کاندیدای مناسب برای عمل نوک بینی چه کسی است؟

8

عمل نوک بینی یکی از انواع جراحی پلاستیک است که منحصراً روی نوک بینی انجام می شود. در واقع این جراحی یکی از زیرشاخه‌های جراحی زیبایی بینی به نام تیپ پلاستی است که به طور خاص برای افرادی که به تغییر یا اصلاح فرم نوک بینی از طریق جراحی نیاز دارند، مناسب است.

بسته به نیاز فرد می توان از این عمل بینی برای پهن کردن، باریک کردن، رفع نوک بینی نامتقارن یا حتی بهبود تنفس در ایروی بینی استفاده کرد. اما این مدل جراحی برای همه افرادی که می خواهند عمل زیبایی بینی انجام دهند مناسب نیست و فردی که باید از تیپ پلاستی بهره ببرد شرایط خاصی باید داشته باشد که در این مطلب می خواهیم به این مسئله بپردازیم؛ اما پیش از هرچیزی بهتر است کمی بیشتر با جراحی نوک بینی و فرآیند آن آشنا شویم.

عمل نوک بینی چیست؟

این عمل که به عنوان زیبایی نوک بینی، مینی رینوپلاستی یا تیپ پلاستی شناخته می شود، نوعی از جراحی زیبایی است که برای بیمارانی که از ظاهر کلی بینی راضی هستند اما می خواهند شکل نوک بینی را تغییر دهند، اعمال می شود. گاهی مشکل زیبایی در این ناحیه از صورت تنها با مداخله در نوک بینی و اصلاح نواقص یا عدم تقارن آن برطرف می شود و این نواقص نوک بینی را می توان با جراحی تغییر شکل داد. از سوی دیگر با استفاده از این روش جراحی که بسیار هم محبوب است در صورت وجود عدم تناسب در نوک بینی می توان آن را اصلاح کرد. یکی دیگر از مزایای یا بهتر بگوییم کاربردهای عمل نوک بینی این است که فاصله بینی تا لب را که مشکل بسیاری از افراد است، همراه با زیبایی لب تغییر شکل داد.

برای گرفتن بهترین نتیجه از عمل زیبایی بینی و به دست آوردن بهترین مدل جراحی بینی، در نظر گرفتن کل صورت و فرم چهره در جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است. هر شکل بینی ممکن است در هر صورتی خوب به نظر نرسد و به همین دلیل است که برنامه ریزی قبل از عمل مهمترین مرحله عمل زیبایی است. به علاوه انجام جراحی نوک بینی برای همه افرادی که قصد عمل زیبایی روی بینی خود را دارند مناسب نیست که در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد. اما بد نیست پیش از آن با روند عمل نوک بینی آشنا شویم و اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاوریم.

انجام عمل نوک بینی در ۵ مرحله

قبل از اینکه عمل نوک بینی را انجام دهیم و وارد اتاق عمل شویم بهتر است مراحل پیش از عمل را به خوبی انجام دهیم تا بهترین نتیجه را از جراحی زیبایی بگیریم. به بیانی دیگر اینکه چه تغییراتی منجر به چه نتایجی می شود باید به طور جامع ارزیابی شود و نوک بینی باید با توجه به انتظارات بیمار شکل گیرد. در این زمینه، زمانی که شما به کلینیک زیبایی مد نظرتان مراجعه می کنید، پس از بررسی دقیق فرم بینی و صورت شما، عکس های شما را از زوایای مختلف می گیرند. در این مرحله، با استفاده از تجربیاتی که از بیماران قبلی خود، عکس‌ های آنها و مدل‌ سازی سه‌بعدی به‌دست آورده‌اند، به شما کمک می‌کنند تا تعیین کنید چه نوع بینی روی صورت شما بهتر به نظر می‌رسد. به این ترتیب ۵ مرحله اصلی و مهم در عمل نوک بینی به شرح زیر است:

۱. مشاوره برای تیپ پلاستی

اولین قدم برای شروع فرآیند تیپ پلاستی

در این مرحله، پزشک جراح از شما یک سری سوال می پرسند تا از طریق آن بتوانند نیاز ها و مشکلات شما را تشخیص دهند و طبق آن برای عمل تصمیم بگیرند. بنابراین می توان گفت هدف اصلی از این کار این است که پزشک تشخیص دهد آیا شما کاندید خوبی برای عمل نوک بینی هستید یا خیر.

به عنوان مثال، ممکن است با توجه به شکایات و علائم خود، به جای نوک بینی، نیاز به جراحی بینی کامل داشته باشید. در این مرحله، سابقه سلامتی شما، دارو هایی که استفاده می ‌کنید، آلرژی ‌هایی که دارید، جراحی ‌های قبلی‌تان، تصاویر بینی و انتظارات شما در مورد روند این عمل زیبایی بینی، مهم‌ ترین داده‌ها برای ایجاد مناسب‌ترین طرح درمانی برای شما هستند.

برای اطلاعات بیشتر درباره عمل بینی گوشتی پیشنهاد می شود مقاله هر آن چه که باید درباره عمل بینی گوشتی و نتیجه آن بدانید از دست ندهید.

۲. برنامه ریزی روز عمل و انتخاب کلینیک

پس از اینکه با کمک دکتر خود تصمیم گرفتید کاندیدای مناسبی برای عمل تیپ پلاستی هستید، باید روی ایجاد بهترین برنامه درمانی برای خودتان کار کنید. در واقع در این مرحله شما با گرفتن نتایج کلینیک ها و جراحان، در مورد کلینیک و جراح بینی که می خواهید عمل نوک بینی را نزد او انجام دهید، تصمیم گرفته و برنامه روز عمل خود را با آن جراح برنامه ریزی می کنید و به نوعی پس از این انتخاب سخت، شما وارد مرحله تنظیمات دقیق می شوید.

۳. مشاوره نهایی با جراح خود

مشاوره حضوری با جراح تیپ پلاستی

این ملاقات به عنوان اولین مشاوره بر روی انگیزه های روانی شما تمرکز خواهد کرد. و همچنین این ملاقات با معاینه بالینی دقیق شما دنبال خواهد شد.

ساختارهای آناتومیکی بینی، اهمیت شکل نوک بینی و برجستگی آن توسط جراح تجزیه و تحلیل می شود تا اندیکاسیون عمل را به درستی تعریف کند. سپس لازم است مطابقت درخواست شما با معاینه بالینی و سپس سازگاری درخواست شما با تکنیک های جراحی موجود ارزیابی شود.

پس از آن جراح بینی شما به دنبال عناصر موضعی نامطلوب برای این جراحی می ‌گردد، برای مثال پوست بینی ضخیم و خاص با کیفیت پایین، سابقه پزشکی عمومی، عادات مضر مانند سیگار کشیدن، آسیب‌های قلبی عروقی، یا سایر آسیب‌شناسی ‌هایی که می ‌توانند جراحی بینی را دچار مشکل کنند.

درباره پولیپ بینی چقدر اطلاعات دارید؟ برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله عمل پولیپ بینی را بررسی کنید.

۴. معاینات پزشکی

قبل از شروع فرآیند تیپ پلاستی، جراح شما برخی آزمایشات پزشکی لازم را انجام می دهد تا مطمئن شود که شما در وضعیت سلامت قابل قبولی برای این عمل زیبایی بینی هستید. هر بیماری موظف است تحت آزمایشات پزشکی و معاینات اولیه قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز نمی تواند مانع موفقیت جراحی شود و در صورت شناسایی خطرات در این مرحله قبل از عمل، جراحان ابتدا سعی می کنند آنها را برطرف کنند.

۵. جراحی نوک بینی

عمل تیپ پلاستی در اتاق عمل و با بیهوشی عمومی انجام می شود. تیپ پلاستی به طور کلی شامل کوچک کردن نوک بینی می شود و یک عمل جراحی بسیار رایج است زیرا اغلب لازم است نوک بینی با بقیه قسمت های بینی هماهنگ شود.

عمل نوک بینی با روش باز یا بسته انجام می شود

در جراحی بینی باز، جراح یک برش کوچک در پایه بافت بین سوراخ‌های بینی ایجاد می ‌کند که غضروف بینی را به‌طور قابل‌توجهی در معرض دید جراح قرار می ‌دهد و از این طریق جراح آن را به راحتی عمل می کند. در عمل ‌های ساده‌تر، تیپ پلاستی بسته ممکن است بهتر باشد، زیرا تمام برش ‌ها در سوراخ ‌های بینی انجام می ‌شوند تا هیچ جای زخم خارجی قابل مشاهده نباشد. واقعیت این است که در جراحی نوک بینی به ندرت از روش بسته استفاده می کنند زیرا انجام تنظیمات دقیق و پیچیده بدون تجسم واضح ساختار های غضروف نزدیک نوک بینی دشوار است.

پس از انجام برش‌های لازم، جراح پوست و بافت‌ های نرم بینی شما را از غضروف بینی جدا می ‌کند و سپس در صورت نیاز به آن ها شکل جدیدی داده و اصلاح می‌ کند. سپس برش‌ها بخیه می‌ شوند تا بینی را بی‌حرکت نگه داشته و از بهبودی مناسب اطمینان حاصل شود.

آیا شما به عمل نوک بینی نیاز دارید؟

تیپ پلاستی می تواند ظاهر شما را بسیار متفاوت کند. نوک بینی نقطه کانونی صورت است و از این رو برای دستیابی به تعادل و تقارن کلی نسبت های صورت بسیار مهم است. نوک بینی پهن یا حجیم می تواند سایر ویژگی های صورت را از بین ببرد و حتی فرد را پیرتر نشان دهد. از سوی دیگر، وقتی نوک بینی بیش از حد تیز و سر بالا است، اغلب گفته می ‌شود که باعث می ‌شود فرد زیبا اما در عین حال غیرقابل اعتماد به نظر برسد! یا وقتی نوک بینی که به سمت پایین می رود و یک زاویه خاص با لب ایجاد می کند، باعث می شود فرد سفت یا غیر دوستانه دیده شود. گاهی اوقات افتادگی بینی نیز باعث مشکل در تنفس آسان می شود. پس نتیجه می گیریم که نوک بینی ایده آل کمی به سمت بالا است و گوشتی نیست و در عین حال، نوک تیز هم نیست.

تیپ پلاستی یک روش جراحی است که به طور خاص با هدف داشتن ظاهر بهتر نوک بینی انجام می شود. ایجاد یک نوک بینی متقارن با برجستگی، چرخش و تناسب مناسب با سایر قسمت‌های بینی، هدفی است که این روش به آن دست می ‌یابد و اگر شما هم نوک بینی با مشخصات بالا دارید بهتر است راجع به عمل نوک بینی کمی بیشتر فکر کنید.

تیپ پلاستی یک روش جراحی برای ظاهر بهتر نوک بینی است

چه کسانی باید تیپ پلاستی را انجام دهند؟

این عمل برای بیمارانی که از ظاهر نوک بینی خود به هیچ عنوان راضی نیستند، می خواهند بینی خود را به سمت بالا ببرند و یا نوک بینی نامتقارنی دارند، مناسب است. به طور کلی این روش جراحی برای لیفت نوک بینی در بیمارانی که دارای بینی های افتاده هستند نیز انجام می شود.

لازم به ذکر است که پس از معاینه فیزیکی و مشورت با جراح بینی است که می توان فهمید که آیا ظاهر بینی فقط با مینی رینوپلاستی برطرف می شود یا خیر. در برخی موارد ممکن است منشا مشکل و زیبا نبودن بینی، ساختار های غضروفی نوک بینی نباشد، بلکه تغییر شکل در قسمت های مختلف بینی باشد؛ بنابراین تنها در چنین مواقعی است که با عمل نوک بینی نمی توان به ظاهری زیبا دست یافت. به همین دلیل، باید معاینه شوید تا مشخص شود که آیا تنها با زیبایی نوک بینی می توانید به ظاهر دلخواه خود برسید. بنابراین به طور خلاصه می توان گفت تیپ پلاستی برای کسانی که ویژگی های نوک بینی زیر را دارند ایده آل است:

  • یک نوک بینی گوشتی، پهن یا حجیم که در مقایسه با بقیه اجزای صورت خیلی سنگین به نظر می رسد.
  • نوک بینی که خیلی کوتاه است یا تعریفی ندارد.
  • نوک بینی پایین و افتاده است یا چرخش به سمت پایین دارد (شرایطی که از آن به نام پتوز یاد می شود)
  • یک نوک بینی آشکارا نوک تیز
  • یک نوک بینی به اصطلاح خوکی شکل که به سمت بالا چرخانده شده است و باعث می شود سوراخ های بینی از نمای جلویی بیش از حد قابل مشاهده باشند.

در آخر

جراحی بینی یکی از انواع جراحی های زیبایی است که روش های مختلفی دارد و می توان به جرات گفت تمامی سلیقه ها و مشکلات را پوشش می دهد، یکی از گزینه‌ های جراحی ظریف بینی، عمل نوک بینی است که ممکن است برای یک تغییر جزئی در قسمت نوک بینی به آن نیاز داشته باشید. هرچند انجام این عمل برای همه افراد مناسب نیست و برای افرادی مناسب است که فقط و فقط در قسمت نوک بینی خود مشکل دارند و با تغییر و اصلاح آن نقطه می توانند بهترین نتیجه را از عمل بینی خود داشته باشند. نظر شما چیست؟ آیا جراحی نوک بینی به تنهایی کافی است؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − هشت =