک الی دو هفته اول بعد از جراحی بینی، خونریزی و درد بیشتری را نسبت به سایر افراد تجربه کرده و دوره نقاهت طولانی‌تری داشته‌اند. بافت استخوانی بینی شما بعد از عمل به مقدار زیادی ویتامین و مواد غذایی پر انرژی نیاز دارد تا مجدداً سطح پوست را ترمیم کند. سعی کنید به صورت روزانه ۲ تا ۳ لیوان آب میوه مصرف کنید و از سبزیجات طبیعی مثل آب کرفس برای التیام زخم و ترمیم جای بخیه استفاده کنید.

۴. رعایت نظافت 

نظافت بعد از جراحی زیبایی بینی استخوانی را جدی بگیرید. حجم خونریزی شما نسبت به افرادی که بینی گوشتی دارند، بیشتر است. به همین دلیل، ممکن است گاز استریل زیر سطح بینی پیوسته آلوده شود.

در صورت خونریزی شدید، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا برای شما قرص‌های متوقف کننده خونریزی تجویز کند. علاوه بر این، تقریبا هر ۴ ساعت یکبار گاز استریل زیر بینی را تعویض کنید و با استفاده از سرم شستشو محل بخیه را تمیز نگه دارید تا از تجمع مواد آلوده یا میکروب‌ها در محل زخم جلوگیری شود.

۵.مصرف به موقع آنتی بیوتیک

تا جایی که می‌توانید آنتی بیوتیک مصرف کنید تا دوره نقاهت شما سریع‌تر سپری شود. اگر جراحی بینی را در زمستان انجام می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم حتما لباس‌های گرم و مناسب بپوشید تا از سرماخوردگی به خصوص در یک الی دو ماه اول بعد از جراحی بینی جلوگیری شود.

۶.عدم انجام فعالیت های سنگین

تا جایی که ممکن است از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین خودداری کنید. فعالیت‌های ورزشی مثل دویدن یا برداشتن وزنه‌های سنگین آسیب بسیار زیادی به شما وارد می‌کنند.

فواید جراحی بینی استخوانی 

جراحی بینی استخوانی معمولاً طرفداران بیشتری نسبت به بینی گوشتی دارد. بعد از جراحی بینی استخوانی، صورت شما به طور کامل تغییر خواهد کرد و شاهد نتایج فوق العاده آن خواهید بود. در ادامه برخی از فواید جراحی بینی استخوانی را برای شما بیان می‌کنیم:

  • بهبود فرم بینی 

یکی از مهم‌ترین مزایای جراحی بینی استخوانی، بهبود فرم بینی است. همانطور که گفته شد، نواقص ظاهری مثل انحراف یا برآمدگی روی بینی استخوانی بیشتر از بینی گوشتی نشان داده می‌شود. به همین دلیل، تغییرات صورت بعد از جراحی بینی استخوانی بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، پزشک راحت‌تر می‌تواند فرم دلخواه شما را طراحی کرده و یک بینی با ظاهر جذاب به شما تحویل دهد.

  • افزایش جذابیت ظاهری 

با توجه به اینکه بینی استخوانی در مرکز صورت قرار دارد، بنابراین می‌تواند باعث شود که سایر بخش‌های صورت یا چشم‌ها چندان به چشم نیاید. جراحی بینی استخوانی قادر است حجم بینی شما را تا حد زیادی کاهش داده و آن را زیباتر سازد. به همین دلیل، سایر بخش‌های صورت مثل چشم ها، گونه‌ها و لب‌ها بیش از پیش مشخص خواهد شد. به این ترتیب، جذابیت ظاهری صورت شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • نتایج دائمی

بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی نتایج بهتر و دائمی‌تری دارد. در برخی از افراد با بینی گوشتی، ممکن است شکل بینی بعد از چند سال به حالت اول برگردد. در افرادی با بینی گوشتی، گاهی اوقات ممکن است مجدداً چربی روی بافت استخوانی بینی تجمع پیدا کرده و ظاهر بینی را تغییر دهد. اما در افرادی با بینی استخوانی، چنین چیزی امکان پذیر نیست.

انجام جراحی بینی استخوانی

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره جراحی بینی استخوانی صحبت شد. بینی استخوانی دارای حجم استخوان بیشتری نسبت به بینی گوشتی است. علاوه بر این، ساختار آن مستحکم بوده و به راحتی تغییر نمی‌کند. اگرچه انجام جراحی بینی استخوانی سخت‌تر و پیچیده‌تر از جراحی بینی گوشتی است، اما نتایج حاصل از جراحی بینی استخوانی از سایر انواع بینی بهتر است.

جراحی زیبایی بینی استخوانی قادر است به طور کامل فرم بینی شما را اصلاح کند و انحراف یا برآمدگی روی تیغه بینی را از بین ببرد. بنابراین، اگر یکی از متقاضیان جراحی بینی استخوانی هستید، مطمئن باشید که بعد از جراحی از تصمیم خود راضی خواهید بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =