معرفی کامل بهترین و زیباترین مدل های جراحی بینی

5

تنوع شکل و مدل بینی در بین افراد مختلف بسیار زیاد و جذاب است. بنابراین چگونه یک فرد علاقه‌مند به جراحی بینی تصمیم می گیرد که چه مدل بینی برای او بهتر است؟ و چگونه می توانید به یک جراح پلاستیک برای ایجاد نتیجه ای که از آن راضی خواهید بود اعتماد کنید؟ ملاقات با یک جراح پلاستیک متخصص بهترین نقطه برای شروع است. بسیاری از بیماران از تغییر بیش از حد بینی خود نگران هستند و البته حق دارند! بسیاری از مدل های جراحی بینی به هیچ عنوان زیبا نیست؛ مانند اینکه بینی را بیش از حد کوچک، بریده بریده، نوک تیز یا ظاهری ساختگی نشان می دهند.

برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه اندازه و شکلی برای هر فرد به نظر می رسد، یک جراح پلاستیک ماهر باید تعیین کند که چه تغییراتی را می توان با خیال راحت و دقیق به دست آورد. در واقع می توان گفت که بهترین تغییرات جراحی بینی به اندازه، شکل و ویژگی های اولیه صورت فرد بستگی دارد. مدل های مختلف جراحی زیبایی بینی بسیاری وجود دارد که می تواند زیبایی بیشتری را به ارمغان بیاورد، در ادامه این مطلب می خواهیم راجع به انواع مدل جراحی زیبایی بینی صحبت کنیم اما برای آشنایی بیشتر باید ابتدا با نقاط مختلف بینی که روی انتخاب مدل مناسب عمل بینی تاثیر مستقیم دارند آشنا شویم.

۵ نقطه طلایی بینی

برای انتخاب بهترین مدل جراحی بینی باید قبل از علاقه بیمار به یک مدل بینی خاص، به اندازه، شکل و ویژگی های پایه صورت و فرم صورت فرد توجه کرد. به طور کلی پنج قسمت از بینی وجود دارد که باید در مورد انتخاب مدل مناسب برای جراحی زیبایی بینی در نظر بگیرید، و یک جراح بینی حاذق نیز هر یک از آنها را ارزیابی و با بیمار درمیان می گذارد تا به وضوح خواسته ها و انتظارات آنها را تعریف کند. در ادامه با این ۵ نقطه طلایی بینی آشنا می شویم:

۱. قسمت بالایی بینی

این قسمت از بینی از استخوان های بینی ساخته شده است. رایج ترین تغییراتی که می توان در این ناحیه ایجاد کرد، کاهش برآمدگی و باریک کردن بینی پهن است. مساوی کردن ارتفاع استخوان های بینی با زاویه بین بالای بینی و پیشانی باعث ایجاد یک بینی صاف می شود که اکثر بیماران آن را مطلوب و زیبا می دانند. لازم به ذکر است که کوچک کردن بیش از حد استخوان ممکن است باعث فرورفتگی شود و علاوه بر آن مدل بینی غیرطبیعی به نظر برسد، از سوی دیگر هم باعث می شود قسمت پایینی بینی بیش از حد بزرگ به نظر برسد. این نوع مدل جراحی زیبایی بینی همچنین می تواند جریان هوا را محدود کند، بنابراین هدف باید صاف کردن و باریک کردن باشد، بدون اینکه زیاده روی کنید.

۲. قسمت میانی بینی

قسمت میانی و وسط بینی از غضروفی انعطاف پذیر ساخته شده است که از استخوان های بینی به سمت نوک بینی می رود. قسمت مرکزی سپتوم است که در واقع یک غضروف مستطیل شکل است که سوراخ های چپ و راست بینی را تقسیم می کند و تا عمق حفره بینی امتداد می یابد. در هر طرف سپتوم منحنی کوچکی از غضروف به نام غضروف جانبی بالایی وجود دارد که به باز نگه داشتن راه جریان هوای بینی کمک می کند. در این ناحیه، اکثر بیماران تمایل دارند بینی را مستقیماً از نمای جلو ببینند، نه خیلی پهن یا باریک. این ناحیه اغلب دارای انحناهای قابل مشاهده ناشی از جراحات قدیمی یا یک انحنای طبیعی است که به آن سپتوم منحرف شده نیز می گویند. از نمای جانبی، مطلوب است که این قسمت میانی بینی از نظر ارتفاع برابر با استخوان های بینی باشد. بنابراین جراح باید در حین عمل بینی برای کاهش برآمدگی یا انحنای این ناحیه، از برداشتن بیش از حد غضروف در این ناحیه خودداری کند زیرا زیاده روی در آن می تواند تنفس را مسدود کرده، بینی را بیرون زده و نوک آن را خیلی بزرگ نشان دهد. جراح شما باید این ناحیه را با ظرافت عمل کند تا بتواند بینی را تا حد امکان صاف کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله جراحی بینی کج؛ روش درمان، مراقبت، هزینه را پیشنهاد میدهیم.

