استفاده از عینک بعد از عمل بینی چه زمانی مناسب است؟

4

اگر جراحی زیبایی بینی انجام داده اید، باید بدانید که هرگونه ضربه یا فشار به بینی ممنوع است! اما آیا فشار ناشی از عینک هم می تواند مشکل ساز باشد؟ ممکن است تعیین زمان و نحوه استفاده از عینک بعد از عمل کمی دشوار باشد اما مهمترین قانون این است که به حرف جراح خود در مورد عینک زدن بعد از عمل بینی گوش دهید و به توصیه های او عمل کنید.

 انواع مختلفی از جراحی بینی وجود دارد و فقط جراح شما می ‌تواند جزئیات دقیق عمل و تأثیر گذاشتن عینک بر ناحیه بازسازی شده در بینی را بگوید. اگر فقط جراحی نوک بینی انجام داده باشید یا مثلاً قوز پشتی از بینی خود برداشته شده باشد، می تواند توصیه های بسیار متفاوتی در مورد استفاده از عینک داشته باشد. با این اوصاف، در این مطلب می خواهیم دستورالعمل های کلی برای استفاده از عینک بعد از جراحی بینی را برایتان بازگو کنیم. این مطلب به برخی از عواملی که در این زمینه نقش دارند و همچنین نکاتی برای اطمینان از مناسب بودن عینک شما ارائه می دهد، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اگر بعد از جراحی بینی از عینک استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

این نکته بستگی به نوع جراحی بینی شما دارد. هر چه نقطه تماس عینک با بینی به ناحیه بینی که جراحی شده نزدیکتر باشد، عواقب ناشی از آن هم بیشتر است! اگر بخواهید عینک خود را روی بینی خود قرار دهید، احساس فشار و درد متوسطی روی بینی خود خواهید داشت. حتی اگر دردی احساس نمی کنید، بهتر است هر نوع فشاری را در حین بهبودی از بینی خود دور نگه دارید تا از احتمال تغییر شکل بینی جلوگیری کنید.

افرادی که هر روز از عینک استفاده می کنند، عادت کرده اند که روی پل بینی خود سنگینی احساس کنند. با این حال، عمل بینی می تواند عوارض جانبی مانند تورم و التهاب برای شما به همراه داشته باشد، که به این معنی است که حتی مقدار کمی فشار منجر به ناراحتی غیر ضروری می شود.

به علاوه عینک زدن بعد از عمل بینی و در طول دوران نقاهت عمل بینی نیز بر نتایج جراحی بینی شما تأثیر می گذارد. این به این دلیل است که بینی شما باید در موقعیت خاصی قرار گیرد زیرا بافت ‌های نرم، غضروف‌ ها و استخوان ‌ها همگی پس از جراحی بهبود می ‌یابند و عینک زدن می تواند تغییرات جزئی در بافت بینی ایجاد کرده و نتایج شما را به خطر بیندازد.

چه زمانی می توان بعد از جراحی بینی از عینک استفاده کرد؟

در بسیاری از موارد، می‌ توانید عینک خود را درست بعد از جراحی زیبایی بینی، در حالی که آتل روی پل بینی شما را پوشانده و از آن محافظت می ‌کند، استفاده کنید، البته به شرط سبک وزن بودن فریم عینک. اما پس از برداشتن گچ محافظ، اکثر جراحان توصیه می کنند که تا ۶ هفته پس از عمل، عینک خود را روی بینی خود قرار ندهید. بعد از حدود ۶ هفته تا ۳ ماه، زمانی که جراح بینی شما اعلام کرد که بینی شما کاملاً بهبود یافته است، می توانید عینک خود را به طور معمول استفاده کنید. 

همچنین باید از هر موقعیتی که ممکن است چیزی یا شخصی در حین استفاده از عینک شما ضربه بزند و به ساختار بینی شما آسیب برساند، پیش بینی کرده و از آن اجتناب کنید. به خصوص اگر کودکان کوچکی در اطراف خود دارید و ممکن است به طور ناخواسته با فشار دادن یا ضربه زدن به فریم عینک شما باعث آسیب رساندن به بینی تازه جراحی شده شوند.

تاثیر استفاده از عینک پس از عمل بینی بر روی نتایج آن

چگونگی عینک زدن بعد از عمل بینی

اگر پزشک به شما توصیه کرد که استفاده از عینک روی آتل اشکالی ندارد، می توانید آنها را به طور معمول بپوشید، زیرا آتل باید از بینی شما در برابر هرگونه فشار محافظت کند. ممکن است لازم باشد پدهای بینی عینک خود را کمی بازتر از حد معمول تنظیم کنید تا روی گچ قرار بگیرند.

پس از برداشتن گچ و تا زمانی که بینی شما به طور کامل بهبود یابد، باید عینک را از بینی خود دور نگه دارید و همچنین می توانید به طور موقت یا دائم به جای عینک از لنزهای تماسی استفاده کنید. در ادامه با روش های جایگزین عینک برای بعد از عمل بینی آشنا می شویم.

روش های جایگزین عینک زدن بعد از عمل بینی

بسیاری از مردم نمی توانند بدون عینک خوب ببینند و مگر چه دلیل بزرگ دیگری برای عینک زدن وجود دارد؟! این به این معنی است که ممکن است هنگام تلاش برای خواندن یا تماشای تلویزیون در طول ریکاوری جراحی بینی، به چشمان خود فشار وارد کنند. خبر خوب این است که پس از انجام عمل بینی راه های زیادی وجود دارد که جایگزین خوبی برای عینک زدن بعد از عمل بینی هستند. در ادامه چند راه حل رایج وجود دارد:

استفاده از لنز های تماسی

 لنزهای تماسی ساده ترین راه برای بازیابی بینایی در حین بهبودی از جراحی زیبایی بینی هستند. از آنجایی که بعد از عمل بینی با مقداری تورم در وسط صورت خود مواجه خواهید شد، توصیه می کنیم ۱ تا ۲ روز قبل از جراحی لنزها را داخل چشم خود قرار دهید تا به آنها عادت کنید.

عمل لیزیک

بیمارانی که مشکلاتی مانند نزدیک بینی یا دوربینی دارند می توانند چندین ماه قبل از عمل بینی خود برای اصلاح بینایی خود با عمل لیزیک نیز برنامه ریزی کنند. به این ترتیب می توانید بدون عینک یا فریم به وضوح ببینید.

عینک بعد از جراحی

عینک های خاصی برای بهبودی پس از عمل بینی وجود دارد. آنها یک قاب فوق العاده سبک دارند که به گونه ای شکل گرفته است که گونه های شما به جای بینی فشار را نگه می دارد. می توانید آنها را به صورت آنلاین پیدا کنید و قبل از انجام عمل بینی یک جفت سفارش دهید.

چگونگی عینک زدن بعد از عمل بینی

در آخر

چه عینک اکسسوری مد مورد علاقه شما باشد، چه برای دیدن به آن نیاز داشته باشید، در هر صورت برای عینک زدن بعد از عمل بینی باید به دنبال راه حلی باشید. عدم استفاده از عینک بعد از جراحی بینی شاید ایده آل نباشد، اما این یک گام مهم برای اطمینان از بهبودی مناسب و یک نتیجه عالی از جراحی بینی است. برای درک بهتر اینکه چرا باید عینک زدن را بعد از جراحی زیبایی بینی متوقف کنید، و برای چه مدت، می توانید مطلب بالا را مطالعه کنید و آن را برای کسانی که به مطالعه آن نیاز دارند ارسال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 1 =