لیفت ابرو با نخ چگونه انجام می‌شود و برای چه کسانی مناسب است؟

6

لیفت ابرو نوعی از درمان های زیبایی غیر تهاجمی است که پوست یک سوم بالایی صورت شما را لیفت و سفت می کند. این روش زیبایی پوست پیشانی را صاف می کند، ابروهای افتاده فرد را از طرفین و مرکز بالا می برد و چشمان شما را پهن تر و جوان تر نشان می دهد. یکی از تکنیک های مورد استفاده برای لیفت ابرو، بالا بردن و لیفت ابرو با نخ است و از همه مهم تر در لیفت ابرو با نخ نیازی به چاقوی جراحی یا دوران نقاهت طولانی و پر دردسر نیست.

جراحی لیفت ابرو در برخی موارد با تزریق بوتاکس نیز قابل انجام است اما مزایای لیفت با نخ به قدری زیاد است که معمولاً این روش زیبایی برای بالا بردن ابرو بیشتر پیشنهاد می شود. در این تکنیک از نخ پلی دیوکسانون (PDO) یا پلی لاکتیک اسید (PLLA) استفاده می شود که زیر پوست رفته، به آرامی بافت زیرین را بالا می کشد و آن را در جای خود نگه می دارد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر و جامع تر در این زمینه هستید پیشنهاد ما به شما مطالعه این مطلب است؛ در این مطلب تمام اطلاعات مربوط به این نوع لیفت ابرو را توضیح دادیم.

لیفت ابرو با نخ و چگونگی انجام آن

لیفت ابرو با نخ و چگونگی انجام آن با نخ تکنیکی است که از نخ های نازک پلی دیوکسانون (PDO) که در زیر پوست قرار داده می شود، استفاده می کند تا به آرامی بافت ناحیه مورد نظر برای مثال ابرو را تغییر مکان دهد و تولید کلاژن را برای افزایش حجم تحریک کند. نخ های PDO دارای تاییدیه FDA هستند، با عوارض جانبی کم یا حتی بدون داشتن عوارض. برای لیفت ابرو با نخ، نخ های PDO در پیشانی قرار می گیرند تا ابرو و ناحیه اطراف چشم را لیفت کنند. این نخ ها با گذشت زمان حل می شوند و پوستی صاف تر، شاداب تر و جوان تر در جای خود باقی می گذارند.

قبل از درمان شما، جراح و پزشک آموزش دیده شما ناحیه مورد درمان را ارزیابی کرده و طبق آن یک برنامه درمانی شخصی برای شما ایجاد می ‌کند و نواحی را که می ‌خواهید بهبود دهید را هدف قرار می ‌دهد. در طول درمان، یک بی حس کننده موضعی به شما داده می شود. سپس نخ‌ های PDO با بخیه‌ هایی که فرآیند لیفتینگ را آغاز می‌ کنند، دقیقاً در زیر پوست قرار داده می ‌شوند. این روش حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد و بعضی اوقات طولانی تر است زیرا بستگی به ناحیه درمان شده و شرایط بیمار دارد. پس از یک دوره بهبودی کوتاه، می توانید به زندگی معمول خود بازگردید.

پس از درمان لیفت ابرو با نخ، یک برنامه مراقبتی در طول فرآیند بهبودی به شما داده می شود. ممکن است کمی قرمزی و درد اولیه وجود داشته باشد و همچنین ممکن است لازم باشد در مورد فشار آوردن به ناحیه تحت درمان برای چند روز مراقب باشید.

در برخی موارد، هنگامی که از نخ ها برای ایجاد لیفت ابرو استفاده می شود، ممکن است در چند روز با شروع روند بهبودی، نتایج را مشاهده کنید اما از آنجایی که درمان به تولید کلاژن نیز بستگی دارد، در هفته های بعد قطعاً نتایج بیشتری خواهید دید. نتایج نهایی درمان شما در عرض چهار تا هشت هفته پس از درمان قابل مشاهده خواهد بود، که تقریباً زمانی است که فرآیند بلوغ کلاژن کامل می شود. اما نتایج بالا بردن ابرو با نخ تا کی دوام خواهند داشت؟

اکثر افراد می توانند انتظار داشته باشند که نتایج این درمان بسته به عوامل خاصی بین ۱۸ ماه تا سه سال باقی بماند. سن شما، وضعیت پوست و تعداد نخ هایی که برای درمان شما استفاده می شود، همه عوامل مرتبطی هستند که ممکن است بر مدت زمان ماندگاری نتایج شما تأثیر بگذارند.

اگر تغییرات خاصی در سبک زندگی ایجاد کنید، ممکن است بتوانید نتایج خود را بهتر حفظ کنید. یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای حفظ ظاهر جوان پوست خود انجام دهید، استفاده از کرم ضد آفتاب هنگام بیرون رفتن در طول روز است. استفاده از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری نیز ممکن است به نتایج شما برای مدت طولانی تری کمک کند.

لیفت با نخ به اندازه یک روش جراحی لیفت  را ارائه نمی دهد، اما می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند، به خصوص در مناطق هدف درمانی. لیفت با نخ ممکن است همراه با درمان های دیگر برای نتایج بهینه استفاده شود. به عنوان مثال، لیفت با نخ رنگدانه های ناشی از افزایش سن را برطرف نمی کند، بنابراین درمان های دیگر می توانند اثرات آن را تکمیل کنند.

لیفت اَبرو با نخ و چگونگی انجام آن

چه کسی کاندیدای خوب برای لیفت ابرو با نخ است؟

بد نیست از خودمان بپرسیم چه کسی کاندیدای خوب برای لیفت ابرو با نخ است؟ باید بدانیم به طور کلی، بهترین کاندیدها برای درمان لیفت ابرو با نخ افرادی هستند که پیری زودرس صورت را تجربه می کنند، یا علائم قابل مشاهده ای از پیری خفیف را در ناحیه ابرو و پیشانی خود نشان می دهند. این علائم می تواند شامل شلی و افتادگی خفیف تا متوسط پوست ابرو و پیشانی و به طور کلی وسط صورت و خطوط و چین و چروک های ظریف در اطراف چشم و ابرو باشد.

کاندیدای خوب برای لیفت اَبرو با نخ

در نهایت کاندیدهای این درمان با مشاوره مشخص خواهند شد. این قرار اولیه به متخصصان و جراحان ماهر اجازه می دهد تا پوست شما را بررسی کنند تا تصمیم بگیرند که آیا درمان لیفت با نخ یک راه حل مناسب برای نگرانی های مربوط به ظاهر شما است یا خیر. اگر به وزن مناسب یا ایده‌آل نزدیک نیستید، خیلی لاغر هستید یا پوست شلی بیش از حد دارید، ممکن است کاندیدای این درمان نباشید.

مزایای لیفت ابرو با نخ چیست؟

اگر از خودتان این سوال را پرسیده اید که مزایای لیفت ابرو با نخ چیست؟ و پاسخی برای آن نیافتید، در لیست زیر میتوانید ۸ مورد از اصلی ترین مزیت های این روش را مشاهده کنید.

1. نتایج فوری و طولانی مدت
  2. اثر ماندگار برای ۱.۵ تا ۲ سال
  3. رشد کلاژن
  4. بهبود رنگ و درخشندگی پوست
  5. سفت کردن منافذ پوست توسط بافت کلاژن جدید
  6. بدون بریدگی، بدون برش
  7. دوره بهبودی و نقاهت کوتاه و آسان
  8. حداقل درد و ناراحتی

دوران نقاهت و بهبودی لیفت ابرو با نخ

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم یکی از مزایای لیفت ابرو با نخ این است که این درمان دوره نقاهت طولانی و گسترده ای ندارد. این مورد را درمورد دوران نقاهت و بهبودی لیفت ابرو با نخ باید بدانید که اکثر بیماران می توانند ظرف سه تا هفت روز پس از درمان به سر کار یا فعالیت های معمول خود برگردند. در طول دوره نقاهت محدودیت زیادی وجود ندارد، به غیر از پرهیز از نور مستقیم خورشید، فعالیت شدید و گرمای بیش از حد یا تعریق.

در طول دوران نقاهت و بهبودی لیفت ابرو با نخ، ممکن است به شما دستور داده شود که از کمپرس سرد استفاده کنید. ما به بیماران توصیه می کنیم در سه تا چهار روز اول پس از درمان با سر و شانه های به سمت بالا بخوابند. بیماران باید در طول دوره نقاهت از دست زدن یا شستشوی شدید صورت خودداری کنند. همچنین ممکن است به شما توصیه شود از برخی محصولات مراقبت از پوست مانند لایه بردارهای شیمیایی خشن یا رتینوئیدها اجتناب کنید.

دوران نقاهت و بهبودی لیفت اَبرو با نخ

عوارض جانبی و خطرات لیفت ابرو با نخ

کسانی که علاقه مند به لیفت ابرو با نخ هستند باید توجه داشته باشند پس از عمل مدتی از کار افتادگی و عوارض جانبی و خطرات لیفت ابرو با نخ وجود دارد که اگر چه حداقل است، اما در هر صورت وجود دارد! با انجام این روش بالا بردن ابرو، احتمال کبودی و التهاب برای فرد انتظار می رود و به این ترتیب روند بهبودی شروع می شود. گودی موقتی پوست نیز ممکن است رخ دهد اما در عرض پنج روز پس از این نوع لیفت برطرف می شود.

از آنجایی که استفاده از نخ در این نوع لیفت انجام می شود جنس و نوع نخ عمل بسیار مهمی در نتیجه نهایی محسوب می شود، بنابراین مهم است که به دنبال یک پزشک دارای مجوز با تجربه باشید تا بتوانید در مورد انتخاب بهترین نخ برای لیفت ابرو به او اعتماد کنید.

با ویژگی های بهترین دکتر برای لیفت ابرو در تهران بیشتر آشنا شوید.

برای کسانی که ممکن است نگران باقی ماندن جای زخم و اسکار باشند، باید خاطر نشان شود که بافت اسکار از نظر فنی از بسته‌ های کلاژن ساخته شده است و نخ‌ ها به خودی خود تولید کلاژن را تحریک می ‌کنند، اما به ندرت شاهد اسکار ناشی از لیفت با نخ هستیم. سایر عوارض جانبی لیفت ابرو با نخ به شرح زیر است:

۱. ناراحتی و درد

یکی از شایع ترین شکایات و عوارض گزارش شده، ناراحتی و درد است. با وجود اینکه روش های لیفت با نخ کم تهاجمی هستند، اما کاملاً بدون درد نیستند.

۲. کبودی و تورم

اگرچه این روش یکی از کم تهاجمی‌ترین روش‌های موجود در بازار امروزی است، بیماران در برخی مواقع دچار درد،کبودی و تورم بعد از عمل می ‌شوند.

۳. نارضایتی بیمار

مشابه طبقه بندی ناراحتی، درد، کبودی، تورم و درد، برخی مطالعات نارضایتی بیمار را به عنوان یک عارضه تعریف نمی کنند، زیرا این اغلب به اختلاف بین انتظارات بیماران و نتایج واقعی نسبت داده می شود اما در هرصورت امکان رخ دادن این اتفاق هست و راهکار آن عمل ترمیمی است.

۴. هماتوم

در موارد نادر، زمانی که یک پزشک مجری به طور تصادفی به دیواره رگ خونی آسیب برساند و باعث نفوذ خون به ناحیه اطراف در طول عمل شود، بیماران ممکن است دچار هپاتوم شوند. در موارد بسیار نادر، اگر عصب عمیق صورت در طول لیفت ابرو با نخ آسیب ببیند، بی حرکتی دائمی در این ناحیه می تواند رخ دهد. موارد هماتوم و بی حرکتی دائمی نادر و دور از دسترس است، اما غیرممکن نیست.

عوارض جانبی و خطرات لیفت اَبرو با نخ

۵. عفونت

با وجود غیر معمول بودن، اما عفونت مرتبط با این روش ممکن است رخ دهد.

۶. عدم تقارن صورت

نداشتن تقارن صورت یکی دیگر از عوارض احتمالی است که می تواند از انجام لیفت ابرو با نخ ایجاد شود. عدم تقارن صورت می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند استفاده از بی حس کننده، عدم تقارن ذاتی صورت و یا لیفت ناکافی در یک طرف باشد.

۷. بیرون زدگی و حرکت نخ ها

بیرون زدگی، اکستروژن و حرکت نخ ها، در صورت وجود، اغلب بیرون زدگی و حرکت نخ ها به دلیل ضعیف بودن خار های نخ یا زمانی که نخ درج شده روی ناحیه نا مناسب قرار می گیرد، رخ می دهد.

مراقبت های بعد از لیفت ابرو با نخ

در هر روشی ممکن است عوارضی رخ دهد. بنابراین، برای یک پزشک مهم است که به تکنیک‌ ها، مهارت ‌ها، دانش و توانایی مناسب برای مدیریت آن‌ها در صورت وقوع مجهز باشد. به علاوه دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از لیفت ابرو با نخ وجود دارد که بیمار با رعایت آنها می تواند دوران نقاهت خود را کوتاه تر و عوارض جانبی ناشی از آن را کاهش دهد. برخی از این مراقبت ها به شرح زیر است:

1. کبودی، تورم و درد اغلب به عنوان یک عارضه تعریف نمی شود، اما این عوارض جانبی ناشی از لیفت ابرو با نخ معمولاً طی یک دوره ۱ تا ۲ هفته فروکش می کند زیرا نخ ها در نهایت در زیر پوست حل می شوند. یک پزشک باید به بیماران توصیه کند که ناحیه آسیب دیده را با کمپرس سرد بپوشانند و از موارد زیر، بعد از عمل اجتناب کنند:
  2. حرکات بیش از حد صورت
  3. خوابیدن روی صورت
  4. اصلاح و استفاده از پاک کننده های خشن
  5. ورزش شدید
  6. ماساژ یا مالیدن ناحیه آسیب دیده
  7. روش توصیه شده برای رفع عفونت هایی که ممکن است رخ دهد، تجویز کلفکس (یا هر آنتی بیوتیک) در یک دوره ۵ روزه است.
  8. بیرون زدگی، اکستروژن و حرکت نخ ها را می توان با تزریق فیلرهایی مانند هیلورونیک اسید (HA) در لایه سطحی که بخیه دیده می شود برطرف کرد. برداشتن نخ ها به ندرت ضروری است، اما یک گزینه است.
پیچیده ترین عارضه جانبی لیفت اَبرو

بنابراین در این مورد پیشگیری مهمتر از درمان است! برای جلوگیری از فرورفتگی و بی نظمی، اطمینان حاصل کنید که گودی در حین عمل و قبل از برش نخ ها برداشته شده است. قرار دادن نخ ها در یک لایه کمی عمیق تر نیز می تواند در نظر گرفته شود. در برخی موارد، پرکننده های HA یا نخ اضافی ممکن است مورد نیاز باشد. برای موارد بسیار نادر و شدید، نخ ها باید برداشته شوند.

برای اطلاعات بیشتر از لیفت ابرو با اندوتاین این مقاله را مطالعه نمایید.

هزینه لیفت ابرو با نخ چقدر است؟

مهم ترین گزینه و سوال ممکن است این باشد که هزینه لیفت ابرو با نخ چقدر است؟ باید برای پاسخ به این سوال گفت بسته به نوع نخ‌هایی که انتخاب می‌ کنید، اندازه و وسعت ناحیه‌ای که تحت درمان قرار می ‌گیرید، محل جغرافیایی کلینیک مورد نظر و دستمزد و تجربه پزشکتان، هزینه لیفت ابرو با نخ متفاوت است. لازم به ذکر است که هزینه بالا بردن ابرو با نخ تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد زیرا این عمل، یک عمل زیبایی است.

در آخر

در سال‌ های اخیر، روش‌ لیفت ابرو با نخ به طور پیوسته در بین پزشکان و بیماران محبوبیت پیدا کرده است. این تکنیک به دلیل کم خطر بودن و کم تهاجمی بودن، به یکی از پرطرفدارترین روش ‌های غیرجراحی تبدیل شده است. در این مطلب تمام آنچه را که لازم است در مورد بالابردن ابرو با نخ بدانید، بررسی شده است. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 14 =