۳. نوک بینی

نوک بینی برای افرادی که به دنبال مدل جراحی زیبایی بینی هستند اهمیت ویژه ای دارد و تقریبا می توان گفت مهم ترین قسمت بینی است که روی مدل نهایی بینی تاثیر مستقیم دارد. این قسمت توسط دو غضروف پیچ خورده C شکل تشکیل می شود که شکل نوک و لبه بینی را ایجاد می کند. بیشتر زیبایی و زیبایی بینی به اندازه، شکل و برآمدگی نوک بینی بستگی دارد خوشبختانه در برخی از بیماران، نوک بینی کاملاً ظاهر خوبی دارد و می تواند تغییری نکند.

نیاز به تغییر در ظاهر نوک بینی

هدف این است که نوک آن در یک خط و برابر با ارتفاع خط نیم رخ از نمای جانبی باشد و شاید کمی فراتر از آن بیرون بیاید. اگر نوک بینی آویزان باشد، یا کمتر بیرون زده باشد، می تواند خمیده یا قلاب شده به نظر برسد. از سوی دیگر اگر مقدار زیادی از نوک بینی در حین عمل بینی برداشته شود، بیش از حد به سر بالا به نظر می رسد. تنظیم درست نوک به دقت زیادی نیاز دارد و اینجاست که تجربه جراح بینی شما اهمیت پیدا می کند. برخی از تغییرات رایج در نوک بینی عبارتند از:

  • افزایش برآمدگی نوک بینی با استفاده از پیوند غضروف
  • کاهش ارتفاع نوک بینی بیش از حد
  • باریک کردن نوک پهن یا جعبه ای شکل
  • تغییر نوک ناهموار به صورت متقارن تر و مساوی تر

۴. پوست بینی

شاید به نظرتان خنده دار باشد اما پوست بینی نیز یکی از قسمت هایی است که در مدل جراحی زیبایی بینی تاثیر می گذارد و در افراد مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد. این قسمت در واقع به عنوان یک بسته بندی یا یک پاکت روی بینی عمل می کند و در تعیین اینکه چه تغییراتی می تواند در طول جراحی ایجاد شود بسیار مهم است. برخی از بیماران پوست بینی بسیار ضخیم و چرب دارند و همین امر هم دستیابی به تغییرات قابل توجه در شکل، به خصوص نوک بینی را در حین عمل بینی بسیار دشوار می کند.

سایر بیماران پوست بسیار نازکی دارند که هر تغییر جزئی در آن قابل مشاهده است و این موضوع می تواند به این معنی باشد که برجستگی های کوچک یا تغییرات کانتور بعد از جراحی بینی قابل مشاهده است. نکته جالب رینوپلاستی این است که هنگام کوچکتر کردن بینی، پوست آن برداشته نمی شود. این روش با سایر روش‌های جراحی پلاستیک، مانند کوچک کردن شکم یا کوچک کردن سینه متفاوت است. در جراحی بینی، برای جلوگیری از ایجاد اسکار، پوست به حال خود رها می شود و اجازه داده می شود به آرامی بهبود یابد، منقبض شود و به آرامی صاف و سفت شود. این یک فرآیند تدریجی است و به همین دلیل است که بیش از چند هفته طول می کشد تا بینی به طور کامل بهبود یابد. اگرچه ممکن است تا سه یا چهار هفته بعد از عمل جراحی بسیار متفاوت و بهتر به نظر برسید، اما بینی شما در طول چند ماه تا یک سال یا حتی بیشتر احساس نرمی، باریک‌تر و طبیعی‌تر شدن خواهد داشت.

۵. ایروی بینی

ایروی بینی یا همان nasal airway، آخرین مورد در جراحی بینی است، زیرا تنفس بینی برای راحتی، خواب، ورزش و سلامت کلی بسیار مهم است و یک عمل بینی خوب عملی است که علاوه بر زیبایی کاربردی باشد و فرد را در این موارد کمک کند. گاهی اوقات مشکلاتی مانند آلرژی، مشکلات تنفسی در ایروی بینی ایجاد می کند و نیاز به درمان جداگانه از جراحی زیبایی بینی دارد. با این حال، اغلب اوقات، هر گونه انسداد ناشی از انحنای غضروف یا ضخیم شدن غدد را می توان به طور همزمان درمان کرد و در نتیجه باعث بهبود تنفس پس از جراحی می شود. باز هم، مراجعه به یک جراح پلاستیک ماهر برای اطمینان از اینکه تنفس به درستی در حین جراحی انجام می شود، مهم است.

حال که با قسمت های مختلف بینی آشنا شدیم، بد نیست با انواع شکل های مختلف بینی هم آشنا شویم؛ چرا که در نهایت فرم بینی شماست که روی مدل جراحی زیبایی بینی تاثیر مستقیم دارد:

فرم های مختلف بینی

در ادامه با رایج‌ترین شکل‌های بینی که که افراد معمولاً می‌ خواهند آن‌ها را تغییر دهند و به شدت در انتخاب مدل جراحی زیبایی بینی تاثیر دارند، آشنا می شویم:

۱. بینی قوز کرده

قبل و بعد از عمل قوز بینی

همانطور که از نام آن پیداست، قوز بینی با وجود قوز بر روی پل بینی مشخص می شود. این مدل بینی می تواند ارثی باشد یا ناشی از تصادف باشد، همچنین اندازه و شکل قوز بینی از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. قوز بینی بیشتر از نمای جانبی بینی قابل مشاهده است، بنابراین برای اصلاح آن در طول عمل بینی قسمت نوک بینی را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

۲. بینی افتاده

شکل بینی افتاده با نوک آویزان و پل باریک مشخص می شود. این شکل بینی در بین مردان بیشتر رایج است. از آنجایی که بیشتر مردم نوک ظریف‌تر با پل بینی متناسب را ترجیح می ‌دهند، برای اصلاح بینی افتاده نیاز به عمل بینی است.

۳. بینی کج یا نامتقارن

بینی کج یا نامتقارن باعث می شود صورت شما ناهموار و نامتعادل به نظر برسد و این مدل بینی معمولاً با یک برآمدگی بزرگ در ساختار بینی مشخص می شود. در برخی موارد، بینی کج می تواند باعث مشکلات تنفسی هم شود و ایروی بینی را تحت تاثیر قرار دهد و از این رو نیاز به اصلاح فوری دارد.

۴. نوک تیز

یک بینی نوک تیز با مقدار زیاد غضروف در نوک بینی مشخص میشود

این مدل بینی باعث از بین رفتن تعادل چهره فرد می شود. اما با از بین بردن مقدار مناسب غضروف نوک بینی از طریق عمل زیبایی بینی می توان این مشکل را به راحتی اصلاح کرد.

۵. نوک جعبه ای

یک بینی با نوک جعبه ای شکل پهن و مستطیلی در نوک بینی مشخص می شود و مانند همتای نوک تیز خود، هارمونی صورت فرد را از بین می برد. بینی با نوک جعبه ای بیشتر از نمای پایین بینی قابل توجه است.

۶. بینی با پل طولانی و باریک

بینی بلند و باریک با یک شکل بیش از حد بلند و بیش از حد باریک (یا ترکیبی از هر دو) مشخص می شود. این شکل بینی نامطلوب اغلب شبیه منقار یک مرغ دریایی است و این مدل بینی را می توان به راحتی با تراشیدن، پهن کردن و یا کوتاه کردن قسمت نوک بینی اصلاح کرد.

۷. بینی باریک و فشرده

بینی باریک و فشرده با ظاهری مشخص می شود که انگار بی وقفه بینی خود را می فشارید.

برخلاف شکل های قبلی بینی در این راهنما، بینی باریک و فشرده اغلب در نتیجه عمل بینی نادرست است و همچنین اگر بلافاصله اصلاح نشود، می تواند باعث مشکلات جدی عملکردی و ساختاری در بینی شود.

