پروتز گونه یا تزریق ژل و چربی؟ کدام عملکرد بهتری دارد؟

1

با گذشت سالها، گونه‌ها تحلیل می‌روند و ظاهری غمگین و خسته به چهره افراد می‌دهند. این مشکل به ویژه در افراد لاغر بیشتر دیده می‌شود. تحلیل گونه‌ها می‌تواند به علت کاهش بافت چربی، از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست یا تحلیل استخوان گونه باشد. پروتز گونه یا تزریق ژل و چربی از رایج‌ترین روش‌هایی است که برای برجسته‌تر گونه‌ها استفاده می‌شود.

گونه‌های پر و صاف از مشخصه‌های چهره جوان و سالم است. گونه‌ پر، ظاهری آرام‌تر و درخشندگی بیشتری  به چهره فرد می‌دهد. برجسته کردن گونه‌ها، با هدف داشتن صورتی پرتر و جذاب‌تر، درخواستی مکرر در میان زنان در هر سنی است. ممکن است شما نیز مانند بسیاری از بانوان در انتخاب بین تزریق ژل و چربی یا کاشت پروتز گونه تردید داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به معرفی این روش‌ها و بررسی تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم.

چین و چروک گونه چگونه ایجاد می‌شود؟

برای انتخاب بین پروتز گونه یا تزریق ژل و چربی ابتدا باید علت ایجاد افتادگی گونه یا چین و چروک آن را بدانید. پزشک شما با توجه به شرایط بدنی و ساختار صورت شما بهترین روش را پیشنهاد خواهد کرد. افتادگی یا چین و چروک‌های گونه به چند دلیل ظاهر می‌شوند که مهمترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • سالخوردگی
  • قرارگیری در معرض نور خورشید
  • مصرف سیگار و قلیان
  • کاهش وزن قابل توجه
  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست
  • تحلیل بافت چربی زیر جلدی
  • تحلیل استخوان که باعث کاهش کشش پوست می‌شود.

کدام بهتر است؟ پروتز گونه یا تزریق ژل و چربی؟

تزریق ژل و چربی به گونه برای بیمارانی که نگران علائم پیری هستند گزینه بهتری است. ژل همچنین برای افرادی که می‌خواهند به ساختار قبلی صورت خود برگردند به جای اصلاح دائمی آن مناسب‌تر هستند. بیمارانی که زمان و هزینه لازم برای انجام درمان‌های اضافی را ندارند نیز برای ژل مناسب تر خواهند بود. علاوه بر این، افرادی که برای جراحی پلاستیک مناسب نیستند، ممکن است به جای آن از ژل و فیلر استفاده نمایند.

اما کسانی که به دنبال تقویت دائمی گونه‌ها هستند، از کاشت پروتز گونه بیشتر رضایت خواهند داشت. این روش یک جراحی پلاستیک است. اگرچه انجام این روش سخت‌تر و پرهزینه‌تر است، اما ماندگاری و اثر آن بیشتر خواهد بود.

کدام بهتر است؟ پروتز گونه یا تزریق ژل و چربی؟

برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله لیفت گونه چیست؟ + مزایا و معایب، ماندگاری را پیشنهاد میدهیم.

تزریق ژل به گونه‌ها چیست؟

ژل یا به طور کلی فیلرها مواد تزریقی هستند که در زیر پوست مناطقی که نیاز به افزایش حجم یا صاف کردن چین و چروک‌ها دارند، استفاده می‌شوند.

قبلا از مواد دائمی (غیر متلاشی شونده) به عنوان پرکننده‌های پوستی استفاده می‌شد. اما چنین روشی با عوارض متعددی همراه بود، بنابراین ایمنی و سلامت بر دوام نتیجه ترجیح داده شد و از مواد زیست تخریب‌پذیر استفاده گردید که با مکانیسم طبیعی بدن به تدریج از بدن حذف می‌شوند. ژل‌های تخریب‌پذیر مدرن کاملا ایمن هستند.

اصل عملکرد ژل در استخوان گونه تنها پر کردن و بالا بردن بافت‌ها نیست. بسته به نوع ژل پرکننده، اثر جوانسازی به روش‌های مختلفی حاصل می‌شود. برخی از فیلرها، مانند اسید هیالورونیک، مولکول‌های آب را به سمت خود جذب می‌کنند، در نتیجه پوست را مرطوب و تقویت می‌کنند، در حالی که عملکرد برخی ژل های دیگر بر اساس فعال شدن تولید کلاژن و الاستین در پوست است. این دو نوع پروتئین یک حالت الاستیک در پوست ایجاد می‌کنند و پوست را انعطاف پذیر و کشسان می‌نمایند.

نتایج تزریق ژل به گونه

تزریق ژل به گونه بلافاصله نتیجه طبیعی و قابل مشاهده ایجاد می‌کند. پوست شما کشیده می‌شود و چین و چروک‌ها صاف می‌شود. گونه‌های شما سفت می‌شود و خطوط به زیبایی مشخص می‌شوند.

به طور کلی، این روش تا ۲۴ ماه ماندگار است. در این دوره، می‌توان اثر جوانسازی صورت را با هر جلسه اضافی دوباره تقویت کرد. تزریق‌های دوره‌ای باعث می‌شود که اثر ژل به صورت تجمعی افزایش یابد و ماندگاری آن نیز بیشتر می‌شود.

ممکن است به ندرت قرمزی در سطح نقاط تزریق ظاهر شود اما خیلی زود از بین می‌رود. در موارد استثنایی، ممکن است یک کبودی کوچک یا تورم نیز ایجاد شود. در همه موارد، این عوارض در عرض چند روز ناپدید می‌شوند.

نتایج تزریق ژل به گونه

تزریق چربی به گونه

این روش یک تکنیک با نتیجه قطعی است. مزیت اصلی تزریق چربی به گونه این است که یک تکنیک دائمی است. به همین دلیل بین پروتز گونه یا تزریق ژل و چربی گزینه پرطرفداری است. ممکن است به دلیل از بین رفتن بخشی از چربی تزریق شده، جلسه دوم لازم باشد، اما نیازی به تکرار هر سال آن مانند ژل نیست.

تزریق چربی یکی از بهترین روش‌ها برای صورت به ویژه گونه است. در این روش چربی‌ها از بدن خود شما برداشته شده و به گونه شما تزریق می‌شود.

چربی تزریق شده کاملا با گونه‌ها سازگار است. علاوه بر این، تزریق در سطوح آناتومیک عمیق انجام می‌شود و چون پوست گونه به طور کلی ضخیم است، به این معنی است که هرگونه بی نظمی در تزریق چربی در این ناحیه نامرئی است.

گونه ناحیه‌ای کاملا مناسب برای تزریق چربی است.

تزریق چربی به گونه چگونه انجام می‌شود؟

با استفاده از لوله‌های زیز به نام کانولا، چربی از نواحی بدن (ران، شکم پهلو و غیره) برداشته می‌شود. سپس چربی پردازش می‌شود تا خالص شود. روش‌های مختلفی وجود دارد که سانتریفیوژ یکی از رایج‌ترین آن‌ها است.

سپس چربی مجددا به گونه‌های شما تزریق می‌شود. کانول‌های مورد استفاده در تزریق چربی به طور ویژه برای برداشتن چربی و تزریق مجدد طراحی شده‌اند.

تزریق چربی به گونه چگونه انجام می‌شود؟

هدف از کاشت پروتز گونه چیست؟

اگرچه همه روش‌های پروتز گونه یا تزریق ژل و چربی برای اصلاح وضعیت گونه‌ها کاربرد دارند. اما از لحاظ نحوه انجام و ماندگاری با یکدیگر متفاوت هستند. جراحی کاشت گونه برای بیمارانی است که می‌خواهند تناسب صورت خود را به طور دائم و موثر بهبود بخشند بسیار موثر است. کاربرد کاشت پروتز گونه زیاد است و می‌تواند برای مقاصد زیر استفاده شود:

  • افزایش حجم گونه ها
  • افزایش حجم استخوان گونه
  • درمان چین و چروک گونه
  • جوانسازی گونه
  • درمان استخوان گونه آسیب دیده در اثر ضربه یا بیماری

روش کاشت پروتز گونه

چندین نوع پروتز برای گونه در دسترس است. در این بخش، بر خلاف فیلرهای موقت یا دائمی که می‌توانند حجم چانه یا گونه‌ها را بدون جراحی یا برش افزایش دهند، فقط پروتز‌هایی را که با یک برش قابل کاشت هستند را شرح می‌دهیم.

برای کاشت پروتز کلاسیک، یک برش در داخل دهان یا گاهی اوقات روی پوست اعمال می‌شود و یک فضای کافی برای نصب پروتز ایجاد می‌گردد، سپس پزشک پروتز را که خود می‌تواند به صورت روی استخوانی یا زیر استخوانی باشد را نصب می‌کند. برش‌های جراحی در انتها بخیه زده می‌شود. این روش را می‌توان به تنهایی یا همراه با لیفت صورت یا رینوپلاستی انجام داد.

آیا کاشت پروتز گونه عوارض دارد؟

عوارض پروتز به ندرت رخ می‌دهد، اما دانستن خطرات این روش بسیار مهم است. ممکن است بعد از جراحی خونریزی ضعیفی رخ دهد. مانند هر روش دیگری، عفونت می‌تواند ایجاد شود و معمولا با آنتی بیوتیک درمان می‌گردد. با این حال، اگر ایمپلنت عفونی شده باشد، باید برداشته شود و چند ماه صبر کرد تا دوباره کاشته شود.

پروتز ممکن است حرکت کند و عدم تقارن ایجاد کند یا عصب را فشرده کند. در چنین مواردی ممکن است جراحی دوم لازم باشد. از دست دادن حساسیت بخشی از صورت ممکن است رخ دهد. این تغییر در حساسیت معمولا موقتی است، اما می‌تواند هم دائمی باشد. در موارد نادر، ممکن است دچار حساس شدن عصب‌ها و حتی به ندرت از دست دادن مهارت‌های حرکتی صورت شود. اما با این حال این عوارض بسیار نادر است و با انتخاب پزشک حرفه‌ای می‌توانید از آن‌ها پیشگیری کنید.

آیا کاشت پروتز گونه عوارض دارد؟

مقایسه ماندگاری پروتز گونه یا تزریق ژل و چربی

یکی از موارد مهم که می‌تواند روی انتخاب شما موثر باشد میزان ماندگاری این روش‌ها است. به طور کلی فیلر و ژل کمترین ماندگاری را دارند و بین ۶ ماه تا دو سال باقی می‌مانند. با این حال اعمال آن بسیار ساده است و تاثیرگذاری قابل توجهی دارد. با تکرار آن در فواصل منظم می‌توان اثر آن را طولانی‌تر کرد.

تزریق چربی یک روش دائمی محسوب می‌شود. چربی‌های بدن شما سلول‌های زنده هستند و وقتی از شکم یا پهلوی شما برداشته می‌شوند و به گونه تزریق می‌شوند، در ناحیه جدید به حیات خود ادامه می‌دهند. با این حال بخشی از این چربی‌ها در فرایند انتقال از بین می‌روند و ممکن است بعد از مدتی حجم گونه‌ها کاهش یابد که نیاز به تزریق دوم است. اگرچه تزریق چربی دائمی است اما تغییر وزن قابل توجه می‌تواند بر حجم آن موثر باشد.

ماندگارترین روش در بین این سه تکنیک کاشت پروتز گونه است. این مواد مصنوعی و غالبا از جنس سیلیکون یا کامپوزیت هستند که به طور دائمی در زیر پوست شما باقی می‌مانند. با این حال عدم مراقبت صحیح از پروتز می‌تواند منجر به آسیب به آن‌ها و نیاز به عمل جراحی مجدد شود.

جمع بندی

در اثر گذشت زمان بافت صورت شما به مرور دچار کاهش چربی شده و پوست صورت دچار چین و چروک و  افتادگی می‌شود. تحلیل گونه یکی از عوارضی است که در اثر پیر شدن چهره به مرور ایجاد می‌شود. گونه‌های افتاده می‌تواند باعث خسته به نظر رسیدن چهره شما شود.

کاشت پروتز گونه یا تزریق ژل و چربی از بهترین روش‌هایی است که برای برجسته کردن گونه‌ها استفاده می‌شود. این روش‌ها می‌توانند با کشیدن پوست باعث صاف شدن پوست و رفع افتادگی شود. این روش‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که روش انجام و ماندگاری مهمترین آن‌ها است. ساده‌ترین روش تزریق ژل و دشوارترین آن‌ها کاشت پروتز است. با این حال پروتز و تزریق چربی دائمی هستند و تزریق ژل موقتی است. برای اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های زیبایی صورت می‌توانید سایر مقالات ما را مطالعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + بیست =