صفر تا صد رینوپلاستی ترمیمی یا جراحی مجدد بینی

3

چه به دلیل آسیب یا بیماری نیاز به بازسازی بینی داشته باشید یا نقصی داشته باشید که از بدو تولد وجود داشته باشد و یا در اکثر مواقع از نتیجه عمل بینی خود ناراضی باشید، عمل مجدد بینی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

هنگامی که بینی فرد به نحوی تغییر شکل داده است یا دچار آسیب شده است، لازم است به دنبال جراح بینی ترمیمی باشد که بتواند هم مشکلات عملکردی و هم زیبایی را ترمیم کند. در این مطلب می خواهیم تمام اطلاعاتی را که در مورد جراحی مجدد بینی نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم، از مزایای آن گرفته تا هزینه های مربوط به آن. پس اگر شما هم به فکر جراحی ترمیمی بینی هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

عمل مجدد بینی چیست؟

هدف کلی از بازسازی بینی، ترمیم یا اصلاح فرم و عملکرد بینی است. علل مختلفی برای ناهنجاری های بینی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • عدم رضایت از جراحی قبلی بینی
  • ضایعات ناشی از سرطان پوست
  • آسیب ناشی از ضربه بینی
  • سپتوم منحرف شده
  • نقایص مادرزادی
  • شکاف ها
  • توسعه بیش از حد یا کم ساختار بینی
  • استخوان بینی نامتقارن
  • توده بینی غیر طبیعی
  • بیماری هایی که باعث تغییرات ساختاری در بینی می شوند
  • انسداد بینی

همانطور که می دانید بینی برجسته ترین و مشخص ترین ویژگی صورت است. هنگامی که بینی در اثر سرطان پوست یا تروما به شدت آسیب دیده است، می توان جراحی را برای ترمیم ظاهر بینی و بازگرداندن توانایی عملکرد آن انجام داد. بازسازی بینی یا عمل مجدد بینی نوعی جراحی است که برای بازیابی فرم و عملکرد بینی پس از آسیب، عدم رضایت از جراحی بینی قبلی یا بیماری استفاده می شود. جراحی ترمیمی بینی یک جراحی بسیار پیچیده است و بسیار مهم است که یک جراح عمیقاً آموزش دیده باشد تا این ویژگی بسیار تعیین کننده صورت را بازسازی کند.

جراح بینی در طول مشاوره شما ابتدا اطلاعات تشریحی را جمع آوری می کند تا بتواند تمام مسائل زیبایی و عملکردی بینی را درک کند. سپس، با ترکیبی از اهداف شما و تخصص حرفه ای خود، او می تواند یک برنامه درمانی سفارشی را ترسیم کند تا نتایج زیبا، کاربردی و ماندگار را از جراحی بینی ترمیمی شما به دست آورد.

در طول مشاوره، هدف اولیه جراح این است که اطمینان حاصل کند که شما در مورد وضعیت فعلی بینی خود و همچنین گزینه های آینده خود به طور کامل آگاه هستید. به این ترتیب، هر تصمیمی که می گیرید با اطمینان و رضایت انجام می شود و به شما کمک می کند تا در آینده مطمئن باشید.

عمل مجدد بینی چیست؟

همچنین با مقاله آشنایی با انواع روش های کوچک کردن بینی بیشتر آشنا شوید.

روند عمل مجدد بینی

اکثر بیماران در طول عمل مجدد بینی خود بیهوشی عمومی دریافت می ‌کنند تا اطمینان حاصل شود که نمی‌توانند عمل را به خاطر بسپارند یا احساس درد و ناراحتی کنند.

بسته به محل برش اولیه، عمل بینی باز یا عمل بینی بسته در نظر گرفته می ‌شوند. در روش بسته، برش در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود، اما با یک روش باز، برش در پوست بین سوراخ های بینی شما قرار می گیرد. جراح شما فلپ های پوست و بافت نرم را بلند می کند تا استخوان بینی، غضروف یا ترکیبی از هر دو را اصلاح کند. بسته به میزان بازسازی و ترمیم بینی، جراح ممکن است نیاز به گرفتن غضروف از سایر قسمت های بدن شما مانند گوش یا دنده داشته باشد.

پس از اتمام عمل، جراح شما هر برش را با بخیه های حل شونده یا دائمی می بندد و ممکن است یک اسپلینت خارجی یا داخلی قرار دهد.

روند عمل مجدد بینی

جراحی همزمان انحراف بینی و زیبایی چگونه امکان پذیر است؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

مزایای عمل مجدد بینی

عمل مجدد بینی می تواند شما را به فرم بینی دلخواه و ایده آلتان برساند و عدم رضایت از فرم بینی بعد از جراحی را از بین ببرد. به علاوه مزایای دیگری که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم:

تعادل و تقارن

گاهی اوقات بینی می تواند یک ویژگی منحرف کننده در صورت یک فرد باشد. ظاهر خاص بینی ممکن است منجر به عدم تعادل بین صورت و بینی شود. به خصوص اگر در جراحی قبلی بینی خود دچار عوارض جانبی شده باشید و یا جراحتان عمل را به خوبی انجام نداده باشد و باعث ایجاد انحراف و عدم تقارن در بینی شما شده باشد.

بهبود جریان هوای بینی

ساختارهای مختلف در داخل بینی می تواند به مشکل تنفس و جریان هوا از طریق بینی کمک کند. ضربه ناشی از تصادف، ورزش یا درگیری می تواند منجر به انحراف تیغه بینی شود. این سازه دیواری است که سمت راست و چپ بینی را از هم جدا می کند. اگر سپتوم کج باشد، ممکن است یکی از دو طرف راه هوایی بینی برای جریان هوا مسدود شود. سپتوپلاستی اغلب همراه با رینوپلاستی برای صاف کردن بینی و سپتوم کج انجام می شود و هم ظاهر بینی و هم جریان هوا را بهبود می بخشد.

شاخک های تحتانی مجموعه دیگری از ساختارهای داخل بینی هستند که در صورت بزرگ بودن می توانند باعث انسداد راه هوایی بینی شوند. جراحی مجدد بینی می تواند برای کوچک کردن سایز شاخک ها برای بهبود جریان هوا انجام شود.

افزایش اعتماد به نفس

در مواردی که افراد به دلیل عدم رضایت از نتیجه عمل بینی خود از کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس رنج می برند، تغییرات مثبت در ظاهر بینی به کمک یک جراحی مجدد بینی، می تواند اعتماد به نفس زیادی را به بیمار بازگرداند.

افزایش اعتماد به نفس با جراحی مجدد بینی

عوارض جانبی ناشی از عمل مجدد بینی

هر نوع جراحی با خطراتی همراه است و این موضوع در مورد عمل مجدد بینی نیز صدق می کند. افراد در آناتومی بینی و توانایی آنها برای بهبودی متفاوت هستند. بسته به نوع جراحی و سلامت کلی شما، برخی از عوارض و خطرات مرتبط با جراحی بینی ترمیمی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت
  • خون ریزی بیش از حد
  • کبودی
  • مشکل در بهبود زخم
  • مشکلات بیهوشی

بسته به شرایط پزشکی خاص شما ممکن است خطرات دیگری نیز وجود داشته باشد. قبل از انجام عمل حتماً در مورد هرگونه نگرانی با جراح بینی خود صحبت کنید.

عوارض جانبی ناشی از عمل مجدد بینی

هزینه عمل مجدد بینی

به طور دقیق و مطمئن نمی توان هزینه عمل مجدد بینی را تخمین زد اما با در نظر گرفتن عواملی که روی قیمت گذاری این نوع جراحی بینی تاثیر دارند می توان حدود قیمتی را به دست آورد. هر چند بهترین کار برای اطمینان از میزان هزینه جراحی مجدد بینی، مشورت با کلینیک یا جراح بینی مورد نظر است. اما عوامل مختلفی که بر هزینه تأثیر می گذارند، شامل موارد زیر می شود:

  • مکان کلینیک یا بیمارستان
  • دستمزد جراح
  • میزان پیچیدگی و وسعت جراحی
  • نوع تکنیک به کار رفته در جراحی مجدد بینی
  • هزینه لباس های جراحی و بعد از جراحی
  • نسخه داروها
  • آزمایش های پزشکی
  • هزینه بیهوشی

در آخر

رینوپلاستی ترمیمی یا عمل مجدد بینی، برای اصلاح تنفس، اصلاح نتایج عمل قبلی یا اصلاح عملکرد های دیگر است. افراد ممکن است پس از آسیب دیدگی بینی یا پس از انجام جراحی بینی قبلی که عملکرد را در حالتی کمتر از حد مطلوب قرار داده است، تحت این عمل بینی قرار گیرند. این مقاله تمام اطلاعاتی که در مورد جراحی مجدد بینی نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد و ما مطالعه آن را به شدت پیشنهاد می کنیم. چنانچه شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان این صفحه به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − شش =