مدل بینی ایده آل چه شکلی است؟

آیا از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستید؟ شکل و فرم یک بینی که ناقص تلقی می شود می تواند به تعدادی از نگرانی های مربوط به عزت نفس منجر شود. در حالی که تعریف زیبایی بینی کامل ممکن است ذهنی و سلیقه ای باشد، اما تعدادی ویژگی وجود دارد که به طور کلی ایده آل در نظر گرفته می شوند.

اما فرم بینی کامل و یا تعریف دقیق مدل جراحی زیبایی بینی چیست؟ بینی ای که ایده آل یا بی نقص در نظر گرفته می شود، بینی ای است که شکلی داشته باشد که با سایر ویژگی های صورت شما هماهنگ باشد. فراموش نکنید که هدف از عمل بینی هرگز تغییر کامل ظاهر شما نیست، بلکه این است که ظاهر طبیعی خود را با بینی ای که شکل هماهنگ تری دارد، تقویت کنید.

به خاطر داشته باشید که درک شخصی ما از زیبایی می تواند به ما کمک کند تا آن ویژگی هایی را که برای مدل جراحی زیبایی بینی مردان و زنان عالی در نظر گرفته می شود، تعریف کنیم و این بدان معنی است که ایده کمال را نمی توان همیشه تنها با اعداد و خطوط ساده تعریف کرد.

یک جراح پلاستیک صورت با تجربه و با استعداد، می تواند به شما کمک کند تا نسبت های زیبایی شناختی خود و انواع پیشرفت هایی را که جراحی بینی می تواند به شما ارائه دهد، درک کنید. برخی از ویژگی های یک بینی که ممکن است کامل در نظر گرفته شود می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بینی متناسب با بقیه اجزای صورت
  • نیم رخ صاف بینی
  • یک نوک کوچکتر، در مقابل یک نوک گوشتی یا افتاده
  • بینی که دارای سوراخ های بینی متقارن است

زیباترین مدل های جراحی بینی

مدل بینی به عنوان یک ویژگی و فاکتور اصلی زیبایی صورت، کلید تعیین تناسب و تعادل کلی صورت را دارد. اگر با سایر ویژگی های صورت هماهنگ نباشد، ممکن است چهره شما کمی عجیب به نظر برسد یا احساس کنید زیبا نیستید. مفهوم زیبایی در طول سال ها تغییر کرده است، اما اگر چیزی وجود داشته باشد که در طول سال رایج بوده است، مفهوم نسبت طلایی است که به یونان باستان باز می گردد. انسان ها از ابتدا تا به امروز از نسبت طلایی، تقارن و الگوهای فراکتال در معماری، نقاشی یا تعریف جذابیت استفاده کرده اند، همانطور که به نظر می رسد در مورد زیبایی برخی چیزها مشترک است.

همانطور که در بالا ذکر شد، تناسب و تقارن همیشه انسان را به خود جذب کرده است. تقارن معمولاً ایده آل در نظر گرفته می شود. در حالی که برخی ممکن است با بینی مناسب متولد شوند، برخی دیگر چندان خوش شانس نیستند. اگر بینی شما متقارن نیست، مجبور نیستید با آن زندگی کنید. شما می توانید جراحی زیبایی بینی را انتخاب کنید که یک عمل زیبایی با در نظر گرفتن تقارن است.

صورت شما را می توان به سه ناحیه یا قسمت مختلف تقسیم کرد. قسمت بالایی از ناحیه پیشانی تا ابرو های شما تشکیل شده است. قسمت میانی از ابرو های شما تا انتهای بینی امتداد دارد و قسمت پایینی از انتهای بینی تا چانه شماست. سپس نسبت طلایی به صورت شما اعمال می شود تا نسبت کامل، صورت و تقارن عمودی و افقی به دست آید. جراح شما می تواند به این سه گانه صورت  نگاه کند تا تعادل صورت شما را بسازد. اما ویژگی های یک بینی جذاب چیست؟

چالش های جراحان زیبایی بینی

برای رسیدن به آنچه می خواهید، باید فرمول خاصی را درک کرده و از آن پیروی کنید. از آنجایی که هر فردی دارای یک چهره منحصر به فرد است، اغلب مشخص کردن ویژگی های مدل جراحی زیبایی بینی و یا بهتر بگوییم ویژگی های بینی که مناسب یک چهره خاص است، بسیار سخت می شود. به طور کلی، چند چیز وجود دارد که اکثر مردم می خواهند آنها را تغییر دهند که ما آنها را یک نقطه مرجع در نظر می گیریم:

عرض بینی

اول از همه، بیشتر مردم دوست دارند بینی شان نازک باشد و در واقع یکی از بهترین مدل جراحی زیبایی بینی متعلق به بینی های با عرض کم و کوچک است. بنابراین، باریک کردن عرض کلی بینی بخش مهمی از جراحی بینی است.

نوک بینی

یکی دیگر از ویژگی هایی که افراد می خواهند، نوک بینی ایده آل است. بسیاری از افراد دارای پوست بینی ضخیم هستند که به جای نوک تیز، نوک بینی آنها گردتر می شود.

بینی بدون قوز و برآمدگی

برآمدگی های بینی شبیه آکنه و جوش هایی است که بسیار بد به نظر می رسند. فیلر و سایر پر کننده‌های پوستی ممکن است به حل موقت این مشکل کمک کنند، اما بسیاری از بیماران برای برداشتن قوز پشتی به دنبال عمل بینی هستند.

اندازه سوراخ ‌های بینی

سوراخ ‌های بینی برای پردازش هوا در ریه‌ ها طراحی شده‌اند، اما نقش بسیار مهمی هم در زیبایی ظاهری چهره دارند. بنابراین یک عمل بینی خوب ممکن است به ایجاد سوراخ های بینی کوچکتر یا متقارن مشابه کمک کند.

زاویه بین نوک و لب

یک معیار اساسی برای تعیین یک مدل جراحی زیبایی بینی ایده آل، زاویه بین پایه بینی و بالای لب بالایی شما است.

زاویه تعریف بینی زنانه و مردانه

فرم کلی بینی نسبت به صورت

آخرین فاکتور مدل جراحی زیبایی بینی که کم اهمیت هم نیست، این است که فرم بینی شما در نهایت باید با بقیه صورت شما همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت یک بینی عالی در صورت ناقص تفاوت زیادی ایجاد نمی کند.

استانداردهای زیبایی مدل های جراحی بینی برای مردان و زنان

ما در دنیایی زندگی می کنیم که زیبایی آن مهم است و مردان، زنان و حتی کودکان اهمیت زیبایی ظاهری را درک می کنند. اما در این بین استانداردهای زیبایی و فاکتورهایی که ما از آن برای تشخیص مدل جراحی زیبایی بینی استفاده می کنیم، در مردان و زنان متفاوت است.

همچنین با ۶ تفاوت جراحی زیبایی بینی مردان و زنان بیشتر آشنا شوید.

مدل های جراحی بینی برای زنان

طبق تحقیقات، زاویه ایده آل نیمرخ یک زن بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ درجه از لبه پایینی بینی تا نوک لب بالایی است. علم پشت آن این است که زنانگی را در زنان افزایش می دهد و زیباترین و نزدیک ترین زاویه به استانداردهای طلایی صورت زنان است.

مدل های جراحی بینی برای مردان

به نظر می رسد که در مردان، زاویه ۹۰ درجه بینی را جذاب تر می کند، و فرم کلی صورت را مردانه تر می کند. علاوه بر این، مدل بینی هایی که بلند و کمی رو به پایین هستند نیز مردانه محسوب می شوند و زیبایی صورت آقایان را برجسته می کنند.

نکات پایانی مدل های جراحی بینی

بینی برجسته ترین ویژگی صورت ماست و وقتی به زیبایی چهره فکر می کنیم، مدل بینی بخش انکار نشدنی از آن به نظر می رسد. در طول سال‌ها، تصور اینکه چه چیزی باعث ایجاد بینی ایده‌آل می ‌شود و فاکتورهای مدل جراحی زیبایی بینی دستخوش تغییر می شود. برای پاسخگویی به نیازهای دنیای ایده‌آل و در حال تغییر زیبایی، این مطلب را تهیه کردیم تا با بهترین مدل های جراحی بینی آشنا شویم. خوشحال می شویم نظرات شما را در رابطه با موضوع بخوانیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =