لیفت صورت با بوتاکس؛ مزایا و معایب، ماندگاری

6

با افزایش سن و کاهش چربی و انعطاف‌پذیری پوست، متوجه می‌شوید که بخش‌های مختلف بدن دچار افتادگی می‌شوند. یکی از اولین قسمت‌های بدن که نشانه‌های افزایش سن را نشان می‌دهد، صورت است. با کاهش تولید کلاژن، پوست شل می‌شود و به همین دلیل دیگر نمی‌تواند در جای اولیه خود باقی بماند و در اثر جاذبه زمین، به سمت پایین کشیده می‌شود. برای کاهش نشانه‌های پیری می‌توان از لیفت صورت استفاده کرد. لیفت صورت انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها لیفت صورت با بوتاکس است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این نوع از لیفت صورت بپردازیم م مزایا و معایب و میزان ماندگاری آن را بسنجیم. اگر شما هم در این زمینه سؤالاتی دارید، با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت که به عنوان ریتیدکتومی نیز شناخته می‌شود، یک عمل جراحی زیبایی است که برای از بین بردن چین و چروک، خطوط ظریف و سایر علائم پیری از روی صورت طراحی شده است. این روش معمولاً شامل برداشتن پوست و چربی اضافی از صورت و همچنین جابجایی عضلات صورت و پوست (برای ایجاد حالتی جوان‌تر) می‌شود. هدف از لیفت صورت، بازگرداندن ظاهری جوان‌تر و با طراوت‌تر (با سفت‌تر، صاف‌تر و لطیف‌تر کردن پوست) به صورت است.

بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟

بوتاکس ماده‌ای است که از نوعی سم ساخته می‌شود. نگران نباشید. این سم خطری برای شما ایجاد نمی‌کند. این ماده را به زیر پوست تزریق می‌کنند. بوتاکس باعث ریلکس شدن ماهیچه‌های صورت می‌شود. همان ماهیچه‌هایی که چین و چروک و خطوط ریز را ایجاد می‌کنند. وقتی شما لبخند می‌زنید، اخم می‌کنید، حرف می‌زنید و… ماهیچه‌های زیر پوست شما منقبض می‌شود. همین امر به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. بوتاکس سیگنال‌های عصبی را که به ماهیچه‌ها دستور انقباض می‌دهند، مسدود میکند. در نتیجه، این ماهیچه‌ها دیگر نمی‌توانند چین و چروک و خطوط ریز را ایجاد کنند. این فلج شدن موقتی عضلات باعث می‌شود تا پوست صاف‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. به همین دلیل هم افرادی که بوتاکس تزریق می‌کنند، نمی‌توانند مانند قبل اخم کنند، ابروهای خود را بالا ببرند و… .

این روش به افرادی توصیه می‌شود که میزان افتادگی و چین و چروک آن‌ها کم است. در برخی موارد که میزان افتادگی پوست زیاد است، نمی‌توان از این روش استفاده کرد؛ اما در صورتی که فرد به دلیل افتادگی زیاد از عمل جراحی لیفت صورت استفاده کند، میتواند برای بهتر کردن نتایج عمل، از بوتاکس نیز بهره ببرد و به گونه‌ای از این روش برای تکمیل روش جراحی استفاده کند.

بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟

لیفت صورت با بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟

لیفت صورت با بوتاکس نیاز به هیچ گونه آماده‌سازی ندارد. حتی پس از انجام این روش هم می‌توانید خودتان به خانه برگردید و کارهای روزمره خود را به سادگی انجام دهید. هر چند همیشه باید در یک الی دو روز اول مراقبت صورت خود باشید اما این روش شما را از انجام کارهای مختلف روزانه منع نمی‌کند. برای تزریق بوتاکس، پزشک صورت شما را می‌سنجد و نواحی قابل تزریق را مشخص می‌کند. سپس ماده را به زیر پوست شما تزریق میکند. میزان تزریق بوتاکس به میزان چین و چروک و نواحی درگیر صورت بستگی دارد.

ممکن است پیش از انجام این کار از کرم بی‌حسی استفاده شود اما معمولاً تزریق بوتاکس دردی ایجاد نمی‌کند و خونریزی آن هم در حد سر سوزن است. این روش زمان زیادی هم نمی‌برد و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. هیچ بخیه و زخمی هم وجود نخواهد داشت. فقط ممکن است پس از تزریق مقداری تورم و قرمزی را تجربه کنید که پس از یک الی دو روز یا حتی چند ساعت رفع می‌شود.

میزان ماندگاری لیفت صورت با بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی موقتی است و نباید از آن انتظار ایجاد اثراتی دائمی داشته باشید. میزان ماندگاری بوتاکس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. نوع پوست، کیفیت مواد و میزان تزریق نیز روی ماندگاری اثر می‌گذارد. معمولاً باید هر سه الی چهار ماه بوتاکس را تمدید کنید اما اصولاً اثرات آن تا شش ماه و در موارد کم تا هشت ماه باقی می‌ماند.

مزایای لیفت صورت با بوتاکس

لیفت صورت با این روش مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ایجاد ظاهری جوان‌تر: با استفاده از بوتاکس می‌توانید ظاهر جوان‌تر و با طراوت‌تری پیدا کنید. حتی می‌توانید این روش را با سایر روش‌های جوان‌سازی ترکیب کنید و نتیجه بسیار بهتری کسب کنید.
  • قیمت مناسب: این روش نسبت به بسیاری از روش‌های جوان‌سازی صورت قیمت پایین‌تری دارد.
  • زمان کم نقاهت: همان طور که پیشتر اشاره کردیم، شما می‌توانید پس از انجام بوتاکس به تنهایی به خانه بروید و نیازی به همراه نخواهید داشت. این در حالی است که در روش‌های جراحی، باید فردی شما را همراهی کنید. با توجه به این که هیچ گونه بخیه و زخمی وجود ندارد، نیازی به استراحت چند روزه نیست. فقط کافی است در یک الی سه روز اول به نحوه شستن صورت و استفاده از آب گرم توجه کنید و به صورت خود زیاد دست نزنید. علاوه بر این، بلاید چند روزی مراقبت باشید تا چیزی به صورت شما برخورد نکند. در غیر این صورت مشکلی وجود نخواهد داشت و فقط کمی تورم و کبودی را تجربه خواهید کرد که با کمپرس سرد برطرف می‌شود.
  • زمان کم انجام تزریق: این روش در عرض چند دقیقه انجام می‌شود و نیازی نیست برای انجام آن ساعت‌ها زمان بگذارید.
  • نتایج قابل تنظیم: پزشک می‌توانید تزریق را با توجه به نیاز و خواسته‌های شما انجام دهد تا بهترین و دلخواه‌ترین نتیجه را کسب کنید.
  • ایمن و موثر: اگر این نوع لیفت را نزد یک پزشک ماهر و باتجربه انجام دهید، هیچ مشکلی برای شما پیش نمی‌آید. این روش سال‌ها است که انجام می‌شود و تا کنون تحقیقات و آزمایشات گسترده‌ای روی آن انجام شده است و توسط دانشمندان و پزشکان تائید شده است.
مزایای لیفت صورت با بوتاکس

معایب لیفت صورت با بوتاکس

درست است که این روش مزایایی دارد اما ممکن است برخی معایب و عوارض جانبی وجود داشته باشد که در موارد نادر گریبان‌گیر فرد شوند. در این بخش به معایب ابن شیوه لیفت صورت می‌پردازیم.

  • عفونت

در موارد نادر فرد ممکن است دچار عفونت شود. اگر نزد پزشکی ماهر و باتجربه بروید که کارش را با بهترین محصولات و در محیطی بهداشتی انجام می‌دهد، چنین مشکلی برای شما رخ نخواهد داد.

  • نتایج موقت

میزان ماندگاری این روش زیاد نیست و شما باید برای ماندگاری تاثیر آن هر بار بوتاکس خود را تمدید کنید. اثرات بوتاکس معمولاً تا شش ماه باقی می‌ماند. پس از آن چین‌وچروک‌ها دوباره ظاهر می‌شوند. بوتاکس ماده‌ای است که توسط بدن به مرور تجزیه می‌شود. میزان ماندگاری آن نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما اثرات آن مانند جراحی لیفت صورت نیست و موقتی محسوب می‌شود.

  • واکنش‌های آلرژیک

یکی دیگر از معایب نادر فیلر، واکنش‌های آلرژیک بدن نسبت به آن است. در موارد نادر فرد در کنار قرمزی و تورم خفیف ممکن است خارش و کهیر را هم تجربه کند. در موارد شدید هم ممکن است فرد دچار آنافیلاکسی شود. اگر سابقه آلرژی دارید یا نگران بروز چنین موردی هستید، پیش از انجام تزریق با پزشک خود مشورت کنید.

  • بی‌حسی و ضعف

یکی دیگر از معایب نادر این شیوه از لیفت صورت، بی‌حسی و ضعف در ناحیه تحت درمان است. اگر بوتاکس به درستی تزریق شود، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

  • نتایج غیرطبیعی

در میزان تزریق بوتاکس باید دقت شود؛ زیرا اگر میزان درستی از آن به کار نرود، ممکن است صورت فرد غیرطبیعی و مصنوعی به نظر برسد. گاهی تزریق آن قدر زیاد است که کاملاً مشخص است فرد بوتاکس داشته است. یک پزشک ماهر به خوبی می‌داند که از چه میزان بوتاکس برای تزریق بخش‌های مختلف صورت باید استفاده کند.

مراقبت‌های لازم پس از لیفت صورت با بوتاکس

همان طور که گفتیم این روش یکی از راحت‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست است و نیازی به مراقبت چند روزه و خاص ندارد. فقط در سه تا هفت روز اول باید کمی حواستان باشد. به صورت خود آب گرم نزنید. علاوه بر این، نباید به صورت خود فشار بیاورید یا به آن ضربه وارد کنید. در سه روز اول هم از خم شدن و انجام کارهای سنگین خودداری کنید و کمتر زیر نور مستقیم آفتاب بروید.

برای کاهش کبودی و قرمزی می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. در روز اول هر چند ساعت یک بار از کمپرس سرد استفاده کنید و اجازه دهید کمپرس به مدت ده دقیقه تا نیم ساعت روی ناحیه موردنظر بماند. میزان کبودی زیاد نخواهد بود. پس نگران نباشید. در سه روز اول پس از تزریق از انجام کارهای سنگین و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. بهتر است دو یک الی دو روز اول از لوازم آرایشی استفاده نکنید و اجازه دهید جای سوزن‌ها بهبود پیدا کنند. در صورت بروز التهاب و ورم شدید و تب و افزایش درد در ناحیه تزریق، به پزشک خود اطلاع دهید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی یکی از محبوب‌ترین روش‌های لیفت صورت پرداختیم. لیفت صورت با بوتاکس طرفداران زیادی دارد و سالانه افراد بسیاری از این روش برای جوان‌سازی استفاده می‌کنند. این روش مزایا و معایبی دارد. می‌توان گفت مهم‌ترین مزیت آن عدم ناراحتی، درد، کبودی و زخم پس از اجرای لیفت است. با وجود این مزایا، بوتاکس روشی موقتی است و برای ادامه اثر باید هر چند ماه یک بار دوباره برای تزریق اقدام کنید. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =